Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg er evig takknemmelig for at de lot meg kjøpe på 20-tallet i hele sommer!

6 Likes

Det som er så snodig er at treskofolket skal liksom være eksperter på dette å så klarer de ikke å se et slikt case…

4 Likes

De er nok på seminar med glupingene i Storebrand. Sikkert veldig fin titel på treffet i dårekisten.

9 Likes

Nå er vi vel 50% opp siste uke og 80+ siste måned. Begynner å bli fristende å selge ut en del for å kjøpe billigere tilbake. Jeg tenkte det samme i går, men er glad for at jeg ikke solgte da! Hva tenker dere? Er dette FOMO og småsparere eller er det noen større som kjøper i aksjen?

1 Like

Bare å spikre den til 47-48 ut dagen nå, så den danner nytt nivå.

Det er omsatt snart fem millioner kroner og en aggressiv kjøpsstruktur etter kun 30 minutter handel. Spekuleres det om det kan være AZ eller andre interessenter som kjøper solide poster koste hva det koste vil på kortetst mulig tid??. Helt annen interesse enn de foregående dager. Har det vært wake up call internasjonalt?

1 Like

Selger ikke en eneste aksje, den er ikke blitt dyr, den er bare steget bra på kort tid.

HOLD !

5 Likes

Our beloved dutch “friends” aka treskofolket trying to get back the 800000+ stocks they had. :joy::joy::joy:

8 Likes

Må bare få sagt det; satan som eg har ventet på disse dagene/ukene siden emisjonsdagene i fjor og provoseringen fra "spesialinvestoren.!!!

12 Likes

Hadde jeg vært Arctic, hadde jeg ventet noen dage til kursen har stabilisert seg på et høyere nivå, for at ikke kurs-målet mitt skulle ses som useriøst høyt.

2 Likes

Når Lothian er glad da trenger jeg ikke engang gå inn å sjekke kursen :partying_face:

9 Likes

Vi som sitter nå (minus Storebrand) selger ikke billig. Tror ikke det er så mye til salgs under 60

9 Likes

Tror vi står ovenfor en reprising. Farlig og vanskelig oppgave å trade nå.

Vi har mulighet for å være med på medisinsk historie. Tror ikke markedet skjønner hvor stort dette kan bli.

9 Likes

Kan det være nytt kursmål på vei? Mulig vi bikker 50 i dag.

4 Likes

Takk for mange gode og informative innlegg etter onsdagens kvartalspresentasjon.

En spesielle takk til e-mannen som med sitt informative innlegg tidligere denne måneden bidro til et fint kursløft i forkant av kvartalspresentasjonen.

Jeg stoler på vurderingene til Sørlendingen m/fl om potensialet som ligger i den avtalen som høyst sannsynlig kommer med AZ i løpet av få måneder. Likevel kan jeg ikke la være å undres over at kursen etter vel to børsdager ikke har passert fjorårets ATH.

Det er mye faglig ekspertise på PCIB-strengene – ekspertise jeg stoler 100% på og som jeg har satset sparepengene min på – men det er ennå mer og like god ekspertise utenfor vårt forum.

Mange kompetente fagfolk utenfor forumet må ha sett det samme som oss, men så langt kan ikke jeg se at dette har ført til interesse fra større børsaktører til å ta en bit av kremkaka vår.

Vel nok sitter aksjene hardt hos T-50, og sikkert hos mange av oss T-50 - T-150, men det er millioner av aksjer blant PCIB sine 2 – 3.000 små aksjonærer, og der må det være et 7-sifret antall aksjer å hente.

Å ta ut et 7-sifret antall PCIB-aksjer vil løfte kursen noen 10-talls kroner, men for dem utenfor forumet som oppfatter potensialet i en avtale med AZ slik vi gjør, mener jeg det betyr lite om aksjene blir kjøp til 50 kroner eller 150 kroner!

Så hvorfor vaker kursen under 50 kroner?

Det lurer jeg litt på?

PS

Jeg er styrket i håpet om at PCIB i 2019 skal ta en GSF (ref mitt innlegg sist innlimt natt til igår).

I skrivende stund mangler det 31,30 på 78,90

7 Likes

Tror de kommer til å bruke hele tiden sin før det blir avtale. Men kanskje intensjonsavtale litt tidligere?

1 Like

Er på svært tynn is nå. Men mener det med skader på hjertevevet som de reparerer har litt problemer. Blir først mye bedre men blir fort en del dårligere igjen.

Kan godt være at de vil teste amphinex på dette?

2 Likes

Ser det er dumt å sikre gevinst her nå… :frowning:

Hvor skal man inn igjen? :slight_smile:

Vanskelig å vite.

Vi har forresten ikkje diskutert hva sjansen er for at AZ ikkje inngår noen avtale med PCIB…den er vel fortsatt til stede?

Er “alltid” redd for at Big Pharma gjør “merkelige” trekk som kan være katastrofale for små selskaper som PCIB.

Tror det ville være svært lurt at PCIB utnytter eventuell økt interesse fra andre selskaper (BioNTech, etc.)…

3 Likes

Tror vi kan være trygge der, vi har noe som er HOT og som de ønsker seg, å de har penger! Eneste risiko der er vel om PW stikker av med dama til CEO i AZ :rofl:

5 Likes