Børsverdi
1224794.13 MSEK
ASTRAZENECA
Børsverdi
1224794.13 MSEK
ASTRAZENECA
Det är bra för oss att resultatet med AZ kommer att publiceras. -Citat Per
Det ser vi fram emot Per
Och radium i eftermiddag/kväll
AZ gikk opp 0.32% på børsen i går. Etter min utregning blir det ca 3.2 milliarder kroner!!!
Børsverdi PCIB 1362 MNOK
Tid for handel?
Pål F, analytiker i Arctic Securities var på plass ved kvartalspresentasjonen. Venter at det vil komme en oppdatering på PCI BIOTECH.
Jeg ville sett an litt. Markedet lukter litt sell the news akkurat nå.
Jeg sitter med følelsen av at det fort kommer en dip til her i kursen.
(Jeg er positiv, men minner om tidligere mønster. Men rart om noen selger i dag.)
Fortsatt røverkjøp vel
Håper dette stemmer! Hvis det er tilfellet er det bare å laste opp.
PW sier at det er ingen grunn til at Nac kan overføres til andre indikasjoner enn det de allerede har testet ut. Og at han er veldig optimistisk når AZ nå skal teste dette på andre indikasjoner. Bull!
Alltid noen som trenger penger og har ventet på en grei utgang, alltid noen som får høydeskrekk, og alltid noen som gambler på en god trade. La oss håpe at disse gjør seg ferdig før lunsj.
I aksjemarkedet er det risiko. Likevel er det merkelig at hvis en var eier i PCIB før det ble kjent at AstraZeneca ønsker se på utvidelse av anvendelsesområder med PCI BIOTECH teknologien at noen selger i dag.
Sannsynligheten for at det PLUTSELIG KAN komme avtale med up front payments, royalties, oppkjøp av selskap/patent/rettigheter har øket betydelig siden børsmelding AZ i går.
Hmm. PW: PCIB har jobbet over tid for å få avslørt hvem BP er.
Tydelig at PCIB har gode kort på hånden fremover. Risikosport å stå utenfor her nå
Photocure stiger nesten like mye som PCI BIOTECH.
Gledelig for teknologien som ser ut til å ha fått et mulig internasjonalt gjennombrudd også kommersielt!
Keep up the good work Oslo Cancer Cluster
Går en del større poster i dag og det er ikke hver dag vi ser. Kan tyde på at noen med litt større muskler skal inn. Hyggelig om vi slutter 40+++ i dag da for det er en stund siden sist.
Kan ikkje fatte noe annet enn at Pål F justerer opp kursmålet relativt markant.
Eg tipper kursmålet justeres opp til 96 NOK eller omtrent 3,6 milliarder NOK.
Jeg er ikke den som poster de dypeste analysene her, men jeg har fulgt selskapet tett i noen år og må bare si at jeg etter i dag er overbevist om at vi skal godt over arctics kursmål i nær fremtid, det som ligger mellom linjene her er en «ny vår» for norsk biotech.
Betydningen av at AstraZeneca kanskje både direkte og indirekte sier at PCI BIOTECH sin teknologi er hot skal ikke undervurderes. Konkurrenter av AZ må hvis de ønsker teknologien agere. Helseinvestorer, fond innen sektoren må agere eller mene noe om dette. Mulig partnere vil agere. Meget bra å løfte opp navnet (skjønner at AZ har villet holde det konfidensielt) samt si at de vil se på flere anvendelsesområder. Ikke minst beholde oppsatt avtale til og med desember 2019.
“Significant increase in patients” med Asia
Vel blåst, Walday!
Blant mye positivt, merka jeg meg spesielt et par ting som ble sagt i tilknytning til mulige klinikker i Østen.
Det ene var at ambisjonen er å få med så mange som 10-15 klinikker. Dette er langt flere enn i hvert fall jeg hadde sett for meg. Det skal ikke store regneferdighetene til for å forstå at et slikt omfang vil gi svært kraftig utslag i rekrutteringstakten.
Det andre var at Walday, av eget tiltak, nevnte Kina. Dermed kan vi trygt konkludere med at kinesiske klinikker i det minste inngår i gjennomførbarhetsstudien (the feasability study). Ikke bare vil klinikker i Kina sterkt bidra til enda raskere rekruttering: det gir noen svimlende vyer om markedsutsiktene.