Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Spørsmålet nå er vel om vi (som vanlig) faller tilbake noen prosenter og handelen går i dass igjen…eller om “noe” er i gjære i PCIB.

Vi kan i alle fall håpe at FPD i USA kommer på plass innen 2019 og at Q3 blir en hyggelig seanse.

Stenger vi rundt 35 skal vi være meget fornøyd :slight_smile:

5 Likes

Takk, godt🚀

1 Like

Jeg funderer fortsatt på dette innlegget fra Ufo:

Hva skjer med PCIBs behandling av inoperabel gallegangskreft dersom ny anbefalt metode for behandling, som The Mayo Clinic anbefaler, blir å først behandle med kjemoterapi for deretter å operere?

Her forsvinner jo litt konseptet inoperabel gallegangskreft, eller hva?

Kan det tenkes, som Ufo antyder, at Fimachem ved endret rutine for behandling av indikasjonen i fremtiden vil bli brukt på alle med gallegangskreft?

Noen som føler seg kompetente?

2 Likes

Hva gjør Investtech med sitt tekn.analyse hvis 34.6 holder idag?

22

3 Likes

De er inoperable, konseptet inoperabel forsvinner ikke :stuck_out_tongue:

Det som det er snakk om å gi operable pasienter cellegift før de opereres. En mulig oppside for PCIB i såfall. Uten at jeg personlig vektlegger det i det hele tatt.

4 Likes

Det er nettopp dette PCI behandling med cellegift klarer mye bedre enn cellegift alene faar til. Og fimaChem vil fjerne en mye stoerre del av svultsen enn hva cellegitft faaar til alene. Slik at med PCIB’s fimaChem kombinert med kirurgi, vil baade kirurger og pasienter gaa lysere tider i moete.

P.S. Cellegift alene har saa store bivirkninger, og saa liten effekt paa de fleste kreftsydommer, (kun 3-4% som blir helbredet), at ved en spoerreundersoekelse i USA, hvor legene ble spurt om de ville bruke cellegift hvis de fikk kreft, svarte 67% nei.

3 Likes

P.S. PCIB bruker også den samme cellegiften, i like stor mengde. Så pasientene vil få de samme bivirkningene fra cellegiften uavhengig av om de får FimaChem eller SoC.

4 Likes

Vet det, men naar en stoerre del av svuslten forsvinner med fimaChem, er det store muligheter for at operasjonen kan forestas raskere, og at behandlingstiden med cellegift totalt kan bli kortere.

Dette vil sikkert variere fra kreftsykdom til kreftsykdom.

1 Like

Takk! :slightly_smiling_face:

Jeg hadde en tanke om at når det blir kjent hvor effektivt Fimachem reduserer svulstene i gallegangen, så ville metoden bli foretrukket brukt i stedet for kun kjemoterapi alene ved behandling av gallegangskreft for alle, før eventuell operasjon. Og da burde Ufo sitt funn om hva The Mayo Clinic har funnet ut kunne bety ganske mange flere pasienter, enten de er klassifisert som operable eller inoperable.

5 Likes

En nydelig uke for PCIB, måtte det fortsette neste uke!

God helg :muscle::crazy_face::pizza::beers:

9 Likes

Mistet fokus!?!?! Den endte jo 90øre under dagens høyeste!

Bare tuller med deg, god helg!! :slight_smile:

2 Likes

Nå er ribba i ovnen, en akevitt er i glasset, 7 kompiser er på vei og jeg fikk en pen økning av formuen denne uken. Jeg gleder meg til fortsettelsen.
Nok en gang tusen takk til de dyktige skribentene som fikk meg til å velge dette selskapet for lang tid tilbake.
God helg til alle i menigheten, og til alle nye selvsagt.
Skål!

20 Likes

@Mr.Oncoinvest,
jeg har faktisk solgt meg ut av Storebrand, nettopp av denne grunnen. :joy::sweat_smile:

Når de presterer å gjøre slike grove feilvurderinger, og attpåtil gjentar dem, så sliter jeg med å ha tillit til at de forvalter verdiene hensiktsmessig.
Derfor har jeg nå solgt alle Storebrand-aksjene mine. :open_mouth:

6 Likes

@Chrkni, dette har jeg grublet mye på. Er vi sikre på at det er slik? Jeg tenker at en del av cellegiften som blir gitt intravenøst blir “pakket inn” i Amphinex, og så lenge cellene ikke blir belyst, så er der verken virkning eller bivirkning? Men hva skjer over tid, vil Amphinex bli brutt ned og cellegiften frigjort inne i cellen (dog over mye lengre tid enn uten Amphinex og derfor med mer tolerable bivirkninger), eller vil cellegift/Amphinex-pakken bli skilt ut av cellen til slutt og ende i doskåla uten ha gjort noen skade? Takknemlig for oppklaring.

1 Like

Forklares i podcast 235, Captain

7 Likes

Jeg kan prøve å svare deg.

Du må huske på at SoC, altså gemcis alene har en effekt og tilhørende bivirkninger. Cellegiften kommer altså inn i cellene uten Amphinex.

Når pasienten får Amphinex + gemcis + lys, begynner de belyste endosomene å lekke/åpner seg, slik at man får en bedre levering av cellegiften.

Amphinex må belyses for å aktiveres. Det har ingen effekt på endosomene dersom det blir brutt ned.

Edit : Hvis målet er å få ned bivirkningene fra gemcis kunne man helt sikkert kjørt færre sykluser/mindre doser kombinert med Amphinex for å få til dette. Da ville man kunne oppnådd like lang levetid som pasientene har i dag, med mindre bivirkninger.

7 Likes

Jeg er med på den. Men jeg tenkte at de cellene som får gemcis + amphinex og IKKE lys, (altså de fleste cellene i kroppen) ville få en DÅRLIGERE levering av cellegift, som er bra, i og med at cellegiften ikke trengs der, og totalt får man mindre bivirkning?

Det er bildet ditt av “pakket inn” som ikke stemmer.

3 Likes

Nei.

Det er ikke slik at leveringen/bivirkningene av gemcis påvirkes den ene eller andre veien av ubelyst Amphinex.

For all del, det er en grunn til at man gjennomfører studier når legemidler skal godkjennes. Men det er ingen grunn til å anta eller å tro at det i all fall.

4 Likes

Jeg antar de fleste her inne er smartere enn meg og har reflektert over betydningen til nicket savepig(sparegris).
Jeg kan nå formidle at det også har en annen betydning, nært beslektet til ‘den reddende engel’ .
Kanskje Den Reddende Gris ikke akkurat er flatterende, men det ble nå sånn denne gangen, at savepig reddet 85% av beholdningen min etter Barcelona-konferansen.
Jeg mistet fokus, var både frustrert og lei, men savepig fikk minnet meg på hvorfor vi er her.
Takker så mye!

Nå er alt så mye lettere å forstå.
Pcib har gått under radaren lenge. Såå lenge…
Den tiden er forhåpentligvis forbi.
Innen en avtale skal på plass, er det heldigvis og endelig større aktører som skal inn. Nå først, lokale aktører, som vi ser idag, drevet av riktig fokus og info fra ledelsen.
Med enda større aktører kommer mer omsetning og interesse/publisitet internasjonalt. Håper Burgeren 12.12 er jokeren her. Kursen vil gå i takt med seg selv og publisitet.
Da er mye gjort og resten opp til resultater fra de forskjellige plattformene.
På mellomlang sikt vil det måtte komme svingninger i kursen, men jeg velger å tro at gjennombruddet er her snart. Det er det viktigste for meg.

12 Likes