Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Geiran innom for å baise også, da åpner vi garantert over 40!:wink:

8 Likes

Får jeg aksjer til 40 er lommeboka åpen her…

2 Likes

ikke umulig, de er godt representert i asia
og er de lure blir det med på Chem oxo

2 Likes

:headphones:

1 Like

Dette er nok den beste meldingen i PCI BIOTECH sin historie?!

Verdt en lesning til🥳

PCI Biotech: Expansion of preclinical research collaboration agreement with AstraZeneca

November 26, 2019 12:10 ET | Source: PCI Biotech Holding ASA

Oslo (Norway), 26 November 2019 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced an expansion of its preclinical research collaboration with AstraZeneca.
The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

9 Likes

Gir nok en pekepinne ja, men det er jo 4 år siden den siste avtalen. I tillegg er utfallsrommet for en avtale utrolig stort, som jo igjen vil påvirke pris. Som du er inne på, eksklusivitet er nok nøkkelen.

2 Likes

Håper det tar litt tid (sånn ca. 15 min etter åpning) før andre forstår denne meldingen, så jeg rekker å kjøpe noen tusen aksjer til åpningstiden i morgen før kursen fyker av gårde! :sweat_smile:

2 Likes

Vel at du har fått et par facepalmer og eyerolling synes jeg er helt på sin plass…

Jeg mener det er helt tullete av deg å skulle mistenkeliggjøre ei slik melding… (men det er vel fordi: pcib - selvfølgelig)… Jeg synes dine kommentarer ift meldingen er helt håpløse.

• prøver å vinkle det negativt at det skal sjekkes ut på flere sykdomsområder…? Virkelig…?
  • Prøver å hinte til at dette gjøres fordi det ikke hadde effekt innen onkologi…? Virkelig…??
  • Ser helt bort fra informasjonen de gir: “synergies established in oncology” in vivo models…??
  • og skal ha det til at de ikke lenger har fokus på onkologi fordi de ser på muligheter til å se samme synergieffekter innen andre sykdomsområder… Virkelig?? (og ja, den synes jeg fortjente en klovne-emoji…
30 Likes

Per har uttalt at de har vært i samtaler etc for Asia. Kan jo hende det er AZ og at de ikke har kommet til en enighet. Men Per har også nevnt til Pål Falck at chem GGK ikke er for BP… Men de mindre etter BP

2 Likes

Ikke direkte ondt å ha 150k i kveld men må si jeg har lite peiling på hvor den starter/slutter i morgen. Kan vel ikke ha noen hensikt å røpe BP dersom det skal kunngjøres stopp i samarbeidet? MÅ jo bare kollapse opp i morgen ? Tipper 50-60 +++. ( sikkert gal og snøblind jeg)

5 Likes

Jeg har skjønt meldingen.

1. De offentliggjør navnet.
  2. De skal også se på å utvide samarbeidet til å gjelde ting ut over kreft.

Alt annet visste vi fra mld tidligere iår.

Dette er bull og en fin mld for PCIB. Jeg har ikke baissa. Kan vi nå lese meldingen jeg svara på før dere hakker på meg.

4 Likes

Du skriver jo om hva jeg sier, ilegger meg meninger og kommer med feilaktige påstander. Fortsett slik, kos deg med dagens pre-kliniske pressemelding. :slight_smile:

2 Likes

Gjør klar for bud på Nac, eventuelt hele Pcib.

1 Like

De kunngjør navnet, og de kunngjør at AZ skal utvide til flere indikasjoner.

AZ har til utgangen av 2019, altså 6 uker. Etter det skal PCIB og AZ vurdere og forhandle det videre samarbeidet (som vi allerede visste).

Min tolkning er at det nesten garantert kommer en avtale i H1 2020, for 6 uker er alt for lite, og hvorfor skulle de utvide hvis de ikke ønsker å fortsette studiene? Det er det dagens melding sier meg.

14 Likes

Har PCIB “bestemt” at AZ’s indentitet skulle offentliggjøres nå?
Kan ikke forstå dette anderledes da AZ ikke har noen god grunn for å ønske dette.
Korriger meg om jeg tar feil.
Om det skulle være slik at PCIB har kjørt denne saken gjennom så vitner det om at selskapet har en 100% sak hvor resultatene er voldsome og uimotståelige for AZ.

Kanskje de ser totalen i dette og alle bruksområdene i kreft og annen sykdom.
"De som eier og kontrollerer PCI-teknologien er konge på haugen og kan ende opp med en teknologi som er avgjørende for om andre selskapers produkter skal nå frem.

Fremtiden vil vise hvor mye av verdiene i selskapet vi er i stand til å beholde.

11 Likes

Selvsagt i bestemt i samråd med AZ. PCIB ville aldri risikere en avtale ved å gå imot deres ønske.

13 Likes

Denne meldingen setter press på AZ, for nå er «katta ute av sekken», og AZ kan ikke lenger nyte den komfortable anonyme tilværelsen.

Videre setter det også press på PCIBs andre samarbeidspartnere.

Gratulerer til alle PCIB-aksjonærer med en hittil flott uke, en super børsdag og lykke til i morgen med en utrolig spennende Q3.
Gleder meg stort! :grinning:

14 Likes

Vi BØR absolutt få mer info i morgen! Spørsmålet er jo om AZ vil ha (eller får lov av Per) en eksklusiv avtale eller , som eg foretrekker, må inngå en non-exclusive avtale med PCIB…og resten av røkla (Roche, BioNTech, etc) står allerede nå og banker på døren :tickets::tickets::tickets:

7 Likes

Produkter skal testes på mennesker er jo en god grunn :wink:

2 Likes

Clutching at straws.

Ja, sjekk ut det albumet, selv om det er en total avsporing av diskusjonen.

Det må være euforien.