Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det er jo sjukt liten %.
at grensa er regna i forhold til gårsdagens kurs og ikke kursen live under auksjon og seff livekurs etter åpning er helt på tryne.

3 Likes

Enig, håpløst. heldigvis har jeg bra med aksjer, men skulle hatt noen til…

3 Likes

PCIB har jo ennå ikke lansert ny hjemmeside, til tross for at de har jobbet med dette i hele 2019. Skandale!
Blir nok kursas i morgen, 25% ned, minst! :sweat_smile:

3 Likes

Ja, er helt enig der. Når det gjelder biotek kan man ikke bare analysere inntekter mot utgifter. Det er en selvfølge at forskning koster penger og det koster mer når det ansettes personer som er anerkjent internasjoalt.
Alle vil ansette høyt respekterte personer som de Burg, men Hegner flagger økte kostnader og økt underskudd siste kvartal.

4 Likes

En del av hegnar sine disipler ville fått problem med mattepensum nivå 3 grunnskolen. IQ 0.

4 Likes

Håret som er mistet de siste 3 årene skal jeg ikke klage over lenger! Dette blir en god hårløs fest! Gleder meg til innspurten av 2019 og feståret 2020!

14 Likes

Som alltid i biotek må vi regne på sannsynligheter for at noe skal skje for å få fram fornuftig selskapsverdi. I dette tilfellet er altså spørsmålet, hva er sannsynligheten for en kommersiell avtale med AZ?

Vi fikk idag presentert 3 nyheter

1. Samarbeidsavtalen utvides til andre indikasjoner
  2. Det bekreftes synergier mellom AZs teknologi og fimaNac-teknologien(vi snakker her trolig AZs mRNA-teknologi)
  3. Big Pharma-selskapet har gått med på (eller selv initiert) offentliggjøring av deres identitet

Hva betyr dette i form av LOA, som i denne sammenheng betyr sannsynlighet for kommersiell avtale?

I min bok har denne sannsynligheten nå økt betydelig. Som flere har påpekt, gikk dette mot terminering hadde det ikke vært noe poeng å offentliggjøre navn på selskapet. Videre, de utvider, et klart postivt signal og endelig, rosinen i meldingen spør du meg, innen onkologi er synergier melom teknologiene bekreftet.

Ingen har så langt satt en % LOA for kommersiell avtale med AZ. Jeg tror Arctic nå blir nødt til å ta stilling til det. Jeg vil driste meg til å sette denne LOA’en til 51%. Jeg mener det nå er sannsynlighetsovervekt for at vi får en kommersielle avtale innen 30.06.2020. Så får det bli opp til Arctic eller andre å sette en potensiell verdi på dette i kroner og øre.

36 Likes

Blir dette bildet i morgen nostalgisk? Screenshot 26.11.2019 ?

9 Likes

så hva kan man se for seg at en klininsk avtale i hver av disse vil ha av verdi…!?

Jeg tenker NAc vil ha den største da vi vet at det brukes enorme summer på denne teknologien - og når vi kan sitte på en gullnøkkel så vil det fort bli høy pris.

6 Likes

PCI Biotech utvider samarbeid med Astra Zeneca

Sammendrag laget av Mail redaktion Eivind Bøe, minE24

Publisert: Idag 22:50

LEGEMIDDELSELSKAPENE

PCI Biotech utvider det prekliniske forskningssamarbeidet med giganten Astra Zeneca, ifølge en melding fra selskapet tirsdag.

Målet med dagens utvidelse er å finne ut om synergier etablert i kreftforskningens modeller kan overføres til andre sykdomsområder.

Samarbeidet startet i september 2015, og varer frem til slutten av 2019. Frem til juni 2020 skal de to selskapene vurdere potensialet for videre samarbeid.

De to selskapene forsøker å finne ut om PCI Biotechs teknologi kan forbedre leveransene til Astra Zeneca, som er stor innen terapeutisk nukleinsyre.

Les meldingen fra selskapet her

newsweb.oslobors.no

13 Likes

Helt enig i det du skriver, men jeg tror LOA (likelyhood of kommersiell avtale) blir høyere enn 51%.

Glein hadde faktisk et godt poeng (ufrivillig): hvordan skal de klare å forske fram noe på 6 uker innen andre indikasjoner, når de allerede har brukt flere år til nå?

Jeg tviler på at AZ utvider studiene med den hensikt å kun fortsette i 6 uker. Når de 6 ukene har gått skal det videre samarbeidet diskuteres og vurderes, og jeg har da veldig stor tro på at det kommer en avtale.

13 Likes

Spennende at Big Pharma er avslørt. Får bare håpe det ikke var en bommert… det skulle nok få noen og enhver til å svette litt i morgen. Det kan jo hende ryktene i markedet har begynt å surre litt for mye slik at partene for å sikre lik informasjon var nødt til å offentliggjøre navnet.

Skrives mye rart i kveld, men må jo innrømme at det blir en interessant forestilling imorgen. Spørsmålsrunden på slutten kan bli intens. Dessverre er det nok ikke så mye mer PW får si enn det som fremkommer i børsmeldingen.

Tankekorset er jo, som flere har påpekt (blant annet @anon21766851 som får unødig mye pepper for sine jordnære kommentarer), at 6 uker er veldig kort tid til å “evaluate evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas”. Blir jo neppe tid til å planlegge, gjennomføre og analysere veldig mange forsøk om ikke alt allerede er forberedt og startskuddet går i morgen kl 08:00 (eller allerede har gått). Selv da blir det vanskelig å rekke midt i julestria… Spørsmålet er derfor hva som ligger i “evaluate” - kan det være noe annet enn forsøk? Som å vurdere hvilke diagnoser og pasientgrupper som vil passe for teknologien for så å inngå en tilsvarende avtale for andre områder parallelt med at arbeidet med FimaNac formaliseres i en komersiell avtale.

Ser frem til morgendagen, men tror nok ikke vi får den himmelferden mange håper på (og nærmest forventer) - det er jo ikke inngått noen komersiel avtale ennå, ingen penger på bordet, bare enda større potensial om medvinden fortsetter.

Disclaimer: “Fullastet” i PCIB og har en god porsjon i PHO. Har vært med siden fisjonen, da jeg fikk en neve aksjer i PCIB… har gradvis økt beholdningen…

9 Likes

Hei.

Det er kjempefin fjær i hatten for selskapet. Men å angi LOA i preklinisk til noe i nærheten av 50 prosent er vel å dra euforien litt langt…

1 Like

Jeg snakket om LOA i betydning sannsynlighet for kommersiell avtale, som vil være en utlisensieringsvavtale, med up front, milestones og royalty. Snakker da ikke om LOA for å få et produkt på markedet. Dette er mindre relevant fordi fimaNac er et utlisensieringsprodukt, ikke noe PCIB kommer til å gå til markedet med selv.

På Nac, og Vac er det i første omgang slike avtaler som er viktige for PCIB, for det vil validere teknologien. Hvorvidt det blir produkter på markedet for lisenstaker er en annen skål og et lengre lerret selvsagt.

8 Likes

Make it simple

Fimachem LOA = likelihood of approval
Nac & vacc LOA = likelihood of “Avtale” :sweat_smile::sweat_smile:

Susanne stuffers used LOA = 60 I believe for fimavacc earlier so LOA term was used before in a context other than Regulatory Approval

15 Likes

07:00 läggs Q3 presentationen upp på hemsidan.

Get some sleep, tomorrow it is take-off! :muscle:

4 Likes

Du bommer med en 0. Astra Zeneka har over 1000 milliarder svenske kr i børsverdi. https://www.di.se/live/astra-zeneca-spranger-dromgrans-borsvarde-1000-miljarder/

3 Likes

Jeg har sett nærmere på T-50 utlagt av Longtrader for 2 – 3 timer siden. Mange av oss, meg inkludert, er opptatt av at PCIB har en stabil og trofast aksjonærmasse, men jeg synes det også er interessant at 36 av T-50 er private aksjonærer og små aksjeselskaper hvorav de fleste har finansielle investeringer som formål.

Til forskjell fra den store massen av selskapene på Oslo børs er PCIB hovedsaklig finansiert av folks sparepenger. Vi har ikke hengt oss på guruer og bjellesauer, men satset, for min og sikkert mange andres del, over det som all børsfornuft tilsier, basert på håp om stor avkastning og i tillit til vurderinger fra dem av oss som har tilstrekkelig faglig innsikt til å vurdere PCIB sine muligheter.

At PCIB sine prosjekter kan gi resultater som gir syke håp om å få effektiv behandling der det idag ikke finnes noe godkjent – i det minst få bedre livskvalitet – har ikke vært avgjørende for mitt eierskap i PCIB, men gir en god følelse av å være med på mer enn bare et håp om høy fortjeneste.

Ettermiddagens melding forteller meg at tiden for høy fortjeneste nærmer seg.

Så godt at det i så fall blir både nye effektive behandlingsmetoder der ingen finnes idag – og at et firesifret antall PCIB-aksjonærer får godt betalt for å ta risiko der ekspertisen og de etablerte på Oslo børs styrte unna.

29 Likes

AZ ranked 7th in top 10 BP 2019

19 Likes

Gratulerer folkens, Annerkjennelsen begynner og falle paa plass. Og jeg tipper julen i 2020 langt vil overgaa denne for PCIB , og deres aksjonaerer. For PCIB’s leveringsteknologi virker, og kan benyttes til saa mangt, noe som vil gjoere oss hottere og hottere med tiden som kommer.

Andre BP selskaper vil sperre oeynene opp etter dette, og det vil snart synke inn at de som kontrollerer PCI teknologien, vil oppnaa et stort konkuransefortrinn fremfor alle andre. Dette er bare begynnelsen paa noe meget stoerre, noe som ganske sikkert vil ende opp i at vi tar en GenMab eller to etterhvert. Det beste er at PCIB naermest er helt derisket i disse dager. Med fimaVacc. fimaChem og fimaBacc paa vent, kan man nesten si det.

8 Likes