Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Skjønner at du ikke skjønner.

Hva som fungerer som en sperre er alltid relativt.
Kommer ann på størrelse i forhold normalt omsatt dagvolum. Volum hittil den dagen det gjelder og om volumtrenden er fallende økende eller «stoppet opp» når «sperren» settes.
Sperrer kan være sum av mange småordre eller en reel sperre satt av en.

Som idag når det plutslig kom nye aksjer til salgs på 33 etter at siste futten i volumtrenden ble brukt til å spise opp det som tidligere lå på 33.
Handelen stoppet opp litt, også kom i tillegg ordrene på 32,95. Som i sum var 16% av dagsvolum.
Mer enn nok til å være en sperre om de største kjøpere var ferdig eller tok pause for dagen.

Resultat: noen minutter senere kursen ned litt under 1kr på dagsrelativt veldig lavt volum.

6 Likes

Historisk kan den falle tilbake på 28-29 igjen, men det virker som det er litt ny vind i seilene nå. Glad jeg kjøpte 50% mer for litt siden…

32,5 er en liten pullback fra toppen, så sånn sett er det ikke så dumt.

Vi er mange her som praktiserer at vi gjør kjøp i mange omganger innenfor en range vi har funnet akseptabel.

Så kan man enten snitte opp eller ned

Men du må nesten bestemme selv. :wink:

2 Likes

Du kan kort sagt ha is i magen og få billige aksjer i morgen (er forsåvidt subjektivt billig nå også) eller kjøpe nå og være trygg om det skulle komme en killermelding i morgen tidlig klokken 8. Når toget går så er det for sent å kjøpe restplass. Rangen 24-30 kroner ser jeg på som et relativt solid fundament i aksjen nå.

4 Likes

Jeg tar posisjon med horisont laaaasngt frem (Long). Derfor tar jeg posisjon når jeg konkluderer med at caset er bra eller dårlig. Om pris pr aksje er 28 eller 32 er av liten betydning når langsiktig forventning er tre sifret.

7 Likes

Firesifret, FakeNews. :blush: Firesifret.

10 Likes

Tjaa, om du skal kjøpe for 100 000 i dag så vil jo differansen i verdi ved aksjekurs på 250 være over 100 000 kr på det tidspunktet.

ja, men om du ligger på 31 og ender opp å være ute, så er det værre :wink:

1 Like

jepp, jeg tør ikke å sitte utenfor!

1 Like

Dersom en har brukt (alt for mye) av sin dyrbare og tilmålte tid på intenst å følge en aksje som aksjonær I MANGE ÅR og så skulle få en glup ide om å foreta århundrets trade og kaster seg ut i gevinstsikring og der blir annonsert partner-samarbeide,skrekk og gru,for en skjebne.

Det er ikke bare å knipse med fingrene når alle skal ha og du skal kjøpe inn mange 10.000 talls aksjer.

Jamen…jeg skulle bare :slight_smile:

Himmelveien til ikke bare å forbli fattig men også på den mest tåplige måten.

Har prøv det i praksis noen ganger nå og er ikke imponert av mitt kunnskapsnivå for å si det mildt.

Men jeg har funnet en utvei som har fungert:

FØLG SNØFFELEN

8 Likes

Sluttspurt OPP eller gev sikring? Tviler litt på eget tips 33 nå men det kan holde.

Huffameg, dette ble en kostbar affære for meg. Nå tilbake for fullt i pcib med 50/50 fordeling mellom pcib og pho :laughing::laughing::laughing: Aldri mer kortsiktig “trading” for meg.

Det var jeg som kjøpte de siste 5k…

11 Likes

Jeg har kjøpt en god del denne uka og det var lett å merke at det ble vanskeligere og vanskeligere å lure ut noen aksjer uten å løfte kursen. Dagens løft kom derfor ikke som et sjokk.
For 1 uke siden skrev jeg at jeg tror det går raskt til 40 når motstanden på 30 er spist opp. Nå er vi der.
Så får vi se hvor langt tid vi trenger til 40

2 Likes

Jeg er så glad jeg har blitt sittende her.

image

7 Likes

For et sammentreff!

16 Likes

Godt å ha deg tilbake Don :wink:

2 Likes

Vel, nå når Don er inne igjen så skal vi nok ned igjen under 30…bare for å provosere…

Spøk til side…vi som bidro i emisjonen i fjor har absolutt ikkje fått særlig valuta for pengene det siste året…vi får bare håpe at det neste året blir markant bedre.

4 Likes

En fin dag dette.
Vi er på riktig vei/sti. :chart_with_upwards_trend:

Flott volum til Pcib å være. Mange «løse emiaksjer» er nå vasket bort. Treskofolket ligeså.

En hyggelig melding nå snart hadde virkelig satt fyr på kursen.

10 Likes

Ikke godt å vite hvordan utviklingen blir fremover Det virker for meg som bunnene nå blir litt og litt høyere. Min erfaring fra tidligere er at dersom jeg tror det kan komme et rally, så vil jeg inn med en gang. Jeg har så enormt god erfaring på å sette kjøpt 1% lavere enn kursen for å ende opp med at den stikker av. Uansett, det skjer jo at jeg også tjener på det og :slight_smile:

En strategi jeg kan anbefale er at du kan ta det beløpet du har tenkt til å inn med å f.eks. dele det i 2. Kjøpe 50% med en gang, og så vente med siste 50%. Om aksjen faller så kan du snitte ned, og om den går videre opp så kan du eventuelt vurdere om de vil ha de inn også. Da reduserer du risikoen, og dersom den stikker av, så får du ihvertfall del avkastningen.

3 Likes

Siste uka er aksjen opp 10%, siste måned 20%. Aksjen er opp 7% siden emisjonen.

Likevel benytter du anledning til å vise misnøye med kursutviklingen (som er 100% fair). Jeg kan ikke forestille meg hvor tungt det da må ha vært for deg på veien ned, stakkars kone, unger og hund!!! :stuck_out_tongue:

6 Likes