Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kan likeså være en genistrek :wink: Personlig ser jeg på PCIB-potten min som himmel eller helvete. Går dette rette veien får porteføljen seg en solid boost. Går det ad-dundas, ja greit nok, men jeg lever fint videre :slight_smile:

Etter hvordan kursen oppfører seg tror jeg det er en større aktør inn i aksjen.Samme mønster opp først på dagen, så slippe litt ned for så og kjøre litt opp i sluttauksjonen.

5 Likes

Bare en tanke :
Hvorfor skal Topp-10 (Fimanac) forsinke (avbryte) opplegget sitt med 6 måneder (avtale løper ut 31/12) ?
De har sett i lengre tid at PCI virker.
Why wait ?
Kan vi få et lynnedslag fra blå himmel ?

11 Likes

Ved interim avlesning som er positiv og det gis AA (og Asia er inkludert) vil markedsverdien etter alle solemerker være langt høyere enn 2 milliarder. I mellomtiden er det vacc og Nac samt mulig chem indikasjoner!

Mulig du tok et eksempel. Regner med det.

Nå er det flere måneder ut i avsluttende fase fimachem ggk (RELEASE) og first patient dosed! I Algeta sitt løp var det nå partner våknet!

7 Likes

Det er verd for dere som begynner å kjenne på euforien å merke seg at det er ikke særlig mange aksjer som er omsatt, slett ikke nok til å gi noen indikasjon på at det er nye storfisker som har bestemt seg for å gå inn i aksjen.

Marked cap i selskapet er 1,3 milliarder, det er omsatt aksjer for 6 millioner hittil i dag, og 7,6 millioner totalt i går. Det er ikke et piss i havet engang.

10 Likes

Gratis til alle tålmodige PCIB-er, selv nå over 70% avkastning på det hele, det er gøy 12

4 Likes

Tenkte akkurat det samme! Er nok en større aktør på vei inn! Å det er ikke like enkelt som før, for triggerne de kommende månedene kan være mange, å folk sitter. GØY! :smiley:

6 Likes

Det kan jo være greit å være inne til ESMO.

2 Likes

Enig med du, men de store fiskene vil jo også kjøpe seg inn billigst mulig, alltså omsetning over tid :wink:

4 Likes

This is why I think the pci treated patient in Asia will not find it hard to hide from the sun for a couple of weeks regardless of the season. People generally don’t like tanning in this area of the world, I actually saw an entire documentary about it and it is not for women only but also men. This is a cultural thing, if you get a darker skin it means you belong to the lower class working society, it is a cliché

10 Likes

Kan vel ikke annet enn å le av Storebrand. Solgte før oppgangen IGJEN :smiley:

Men det som er tragisk er at de forvalter fripolisen min. Burde kanskje flytte pensjonssparingen vekk derfra.

7 Likes

trenger ikke pensjonssparing du @Mr.Oncoinvest det viktigste er at Smoltek millionene våre rulles inn i PCIB før vi signerer en fet fimaNAc avtale :joy::wink:

5 Likes

Utrolig godt poeng StockDZ, å være beskyttet fra sollys i en uke eller 2 er verdens minste ulempe i Asia.

5 Likes

FimaCHEM:
Dersom FDA gir AA og PCIB kommer i mål tidlig uten partner i GGK så har vel kanskje innsatsen fra FDA ikke ført frem til hensikten fra FDA som var å få produktet tidlig til markedet.
Dette forholdet må kanskje PCIB gjøre rede for overfor FDA?
Vil anta der er stor aktivitet mot partnerene for GGK og de har vel alt klart (partneravtale) til interrim gjennomgangen i RELEASE studien.
Tror der skjer mye mye raskere da den uavhengige kontrollkomiteen vil avbryte kontrollarmen og anbefale at alle får PCI behandling tidligere enn interrim-gjennomgangen.

FimaVACC:
Interesserte mulige partnere har allerede full insynsrett i fase 1 studien ved å signere taushetserklæring.
Her kan antallet utlisensieringer være meget høyt.
Ved første avtale “braker det laust”
Et av selskapene som vil melde sin interresse er PCIB selv.
Potensialet er skyhøyt.

FimaNAc:
Top 10 BP selskapet har forsket in vivo sammen med PCIB i ca 3-4 år.
Altså , ikke noen “sovende celle” men aktivt arbeide / sammarbeide med PCIB for å løse alle tiders mareritt for hele farmaindustrien , nemmelig problemområdet “DELIVERY”.
Uansett hvor lovende og rafinerte produkter farma utvikler så kan de “tørke seg bak” med disse produktene dersom disse store molekylene ikke klarer å komme seg inn i cellene og får levert medisinen her.
Og målet er DNA , det nye store som snart kommer , like stort eller større enn imunterapien.
Så kan en spørre seg selv etter mange års resursbruk fra top10 BP om de er interessert i en avtale med PCIB i 1H20 når de ser på mulighetene?
Det må jo den enkelte avgjøre , men dersom det hele er “bare ræva” , hvorfor skal 10top BP fortsette å bruke resurser???
Siste patent blokkerer muligheten for å omgå PCIB og varer til 2039 (tror jeg det var)

Hvorhen du snur deg i PCIB verdenen så blir du møtt med avtalemuligheter.
Her har du muligheten for å være med på en årelang opptur dersom ikke oppkjøp setter en endelig stopp.

lykke til

5 Likes

Er 0,5% av omsetning målt mot markedsverdi over eller under gjennomsnittet for aksjer notert på OSE.

Slik jeg leser har selv flere av OSEs største selskap målt i markedsverdi flere dager i året med langt mindre enn 0,5% omsetning målt mot mcap.

Eksempel s 52 dagens Finansavisen
Tabell unormal høy omsetning:
2 plass PCI BIOTECH 548,74%

3 Likes

Gjennomsnitt omsetning i september 2019 var ca 4.5 mrd NOK, Market cap totalt ca 2.6 billioner (altså engelske trillion). Daglig omsetning er I underkant 0.2% av market cap.

5 Likes

Ja at det i går og dag er et flott volumhopp ift den vanlige nullomsetningen det pleier å være i pcib er udiskutabelt, det har jeg påpekt og.

Det jeg sier er at noen få millioner i omsetning overhodet ikke er nok til å flytte nåla når det gjelder topp 20 og topp 50 lister.

2 Likes

Gjentar denne podcasten fra kontorstolen.

6 Likes

Skjønner, men likevel bør omsetning også kunne måles mot markedsverdi. Derfor interessant å se at enkelte ganger har PCIB bedre omsetning enn eks Aker når det måles mot markedsverdi (og det kan være fornuftig).

2 Likes

Absolutt ikke på 2 dager, det som blir spennende å se fremover er om volumet holder seg, det er først da vi vil se om det er noen større på vei inn.

( Så til alle sammen, hold på aksjene, er vært sinnsykt gøy at de må betale litt for å få seg inn og ).

4 Likes