Du havner fort i darkpool om du bruker DNB. Ikke mye å se på det her.
Tipper vi får en fin slutt på uken. Skal en kjøper ha 20-30k i dag, går vi et stykke nordover
Så forsiktig vi var i dag da. Skal lite til for å justere kursen ei kr nå.
Bavarian Nordic (samarbeidspartner til PCI BIOTECH) sin CEO mr Chaplin var også på Jefferies Healthcare conference denne uken. De hadde sin presentasjon torsdag.
Et godt nordisk samarbeid med PCI BIOTECH sin fimavacc teknologi kunne vært prikken over I’en! Vil Bavarian Nordic være den mest mulig aktuelle fimavacc partner?
Stille foer stormen. De neste 3 ukene blir i overkant spennende.;-))
Det er jo litt snacks i mellomtiden, Q3-rapporten i neste uke feks.
Per var jo helt rå på Q2-rapporten, så det kan bli “den perfekte storm”.
Yes, og Q3 rapporten kommer i loepet av de neste tre ukene;-)
Har enda ikke fått i meg så jeg leste “om tre uker”. Nå kommer det jo mye snacks som fimaVACC og Q-rapport, avklaring på asia(?), hvis det blir riktig så bra kan de kanskje få ny fimaBil i selskapet
Jeg gjetter Q2 2009 når det gjelder fimaNac eller fimaVACC.
Det jeg legger merke til er høye topper og dype daler på kursutviklingen!
Det hadde vært interessant å vite hva som førte til de store bratte nedgangene underveis her.
Kanskje av større interesse enn alle suksess- historiene frem til algeta ble kjøpt opp isolert sett. Man ser jo at nedgangen blir reversert, så det vil ligge mange store og små feller her underveis.
The illustration was more for the triggers and price reaction, within 12 months of pivotal study start Algeta signed an agreement with Bayer, share price instantly jumped by approx 50%. The peak became a support and seems like price never fell below that level up until acquisition
Jeg tror kanskje at det ikke er mer komplisert enn gevinstsikring og utålmodighet. Stort sett så setter den høyere bunner etter hver melding. Den gikk dog veldig ned etter meldingen i juni 2011 om interim avlesning. Så krymper den sakte over det neste året før oppdaterte data fra studiet forekom. Likner litt på PCIB og meldingen som kom i desember 2016. Går i rykk og napp uten noen dårlige meldinger. Noen vil alltid sikre gevinst, og mange vil ikke stå prøven ut til interim avlesing, sånn vil det alltid være. Det er i hvert fall sikkert at vi er i fase 3-toget nå, bare litt tungt å få i gang det store lokomotivet i starten.
I agree but … with today’s picture pci biotech will have a news “buffer” with regards to fimavacc and nac that should constantly renew interest in the stock. So the scenario above may not necessary happen for an extended period of time. Not to speculate but imagine a fimanac deal (high probability) and a fimachem deal (just like algeta and not necessarily of the same magnitude) both in 2020
Tiden går jo så fort.
Jeg tenkte når de sa ut året med å bli ferdig med forskningen men det er så vidt over en mnd igjen av den tiden og kanskje de er ferdige allerede og er i gang med samtaler men det er skjelden på den siden av tidsskalaen.
Men nå kan det komme mye snacks fremover mot jul og i hvertfall frem mot sommeren
Tviler på at Algeta-kurven kopieres. Vi kan fort møte (Troll) veggen (rett opp)
What is interesting in Algeta case is that Bayer paid a premium of 37% percent for the acquisition. The average premium for biotech acquisition globally in 2013 was 36%. So this was perfectly inline. However look below how average premium have developed up until feb 2019, impressive
To know what is behind this shift I advise you to read this NY times article
Ett er i hvert fall sikkert; hele den norske biotekbransjen trenger nå en suksesshistorie som Algeta. En gjentakelse vil med stor sannsynlighet kunne vekke opp deler av den overveldende majoriteten som sitter fast i råvarebaserte næringer, finans, transport mm.
Men enda viktigere er det at en ny suksesshistorie innenfor biotek vil kunne få ledende politikere (innenfor hele partspektret) til å forstå at de omfattende og svært lovende forskningsresultatene innenfor denne sektoren kan gi arbeidsplasser, skatteinntekter og velferd.
Når det ellers gjelder mulige sammenfall mellom Algetas historie og PCIBs videre suksess, vil jeg for min del være ytterst forsiktig med å overføre reaksjonsmønstre og kursbevegelser fra det ene til det andre selskapet.
For øvrig har jeg svært begrensa grunnlag for å sammenlikne de to selskapenes forutsetninger for suksess. Algeta hadde Alpharadin (nå Xofigo) som frontprodukt, men med det produktet også den thoriumbaserte teknologiplattformen som nok slo monnelig ut i sluttoppgjøret.
PCI Biotech bygger også på én teknologiplattform, men nærmer seg etter mine begreper markedet (-ene) med et langt breiere register av mulige produkter.
Måtte alle gode makter forby at PCIB blir kjøpt opp, men fortsetter selskapet å innfri innenfor alle tre produktområdene, er uansett potensialet svært mye høyere enn hva Bayer betalte Algeta-aksjonærene.
I tillegg til overstående kommer betraktningene om eieren av PCI-platformen kan få en unik posisjon gjennom dette eierskapet?
PCI-produktet er jo ikke først og fremst “en pille”/produkt for behandling av en bestemt sykdom men derimot en forsterkermekanisme + delivery av et stort antall produkter inn i cellene + forsterkning av vaksinasjonsprodukter + leveringsmekanisme for store molekyler inn i cellene (mRNA) som i dag er veldig vanskelig.
FimaCHEM er PCIB sitt utstillingsvindu for denne teknologien innenfor de 3 forretningsområdene og gode resultater her vil kaste lys og stor interresse over hele PCI-teknologien.
Så dersom denne teknologien virker så godt som den har gjordt opp til dags dato inklusivt H&N studiet så sitter selskapet på en “laseradjuant” som ingen kommer utenom.
De som i fremtiden eier denne teknologien kan kanskje oppleve at de kan styre utviklingen på sine konkurrenters medisinske produkter så hvorledes prise et slikt konsept?