Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

20 milliarder kr. er alt for lite for og kjoepe PCIB. Dette er prisen for en eller to kreftsykdommer behandlet med fimaNac. Tipper, PCIB;s 4 forretningsomraader med tiden vil bli verdt ett tresiffret milliardbeloep.++

Man maa huske paa at selv PCIB med vaare partnere kun saavidt har pirket i alle ting vaar leveringsteknologi kan benyttes til. Man startet med med 5 aar med Hode og Nakke kreft, for deretter og gaa over til IGGk kreft som fortsatt er i gang, pluss 6 fimaNacc partnere som tester sammen med sine medisiner.

Men det er ett tresiffret antall kreftsykdommer der ute fimaChem, fimaVacc, fimaNac kan avhjelpe. Pluss en rekke andre ikke relaterte kreftyskdommer. Med andre ord innehar vaar leveringsteknologi uante verdier. Vi kan i praksis snakke om billioner av kr til slutt. Funksjonsannerkjennelse av en hel pharma/biotek verden, vil vekke disse verdiene til live. Og slik det ser ut i dag, er denne annerkjennelsen saa smaat paa vei til og komme.

7 Likes

AZ har en PE på ca 60. Soleklart høyest av top 10 BP. Jeg tenker i de baner at markedet priser inn en stor fremtidig verdi og at de driver med en del forskning eller oppkjøp av selskaper i tidlig stadiet.

Dette er hentet fra fabian2 fra HO:

“Astra/Zeneca er egentlig vår drømmepartner. Hvert år har de som uttalt mål ( det er bare å lese om hva de holder på med ) å bruke 10% av omsetningen på forskning og nyutvikling…Det er ikke bare PCIB som har funnet drømmepartneren. Det har Astra/Zeneca også gjort… Blir dette større enn stort ? ( for deg med aksjer ) … Ja”.

Noen som kjenner til AZ ifm strategi og hvorfor de har desidert høyest PE av alle BP?

11 Likes

Det spørs som ikke, etter at PCIB har nådd firesifret aksjekurs, det etterhvert blir en nyere Opel ASTRA på meg. :blue_car:

3 Likes

Kanskje med alu-felger også?

PCI Biotech: Third quarter 2019 results

7 Likes

Sør Korea og Taiwan i RELEASE!

9 Likes

Likte meget godt at US nu er avtivated🥳
Study timeline maintained🥳
Asia site selection🥳Sør Korea OG Taiwan🚀

fimaChem

*Start-up activities for the RELEASE study are progressing well after the study
commenced with enrolment of the first patient in May 2019

*23 out of 40 planned clinical sites had opened for enrolment by mid-November.
While this is 10 sites less than planned and causes a temporary effect on
patient recruitment projections, the company expects site activations to be back
on track early 2020. The overall RELEASE study timelines are maintained

*The first US site was activated only recently and enrolment of the first US
patient may therefore slide into 1H 2020

*Site selection is ongoing for addition of sites in Asia in 2020, to provide
access to hospitals and key opinion leaders in a region with higher prevalence
of bile duct cancer and to enhance patient recruitment

3 Likes

Fortsatt to i live. Ser ut til at en fra extension er det, og da skal vel mOS ende på 15.6 mnd.

8 Likes

Fimavacc er gull🥳
Journal frontiers of Immunology🥳

fimaVacc

*Phase I results have been accepted for presentation at ESMO Immuno-Oncology
Congress in December 2019. The results provide proof-of-concept of the fimaVacc
vaccination technology by demonstrating the improvement of immunogenicity in
healthy volunteers

*Development strategies are being pursued in parallel, with Phase I results
being used both in direct partnering efforts and planning for clinical proof of
concept in a disease setting

*Preclinical study published in high-impact immunology journal Frontiers of
Immunology, demonstrating that therapeutic cancer vaccination with fimaVacc can
be effective independent of T-helper cell functionality

2 Likes

Under fimaVacc-highlights: Parallel development strategies with direct partnering efforts

5 Likes

Nettoeffekten av

• Forsinket site aktivering
  • FPD USA forsinket
  • Asia kommer senere

burde være ned… AZ nyheten er ikke nok til å kompensere for det negative.

1 Like

Outside juvelen fimaNAc🥳 i full blomst.

fimaNAc

*Research collaboration with AstraZeneca was extended by six months until end of
2019. The scope has been expanded to evaluate if synergies established in
oncology are transferrable to additional disease areas - further collaboration
to be evaluated in 1H 2020

*Promising response on patent application for mRNA delivery, which may generate
valuable intellectual property

Throughout the third quarter we have continued to execute against the strategic
goals we set for ourselves early in the year. The start-up activities of our
RELEASE trial are progressing, and we maintain the overall timelines we have
indicated for the trial. The current lag in site activation in this early phase
of the trial is expected to be resolved early next year and the inclusion of
Asian sites in 2020 is expected to secure patient recruitment projections,
comments Per Walday, CEO of PCI Biotech.

In parallel we continue to lay the groundwork for expanding our fimaVacc and
fimaNAc technology platform programmes. The positive initial feedback on an
important patent application on mRNA delivery and the expansion of the
collaboration with AstraZeneca are both encouraging developments for fimaNAc.
This progress has been matched with an organisational expansion and we look
forward to further enhance our strategic execution capabilities in the coming
quarters, adds Walday.

2 Likes

A post-hoc analysis of the data from intrahepatic bile duct cancer patients in the Valle et al study showed that this subgroup had a prolonged survival, with a mOS of 15.4 months (Lamarca et al J Natl Cancer Inst (2020) 112(2): djz071).

In the Okusaka et al study, gallbladder cancer patients had a poorer outcome and the mOS was 13 months when these patients were excluded.

Dette betyr vel at OS for kontrollarmen estimeres til å være lavere enn ca 12 mnd.

2 Likes

I presentasjon står d:
Current lag in opening of sites does not affect
the main milestones

Så ingen forsinkelse ifølge pcib

5 Likes

Jeg har tenkt litt på hvorfor de annonserte navnet på Top10 BP akkurat nå. Jeg tipper AZ kom til PCIB og (på bakgrunn av gode resultater hittil) ønsket å utvide samarbeidet også til andre sykdommer. PCIB, som har flere andre samarbeid på NAC allerede, er nå i en posisjon hvor man kan kreve at det kommer noe mer håndfast på banen. Dette startet i sommer hvor det ble satt en tidsramme for forhandlinger i H1 2020. Nå strammer de ytterligere til ved å (kreve å få?)kunngjøre navnet til AZ, og tydeligvis ikke utvide tidshorisonten for selve forskningen. Siden den tidsrammen nå er så kort så vil jeg tro AZ tvinges til å komme opp med et forslag til avtale som også inneholder upfront og milestones. Da er det lettere for PCIB å gå med på utvidet tidsramme også. Kortversjonen mener jeg er at de har sagt til AZ (og ved å kunngjøre dette slik også varslet andre interesserte) at nå er tiden inne for å “show me the money”.

Når det gjelder dagens og morgendagens kursutvikling så bryr jeg meg ærlig talt ikke så mye om det. Jeg har de aksjene jeg skal ha, og selv om det er hyggelig med oppgang på kort sikt så er jeg mer opptatt av kursen den dagen jeg skal selge, og det er iallefall ikke dette året :slight_smile:

6 Likes

Ja, netto ned er det jeg også tenker. Men kan være kjøpsmulighet også. Vanskelig å si.

Kan være melding om forsinkelse ved neste korsvei, who knows.

Klart dette er svært positivt også netto😂

• Forsinket site aktivering: stemmer ikke on track på nyåret.
  • FPD USA forsinket: us site aktivert!
  • Asia kommer senere: klarere kan det ikke bli, både Sør Korea og Taiwan. Mer enn dobler pasientgrunnlag for fimachem ggk. Arctic sec må da kunne mer enn doble kursmål fra 60kr🥳

Ikke minst AZ samarbeid utvides. Beste børsmelding i PCIB sin historie!
Klart noen ønsker inngang og vil mene noe annet enn det selskapet sier😊.

4 Likes

Drømte i natt om at hver avtale for fimaNAc vil være på 140 MNOK i upfront :joy:

10 stk av disse blir jo flott.

Våknet av Q3 med utsettelse FPD USA og litt treigere rekruttering i RELEASE…

Tror summen likevel er svært positiv for PCIB, men en vet jo aldri med Oslo Børs.

4 Likes

Å få rekruttert i Asia er ikke bare superviktig for å være på plan, det gir også helt andre muligheter når det gjelder partnering mm på fimaCHEM for gallegang.
Og enda viktigere, vi er ikke avhengig av noen for å genere store inntekter med minimale ressurser. Kun et fåtalls klinikker i store byer i Sør-Korea og Taiwan har et enormt pasient- og inntektsgrunnlag.
Også strategisk bra i en potensiell forhandlingssituasjon å ha kommersielt fotfeste i Sør-Korea og Asia.

17 Likes

Noen som husker pasientgrunnlag i Sør-Korea og Taiwan i farten?

Edit: Ser at det er “7.8 per 100,000 in 2015” for extrahepatic i Sør-Korea.

2 Likes