Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Mulig vi her er på sporet av noe av det AZ vil sjekke ut fimaNac på? Vi snakker mRNA!

Meget spennende greier altså, så akkurat en video på Moderna sine sider som viser at mRNA reparerer hjerter som har vært utsatt for hjerteattak. Fascinerende.

Dette kalles " vascular endothelial growth factor A" (VEGF-A).

https://www.astrazeneca.com/what-science-can-do/stories/entering-a-new-era-in-vascular-and-cardiac-regeneration-research.html#?vid=az1_qmqj4qhk

11 Likes

Glad to see the discussion shifting from day by day / hour by hour share price chat to focus more on the potential commercial value of the company with numbers — quite unprecedented in pcib forum. the focus is changing and so are the expectations.

12 Likes

Nå er jeg sant å si litt forvirra for jeg har i kveld lest innlegg fra bl.a. m@Sorlendingen og @laplagam.

Hvilke vyer er det egentlig dere trekker opp? Kan nesten tolkes som at “we are on the brink of a bid on the entire company”. Skulle det vise seg å være hold i disse spekulasjonene, løser det meg i det minste fra en av mine største kvaler; når skal jeg selge aksjene mine?

Egentlig spiller det ingen avgjørende rolle. Skulle det likevel skje, er jeg uansett på den grønne grein. Og skulle jeg få den eksklusive muligheten av å være tunga på vektskåla, vipper jeg nok mellom 100 mrd. NOK (markedsverdi på selskapet) eller “to the bitter end”…

På denne bakgrunnen - og Waldays opptreden både på den siste og nestsiste presentasjonen - tør jeg ikke annet enn å ta signalene på ytterste alvor; dvs. at familiens aksjer forblir innelåst til noen kjøper nøklene.

16 Likes

Hvis flere enn meg har behov for basiskunnskap om PCIB så anbefales denne artikkelen :

2 Likes

Er Pål F fra Arctic medlem av dette forumet?
Kanskje han får inspirasjon eller blir påvirket når det kommer til nytt kursmål😛

2 Likes

Den høyeste premiumen ved oppkjøp jeg har sett var rundt 800%. Noen høyere?

4 Likes

Skulle absolutt hatt ett nytt kursmål fra Arctic for å dra oss ytterligere oppover.

Vi kan bidra her inne med å ikkje selge én eneste aksje :slight_smile:

4 Likes

Tror vi skal være svært glad for at AZ vurderer utvidet anvendelsesområder. Det holder i lange baner.

Arctic Securities sliter med et nytt seriøst kursmål når AstraZeneca har gjort som de har gjort. Økt pasientgrunnlag! Nei, mildt sagt lovende.

6 Likes

Nei, men da var det neppe tale om oppkjøp av et selskap med hovedformål å selge tjenester og/eller produkter.

Siden du nevner dette på denne tråden, er det god grunn til å framheve at ved utlisensiering fra - eller oppkjøp av - et biotekselskap i utviklingsfasen, er det helt andre tilnærminger til prisfastsettelser som gjelder. Da gir det etter mitt syn ikke lenger mening å benevne det som overstiger børsverdi (før bud) som et premium.

5 Likes

Er det ikke pent med stor spread :rofl:

Hold Hardt !

2 Likes

Da er vi over TERP!

Edit: 46NOK!
Edit2: 47NOK! 48NOK!

9 Likes

Begynner å bli vakkert dette…klarer vi å close over 50?

3 Likes

Trur du faen ikke at i det jeg la inn ordre på 46 så smalt den oppi 47,5. 1,5kr rett opp.

3 Likes

FOMO effekt nå :smiley:

5 Likes

Håll hårt i aktierna!

11 Likes

Det som gleder meg mest, nesten mer enn at kontoen buler ut, er at tresko-jævlene ikke får delta i oppturen :smile::smiley::metal::bank:

25 Likes

tynt på selgersiden nå…
image

2 Likes

Ikke for å klikke helt i vinkel, men.
Hvis man går inn på følgende side: https://www.boehringer-ingelheim-venture.com/portfolio.html
Ett ikke ukjent top15 PH, Så kan man lese av en av deres investeringer er nettopp:
image

Også leser man det med liten skrift:
image

Kult navn, hvem er Marcus Kostka
https://www.boehringer-ingelheim-venture.com/team/marcus_kostka.html

Bom bom taka boom!
Direktør for venture fondet! utklipp fra artikkelen:

"In 2006 Marcus joined the department R&D projectmanagement where he was responsible for leading project teams from preclinical development until clinical phase II studies in the area of oncology, urology, metabolism and CNS diseases. During a three years
period he brought several projects from a preclinical development state until end of clinical phase I. "

8 Likes

Lurer på hva Nyenburgh tenker nå. De kan umulig være fornøyde med sin avgjørelse, selv om de sikkert tjente penger på det?

3 Likes

Ja, treskofolket kan bare sitte der og skjemmes og gremmes :joy:

2 Likes