Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

"The development of delivery methods to target cells in vivo, however, remains critical.”

John Carroll have you heard about fimaNAc?
A novel delivery technology that efficiently overcomes the challenge of introducing nucleic acid therapeutics into cells. :santa::moneybag:

5 Likes

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her - har brukt hengemyren av 2019 til å akkumulere ytterligere og er fortsatt “all-in” i Pcib. Den siste uken har det vært meget hyggelig.

Spørsmålet er vel nå om man skal gevinstsikre eller ikke og her foreligger det vel ingen fasit, og alle må vel selv kjenne på det - for min egen del anser jeg dette som startskuddet for noe potensielt fantastisk, og dagens kurs må kunne anses å være svært lavt ift hva PCIB har fått til. Jeg skrev et innlegg på Hegnar for over 1 år siden der jeg blant annet skrev at fimachem er sannsynligvis grunnmuren, men det var fimavacc (og nå fimanac) som virkelig interesserte meg og som gjorde at jeg valgte å være fullinvestert i PCIB. Det siste års resultater og tilbakemeldinger har vel ikke gjort at jeg har forandret mening, heller tvert imot.

Man kan i ettertid være noe bitter for finansieringsløsningen som ble valgt og effekten denne hadde på kursen, men for min del har jeg øyene på ballen, altså det kliniske. Og her har jeg, til tross for leting med lupe og godt hjulpet av fantastiske skribenter på tekinvestor, fortsatt ikke funnet noe negativt. Kliniske forsøk ruller videre, resultater er potensielt banebrytende, samarbeid kontinuerer og ekspanderer og kliniske forsøk rulles ut i omtrent logaritmisk skala.

For å få suksess i livet, være det seg børs, akademia eller idrett, må det satses - og jeg velger å satse på PCIB.

36 Likes

Kursmessig er vi jo omtrent «tilbake til start», der vi var før emisjonen, så når man setter det i den konteksten virker det nesten absurd å skulle snakke om gevinstsikring og «høydeskrekk».

Når man i tillegg tar i betraktning hvordan det fundamentale har utviklet seg de siste to årene, så er det etter min mening så nærme det er mulig å komme en no-brainer å bli sittende langsiktig videre.

15 Likes

Har AZ begynt og telle på knappene for et bud?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/12/03/astra-zeneca-saljer-rattigheter-for-seroquel-i-usa-och-kanada.html

8 Likes

Ikke veldig relevant at de selger noe for 36 - 42 millioner USD. De må nok selge litt mer enn som så om det er på den måten de skal finansiere et bud på PCIB.

2 Likes

Ser ut som 60 går raskt i dag :sweat_smile:

12 Likes

6 Likes

PCIB og PHO er begge sterke oppkjøpskandidater.

2 Likes

Her har du oversikten som du etterspurte @Investor

2 Likes

Hehe! Takk! Jeg så den ble postet litt lenger oppe her for en stund tilbake. Men det begynner vel å bli på tide med en ny …

2 Likes

Vi sliter litt med å komme over 60 nå, tydeligvis!

1 Like

interessant!
. Kan du forklare kort og generelt hvordan man kan tolke diagramene du la ut ? takk takk

2 Likes

Ser PCIB trades for harde livet. Men paa ett eller annet tidspunkt kommer de som selger til aa bli sittende igjen paa gjerdet og angre bittert. For vi er ikke i naerheten av og ta ut kurspotensialet i PCIB, yet.

For med en riktig avtale, eller bud paa hele selskapet, kan plutselig PCIB aapne neste dag ett eller annet sted mellom kr. 300 og 1500kr.

6 Likes

Rød = Handel ble “dumpet” på kjøper
Blå = Handel ble utført på middelpris mellom selger og kjøper
Grønn = Kjøper “tok” salgspost

5 Likes

Da setter vi over til psykiatrisk avdeling for høydeskrekk og andre nevrotiske lidelser.
Sprøyten med støtte-kjøp-medisin er nå funnet frem.
Vi viste denne dagen nærmet seg men motsol har gjort det vanskelig å bestemme akk når den inntraff.
Dette er en solid mulighet for alle som ikke har turt å bli med på himmelferden og endelig å slå til.
PS. Der fikk jeg mine 10k på 56 ( solgte i går på 58)

4 Likes

… mens jeg kjøpte på 58. Ikke at jeg angrer et sekund på det, uavhengig av dagens utvikling :smile:

Edit: Samtidig smått absurd å se PCIB inne på listen over børstaperne hittil i dag, etter den gledelige perioden vi har vært gjennom de seneste dagene!

5 Likes

Har benyttet dagens fall til å selge litt i PHO (Jeg liker ikke Spettets inntreden) og flyttet det over i PCIB. 9 dager til ESMO.
Forundrer meg ikke om vi ender opp i dag også

5 Likes

Solgte og 25% (og for å få ned gearing) på Schpetalen-namnet, men er yngste bror like inn/ut som storebror kan vere på det verste?

Edith: feil tråd

1 Like

Som førstegangskjøper av aksjer merket jeg at jeg ville selge med engang tendensene til fall nå kom, for så å kjøpe meg inn igjen om den fortsetter falle…

Men har så innmari troa på pci at jeg velger å stå ut løpet nedover om det skulle skje. Fortsatt ca 100% fortjeneste på tre måneder :slight_smile:

Takk til alle for mye god informasjon og påminnelsene om potensialet i aksjen. Håper de neste 6 månedene blir som ønsket, men hvis ikke har jeg GOD tid.

9 Likes

Eigil er akkurat like akrobatisk som Øystein, bare i mindre skala

2 Likes