Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tok 10 til eg :slight_smile: trivelig helg :slightly_smiling_face::clinking_glasses:

12 Likes

NextCure med 1 CR går opp med 10 milliarder, men pcib som hadde 3 CR blir tatt imot med et skuldertrekk på OSE. Det er stor forskjell på hvilken børs man er listet på.

Kursen på Pcib vil kun reagere hvis de begynner å tappe 10 fat olje fra hver pasient som de behandler.

8 Likes

Begynner å lure på om vi rett og slett er i feil sektor her i steinrøysa.

1 Like

@pingvin

Vi bør nok være litt forsiktig med slike sammenlikninger og holde oss til den definerte målgruppen for PCIBs behandlingsløsning. Klinisk utprøving av denne har så langt vist svært lovende resultater sammenholdt med dagens standardbehandling. Ja, så lovende at man i studieoppsettet - i full forståelse med EMA og FDA - har lagt inn interimsavlesning når om lag to tredeler av pasientene har fått dobbel behandling. Overbevisende resultater fra denne avlesningen åpner både for Conditional Marketing Approval (EMA) og Accelerated Approval (FDA). Derfra vil vegen til markedet være kort.

Så lenge PCIB bare er notert på Oslo Børs, forklarer det nok en god del av den mistrøstige kursutviklingen, men framfor alt venter markedet på størrelser som gir substans, noe å regne på.

Svært mye avhenger nå av rekrutteringstakten. Den igjen avhenger av valg av klinikker og oppfølgingen av disse, men også i høy grad av antall pasienter som matcher kravene i studieoppsettet.

Selskapet har opplyst at en vil se det noe an før en oppjusterer det estimerte antallet pasienter på grunnlag av indikasjonsutvidelsen fra perihilar til extrahepatisk tumorforekomst. Ikke minst vil avtaler med øst-asiatiske klinikker kunne bli svært utslagsgivende for rekrutteringstakten. Det siste er, etter hva jeg har forstått, også det Arctic Securities venter på for en eventuell justering av sitt kursmål. Det kan skje i løpet av de nærmeste ukene - særlig om en legger Waldays utsagn under seansen med På Falck til grunn.

11 Likes

Håper at markedet, når de har regnet på det,

trekker ifra Fimanac og Fimavacc før de bestemmer pris på Fimachem. Kan hende at Fimachem kommer i minus. De andre kan faktisk være mere verdt enn Fimachem. Pcib bruker gallegangskreft som utstillingsvindu, men investorene har ikke gått inn i butikken for å se på andre varer. Jeg tror at hele butikken blir kjøpt opp før investorer i Norge reagerer, men da er det for seint. Bare tiden vil vise. Fimavacc kan bli en verdenssensasjon, har stor tro på det.

1 Like

Er litt bekymret, Mange selskaper har ved taushets underskrift mottatt fimaVacc resultatene, uten at det har resultert i noen avtale saa langt? Vi gaar paa den 7. maaneden siden resultatene ble presentert.

2 Likes

Vet vi at det er mange/hvor mange selskaper som har signert slik avtale? Per har signalisert at avtaler tar tid da…

2 Likes

PCIB har uttalt at interessen er stor…

1 Like

Hvis ikke VACC eller NAC avtale landes vil dette bli en ørkenvandring uten like der vi må vente til fimaCHEM interim avlesning eller enda lengre…

Kanskje kort tid for noen men nå har jeg ventet i 2-3 år og da blir man lei.

2 Likes

Hva er sjansen for at det ikke blir Nac-avtale når Per har sagt at resultatene er veldig gode ?
Vi vet at potensialet er mangedobling av effekt. (Var det 1000x ?)
Skal da Topp-10 si at, «nei takk, det vil vi ikke ha» ?

5 Likes

Det går ikke å tenke slik, Don Suger sprer usikkerhet på måten han skriver innlegget sitt…
Selvfølgelig skal man tenke konsekvenser, men å spekulere i at Nac og Vac ikke blir en realitet på nåværende tidspunkt blir for dumt…
For mye “vissomdersomatter” så kan ikke risikoaksjer handles…

2 Likes

Nå har jo den godeste Don S tidligere kunngjort høyt og tydelig at han er ute av PCIB… Jeg tror på minst en Vacc-avtale mellom nå og påske, pluss en klekkelig Nac mellom jul og sommeren. Den som vil vente en stund med å gå inn kan plutselig måtte hente frem klatreutstyr for å finne inngangen :sunglasses:

6 Likes

Jeg ønsker meg også avtale® og synes ttt men Per understreket at slike avtaler tar tid og da må vi bare stole på at det kommer. Ut i fra det som er presentert i fra selskapet så funker alle 3 plattformer og da skal det vel mye til at ikke noe løfter oss opp i honningskrukken?
Neste år på denne tiden er det ingen som skjønner at vi fikk kjøpt aksjer under 30 kr. Tror PCIB blir børsvinner her hjemme i 2020.
Prata med en på topp 10 her om dagen og han har spådd kurs 100 i snart 3 år tror jeg og nå er han nok nærmere enn noen gang til å få rett. God helg til hele “klubben”.

7 Likes

Når Per sier at slike avtaler tar tid så sier han indirekte at de faktisk forhandler med noen om fimaVACC avtale.

9 Likes

Jeg tror på en NAC avtale i løpet av H1 2020 og jeg er tilbake med en pott før 5. Desember :grin:.

6 Likes

Dette er bare løgn, for det vet du ingenting om. Det er ikke slik at NDA signeres i øst og vest.

PW har uttalt at det er interesse men at det vil ta tid.

4 Likes

Det er bra Don S. Jeg ligger hele tiden likt vektet i PCIB og PHO så jeg slipper det stresset :sweat_smile:

5 Likes

Vel hvis det er slik Chirkni beskriver her, faller opptimismen enda mer. For man skulle tro at fimaVacc resultatene er saa gode at interessen er stor. Noe som burde bety at minst 5 eller flere selskaper ved underskrift har mottatt fimaVacc resultatene. Hvis det kun er en, to eller tre, er ikke interessen stor.

Det er nok fornuftig at optimismen faller litt ja, slik at forventningene blir mer realistiske.

Når det kommer til at selskaper signere NDA (non-disclosure agreements) med PCIB for å gjøre et dypdykk i FimaVacc dataene, er det viktig at BP ikke ønsker å signere NDA, da det kan påvirke deres egen forskning. PW gjorde også rede for dette under intervjuet med Pål Falck.

Nøkkelordet er tid, og ting vil ta tid. Det er komplekse prosesser og en stor prosess før avtaler signeres innen biotech.

Når det er sagt, er jeg overbevist om at det kommer avtaler i både FimaNac og FimaVacc.

Tid og tålmodighet er vel egentlig nøkkelordet for hele selskapet og hele bransjen for den saks skyld.

10 Likes

Ørkenvandring ???

Ved avlesning og medisin får du minst 20x på investert kapital, mitt forsiktige estimat på Ggk.

Dvs hvor vil du få tilsvarende innen 2021 slutter.

4 Likes