Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ikke minst og viktigst av alt; resultater levert fra PCIB er per nu suverene! For de som kan teknisk analyse er det også mulig fin syssel.

In the end its all about fundamentals!

7 Likes

Skal vi tippe sluttkurs i dag da? Mitt forslag 33.00

1 Like

Artig det. Solid etablering 32,5 ser det ut til. 120 000 aksjer omsatt. Intradag mot 35-36, ender 34kr. Best guess

2 Likes

Tipper 32,60. Kanskje vi må håpe at e-mannen skriver ett innlegg hver måned…da er vi på 42,60 i desember 2019… :slight_smile:

2 Likes

Basert på resultater og Arctic Sec sin utregning på kursmål 60kr og uttalt konservativt (uten Asia sites og dette marked, ikke vurdert Nac og vacc teknologien i særlig grad). Hvorfor er ikke kursen i dag i all time high? Basert på fundamentals!

Få dager til Q3 og slår Asia marked til lovte Pål F i Arctic mer eller mindre at han måtte legge inn annen input (flere tusen antall pasienter - marked). Det må bety langt høyere kursmål (alt annet likt)!

Markedet er i ferd med å våkne!
Biotekinvestorer (store) likeså?

Lothian i dag har du ikke behov for å se spøkelser på høylys dag😂

1 Like

Ingen spøkelser i dag eller i går. Men har generelt ingen gode forklaringer på kursutviklingen i PCIB. En fin(?) blanding av gode og onde dager, mens vi venter på det endelige gjennombruddet…og når en leser e-mannens kommentarer fra nov 2019 og desember 2017, så er gjennombruddet nært forestående…

Men tror likevel vi ikkje har lagt bak oss 20-tallet for godt…DA må vi alle fall få en positiv melding/positiv Q3 fra PCIB.

Håper selvsagt at eg tar feil og at og onsdag 13. november 2019 var den siste dagen PCIB var under 30!

Kronisk negativ du Lothian. Du må nesten forklare basert på fundamentale verdier per nu hvorfor du skal se 20 tallet igjen. Fordi resultater er så suverene, fordi det per nu ikke finnes konkurrenter (utrolig i biotek og indikasjoner). Fordi PCIB har kontanter til fimachem ggk. Fordi PCIB har 6 samarbeidspartnere? Fordi det ser ut til å bli Asia marked? Fordi Vacc planer er lisensiering og studieoppsett? Fordi teknologien gjør fremskritt i Chem, Vacc og Nac? Fordi Radforsk støtter PCI teknologien med titalls millioner over tid (klar størst pott)? Fordi LOA%. Nei nå må du komme med fundamentale drivere?

Samarbeidende biotekselskap og peers med pipeline har en klar tendens til og bli verdsatt til mer enn PCIB sin mcap på EN milliard norske kr!

5 Likes

20 tallet er nok historie.
For hvem er nå villig til å selge?
Treskofolket er tomme.

Vi vet det er 2 aktører som er villig til å selge litt, men det er nok ikke nok til å ta oss helt ned der.

Ellers har nok noen girede småsparere lettet seg litt etter å ha kjøpt billig på 26-27. Men også disse vil sitte med mesteparten av posten.
Skal innrømme at jeg er en av disse. Ble så forbannet da den sank til under 28 for 2 uker siden, at det ble kjøpt inn endel med lånte midler. De er nå solgt med god fortjeneste. Blir ikke solgt en aksje mer herfra.

7 Likes

Tror nok du har misforstått litt. Eg har ment at PCIB har vært fullstendig feilpriset siden emisjonen i 2018…og at aksjen aldri skulle vært priset under 40 i perioden fra 24. aug 2018 til i dag. Det var også derfor eg overtegnet i emisjonen.

Men i det kortsiktige bildet har eg (og de fleste andre aksjonærer) bommet fullstendig ift hvor markedet har priset PCIB i samme perioden (stort sett under 30 i over 1 år)…

Så muligens en viss realisme blir oppfattet som negativt, men det er ikkje ment å være negativt fra min side.

1 Like

Har blitt så vandt til å være i minus i denne aksjen at det blir rart å gå over til blått terreng. Jaja, det fins verre ting å venne seg til :slight_smile: Selges ingenting her heller.

4 Likes

OK, føleri er greit det. Men kan det være smart å bruke hovedvekt på faktabaserte verdivurderinger slik at det kan unngås å gjøre lite smarte følerier og trading stunt over tid?. Og klart det i biotek er de største bunner og de høyeste topper i aksjekurser! Det er risiko! Men riskreward bør gjøres basert på fundamentale verdivurderinger og ikke kortsiktige følelser.

Lykkes PCI BIOTECH med å få produkt til markedet i RELEASE studiet så kan sikkert kursen gå 20 gangeren til 20 milliarder i markedsverdi bare på fimachem ggk for alt jeg vet og da må jeg innrømme at jeg også kommer i fare for føleri om så skjer!?

But In the END ITS all about fundamentals! Og innrømmer gjerne at det kan være vanskeligere gjort enn sagt.

6 Likes

Jeg tror ikke det er grunnen. Selv om det selvfølgelig var et veldig godt innlegg.

Men jeg er veldig imponert over @fish1430, som uten inngående kunnskap om selskapet (?) meldte at PCIB var teknisk verpeklar for en uke eller to siden, -basert på tekniske signaler.

8 Likes

Hvis 33 blitt spist innen kort tid lover det godt.

53

2 Likes

Når vi de siste dager har sett at det legges ut store salgsposter som sperreposter? Har fasit vist oppgang. Kanskje fasit i dag også blir tiltakende oppgang da det i realiteten kanskje er store kjøpere i aksjen (som masserer ut selgere med disse salgsposter som sperrer)??

3 Likes

Ikke meg som ligger på 33 ( for å få rett sluttkurs i dag som jeg tippet). Mulig denne posten er stor nok til å stoppe oppturen?

1 Like

20k på 5 ordre blir ansett som en “sperre” ? Noen legger alså ut aksjer for skarve 130.000 NOK pr ordre og konpspirasjonen om sperrer og manipulasjon er i gang :laughing:

4 Likes

Det ligger ca 30 000 aksjer til salg ca 33 kr. Klart det er psykologisk. Lett en sperre!

Det har også vært slike poster siste dager. Jeg tenker det er store kjøpere i aksjen som forsøker å få ut aksjer ved slikt ordrebilde.

De fleste ser ut til å forstå dette og fasit er at kursen har steget og stiger på slikt bilde. Men hvem vet🚀?

4 Likes

Ta det med ro,det Pcib beviser vil snart gjenspeile i kursen.Vi har bare sett de første krusningene av hva som kommer.

7 Likes
14 Likes

Perhaps International investors are impressed by PCI BIOTECH and positioning themselves as we speak? Time to get mixed stockholder structure such as foreign and institutional investors!

6 Likes