Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Utrolig 50 øre ned i sluttauksjonen på noen titalls aksjer omsatt😂

2 Likes

Det er sikkert Nyenburgh som trader aksjen ned i sluttauksjonen på pur f… De bommet jo grovt på sin investering i PCIB og kursen har tatt av etter at de solgte seg ned så de er sikkert sure…

6 Likes

Heldigvis ikke den type handel som vil bestemme kursen i tida som kommer og vi får heller nyte at nivået ser ut til å holde denne gangen.

2 Likes

Du havner fort i darkpool om du bruker DNB. Ikke mye å se på det her.

2 Likes

Tipper vi får en fin slutt på uken. Skal en kjøper ha 20-30k i dag, går vi et stykke nordover :chart_with_upwards_trend:

10 Likes

Så forsiktig vi var i dag da. Skal lite til for å justere kursen ei kr nå.

3 Likes

Bavarian Nordic (samarbeidspartner til PCI BIOTECH) sin CEO mr Chaplin var også på Jefferies Healthcare conference denne uken. De hadde sin presentasjon torsdag.

Et godt nordisk samarbeid med PCI BIOTECH sin fimavacc teknologi kunne vært prikken over I’en! Vil Bavarian Nordic være den mest mulig aktuelle fimavacc partner?

10 Likes

Stille foer stormen. De neste 3 ukene blir i overkant spennende.;-))

6 Likes

Det er jo litt snacks i mellomtiden, Q3-rapporten i neste uke feks.
Per var jo helt rå på Q2-rapporten, så det kan bli “den perfekte storm”.

2 Likes

Yes, og Q3 rapporten kommer i loepet av de neste tre ukene;-)

4 Likes

:sweat_smile:

Har enda ikke fått i meg :coffee: så jeg leste “om tre uker”. Nå kommer det jo mye snacks som fimaVACC og Q-rapport, avklaring på asia(?), hvis det blir riktig så bra kan de kanskje få ny fimaBil i selskapet

4 Likes

So … where are we :sweat_smile:?

6 Likes

Jeg gjetter Q2 2009 når det gjelder fimaNac eller fimaVACC.

Det jeg legger merke til er høye topper og dype daler på kursutviklingen!

1 Like

Det hadde vært interessant å vite hva som førte til de store bratte nedgangene underveis her.

Kanskje av større interesse enn alle suksess- historiene frem til algeta ble kjøpt opp isolert sett. Man ser jo at nedgangen blir reversert, så det vil ligge mange store og små feller her underveis.

2 Likes

@StockDZ Vi er på 34,35 NOK. 325,65 NOK igjen. :joy:

4 Likes

The illustration was more for the triggers and price reaction, within 12 months of pivotal study start Algeta signed an agreement with Bayer, share price instantly jumped by approx 50%. The peak became a support and seems like price never fell below that level up until acquisition

2 Likes

Jeg tror kanskje at det ikke er mer komplisert enn gevinstsikring og utålmodighet. Stort sett så setter den høyere bunner etter hver melding. Den gikk dog veldig ned etter meldingen i juni 2011 om interim avlesning. Så krymper den sakte over det neste året før oppdaterte data fra studiet forekom. Likner litt på PCIB og meldingen som kom i desember 2016. Går i rykk og napp uten noen dårlige meldinger. Noen vil alltid sikre gevinst, og mange vil ikke stå prøven ut til interim avlesing, sånn vil det alltid være. Det er i hvert fall sikkert at vi er i fase 3-toget nå, bare litt tungt å få i gang det store lokomotivet i starten.
:soon: :top:

6 Likes

I agree but … with today’s picture pci biotech will have a news “buffer” with regards to fimavacc and nac that should constantly renew interest in the stock. So the scenario above may not necessary happen for an extended period of time. Not to speculate but imagine a fimanac deal (high probability) and a fimachem deal (just like algeta and not necessarily of the same magnitude) both in 2020

12 Likes

Tiden går jo så fort.
Jeg tenkte når de sa ut året med å bli ferdig med forskningen men det er så vidt over en mnd igjen av den tiden og kanskje de er ferdige allerede og er i gang med samtaler men det er skjelden på den siden av tidsskalaen.
Men nå kan det komme mye snacks fremover mot jul og i hvertfall frem mot sommeren

2 Likes

Tviler på at Algeta-kurven kopieres. Vi kan fort møte (Troll) veggen :wink: (rett opp)

5 Likes