Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Du får absolutt ikke kjeft! Du er en av de dyktigste skribenter. Klart det er fornuftig å lete etter mulig risiko. Flere enn deg har klart det også godt. Når det gjelder PCIB er det vrient å finne konkurrenter mm og selvsagt er det risiko i biotek. Generelt er det du påpeker ikke spesielt for PCIB. Its all about biotech industry!

2 Likes

Litt usikker på hva du mener her, men når det kommer til FimaNac, har de jo fått gode tilbakemeldinger på patentsøknaden. Og patentet bygger på leveringsmåten, ikke selve produktet. Slik at man ikke kan gå inn å gjøre det på samme måte med en generisk PS.

2 Likes

Det. Som er farlig er at kursen har vært grusa,så får vi en etterlengtet oppgang.
Det blir hallelujah stemning. Og folk selger.
PCIB. ER TOTALT FEILPRISET NÅ.
VI SKAL SKYHØYT!!:boom:

4 Likes

Jeg la e-mannens innlegg ut på HO…måtte dele opp i to deler:

12 Likes

Tror de fleste er klar over følgende, men skader ikke gjenta følgende faktum; median verdien på salg av produkter godkjent på Accelerated Approval er a billion dollar, eller 1 milliard dollar på godt norsk, blockbuster er median med andre ord.

20 Likes

Spesiell kurs-kurve for PCIB nå , flater ut på 35 og går som en strek videre.
Vidner dette om en ekstrem styrke?

Får en til å lure på hvorledes kursutviklingen blir når avtaler annonseres?

Mange triggere som kan fyre av noen raketter i kommende nær tid og reaksjonene kursmessig blir mildt sagt spennende.

Er vi ved “the turning point”?

4 Likes

Ei kr til nå og vi er like mye verd som NANO. Bare det er jo litt spennende.

2 Likes

Ser ut til at vi stanger litt i taket rundt 35.

Må ha nyheter snart for at oppgangen skal fortsette…men en herlig uke har det vært (endelig!)…

2 Likes

Nå må du prøve å være litt positiv Lothian. Du har jo sitt denne uken at aksjen ikke trenger nyheter for å gå. Tut tut

2 Likes

Dette er garantert svart grundig på tidligere, men hvorfor har ikke PCIB gått videre med hode- nakke når resultatene var så gode?

1 Like

Merck tok opp «kampen» om indikasjonen. Keytruda. I ettertid viser det seg at PCIB leverte suverene resultater mot de. Og Keytruda feilet, mener jeg det sies!
CR i % for PCIB viste fantastiske resultater. Mener Investor la ut data nylig.

Likevel smart omorganisering mot RELEASE studiet. Genistrek viser det seg per nu.

Kanskje Merck vil ta opp igjen studien med å benytte PCIB teknologien? Antar PCIB er villig til partner om hode, nakke hals tas opp igjen. Økonomisk spørsmål.

5 Likes

Tar meg den frihet fra og kopierer dyktige Snøffelen sitt innlegg i juli. Ikke mindre aktuell!!!

Snoeffelen6248

6

472

24 juli

Vi har på gjentagende kvartalspresentasjoner sett følgende om fimaCHEM under punktet om at fimaCHEM “Inducing immunognic tumor cell death” at fimaCHEM:

“May be ideal for combination with check point inhibitors”

(samt at; “Preclinical and clinical data supports the notion of potential abscopal effects with fimaCHEM”).

De mest kjente CPIs er Mercks Keytruda (pembrolizumab), Roches Tecentriq (atezolizumab), Bristol Myers Squibbs Opdivo (nivolumab) og Astra Zenecas Imfinzi (durvalumab).

Denne uka (23. juli) kom resultat fra Imfinzi på bukspyttkjertelkreft (pancreatic cancer):

medpagetoday.com

Checkpoint Inhibitors Fail in Pancreatic Cancer

Immune response process takes too long in rapidly progressing disease

Og det er ikke lenge siden (aug 2018) at Imfinzi også “ga opp” på kanskje verdens mest attraktive indikasjon; første linje på non-small cell lunge cancer (NSCLC).

BioPharm Insight – 5 Sep 18

AstraZeneca’s Imfinzi/tremelimumab will struggle to sit at first-line NSCLC…

AstraZeneca (LON:AZN) is unlikely to find a distinct spot for Imfinzi (durvalumab) combined with tremelimumab in the highly coveted first-line (1L) non-small-cell lung cancer (NSCLC) space due to competition with immunotherapy(IO) combinations with…

Og året før der så gikk Astra Zeneca på en smell:

“On 27 July 2017, AstraZeneca announced that the Phase III MYSTIC trial (NCT02453282) of Imfinzi/tremelimumab failed on its progress-free survival (PFS) endpoint, resulting in a 15% stock drop. Overall survival (OS) endpoint data is expected in 2H. Prior to the MYSTIC announcement, analysts estimated USD 4bn peak sales for Imfinzi but now forecast USD 2.2bn by 2020.”

De tidligere store forventningene til Imfinzi er ikke i stand til å innfris, og slikt liker ikke aksjonærer.

Det som er interessant er at den siste kliniske utprøvingen på pancreas cancer viser tydelig hvor skoen trykker:

“Immune response process takes too long in rapidly progressing disease”

" In an accompanying commentary , Arsen Osipov, MD, and colleagues from Sidney Kimmel Comprehensive Cancer Center in Baltimore, wrote that these results show why treating metastatic PDAC with immunotherapy remains “very challenging,” with therapies that could take months to induce an immune response competing with a disease that progresses within weeks."

“These data “strongly suggest” that stand-alone or dual immune checkpoint inhibition should not be tested in these patients without a T-cell inducing agent”

PCI Biotech har sagt at fimaCHEM trolig er en perfekt kombinasjon med en CPI, og det er tydelig at noen desperat trenger å få sin CPI til å fungere bedre i en særlig vanskelig indikasjon.

3 Likes

Dette understreker hvor relevant mCAP pr utstedet aksjer er (viser til innlegget mitt et par hakk over) og hvor “skadelig” emisjoner kan bli dersom man ikke opprettholder eierandel.

Største styrken til PCIB er at det er overveiende lite sannsynlig at det vil komme flere emisjoner og at aksje antallet vil forbli uendret. Dette medfører å redusere nedside risikoen til selskapet.

Oppdatering: mCAP pr utstedet aksje er jo aksjekursen :wink: Hehe… Totalprisen på selskapet (Mcap) er styrt etter inntjening til selskapet, derfor er mcap og antall aksjer relevant :wink:
Men dere skjønte sikker poenget mitt uten å utdype.

1 Like

Man bør ikke glemme at ved godkjent produkt vil prisen kunne settes høyere innenfor Bile Duct Cancer. Dette vil da være grunnlag for prisen på eventuelle andre områder så som hode og nakke.

2 Likes

Med sånn økning som i det siste tror jeg at noen vet eller det er typisk Oslo Børs mafia.

2 Likes

Fundamentale verdivurderinger drivere!
Bare Sør Korea site i inkludering RELEASE er beskrevet av Investor gir økt kursverdi 30-40kr.

Arctic sec har kursmål nå 60kr før mulige Asia sites!

Og noen synes det er rart PCIB er på 35kr??

2 Likes

I og med vi snakker teknisk analyse som jeg ikke kan og i tillegg den benyttes i biotek hvor EN nyhet kan gi gigantisk kursutslag ville jeg bare påpeke risikoen ved kun TA. Fundamentale er til syvende og sist avgjørende. Så må jeg respektere at flere skjønner mulig TA betydning bedre enn meg!

Hvis PCIB plutselig får en partneravtale og Asia sites i RELEASE studien, eller vacc avtaler eller top 10 Big Pharma tegner avtale om å benytte PCI BIOTECH teknologien?

2 Likes

Noen er redd for nattesøvn i helga og tar gevinst. Slikt vi må regne med.
Håper det ikke er for smittsomt.

2 Likes

Som jeg har skrevet tidligere har jeg troen på en emisjon kort tid etter interimavlesning i 2022. Ved gode data her vil kursen gjøre et stort hopp. Si 20% utvanning ved en mcap på 2 milliarder gir 400mill på bok. Det kan jeg fint leve med. Da har man muskler til forhandling med partner etc. Dette forutsetter at det ikke allerede har kommet partner/penger på Vacc/Nac og chem før den tid.

1 Like

Kan være et stooort feilgrep å ta gevinst nå!

1 Like