picture at 13:00
Og et eksempel er AZ, eller AstraZeneca
0.28 faktisk (skatt)
Takk for kjapt svar
Siden noen kom inn på det:
Skattesatsen for utbytte og gevinst fra realisering av aksjer er i 2020 på 31,68 prosent (den samme som inneværende år).
I praksis kan den bli noe lavere på grunn av mulig skjermingsfradrag. Det må imidlertid hver enkelt sjøl beregne ut fra egne data.
Einarsson sin pedagogiske tilnærming i radforsk podcasten om et vanskelig område som biotek og mulig AZ avtale KAN alene gi puff godt over 60kr i dag. Forståelsen for caset kan gjøres enkelt. Og det gjør Einarsson. Gleder meg til å høre hva han har å si om AstraZeneca i dag!
Vet vi ca. når poden kommer?
Når er det showtime?
Det hamres jevn og trutt på noen middels store poster. Selgersiden ser disiplinert ut.
Men skjønner faktisk ikke helt hvem som selger så mye nå, for småpenger, 8 dager før Vacc.
Kanskje «meieriet» reduserer ytterligere. Må jo passe på at pensjonene til de ansatte ikke blir for høy. Da vil de nemelig søke om førtidspensjon hele gjengen
Usikker, mulig kun tilgjengelig etter børsslutt i dag?
Hvis så noe å glede seg til i morgen👍
Det har vel skjedd at den kommer rundt kl 15. Koblet med en bra rekyl i USA så kan det bli dynamitt i dag eller i morgen.
Eller vil PHO (som snart er i 100 og samme verdi som PCIB) ta for stor del av oppmerksomheten til Einarsson (God forbid!)?
Skulle Einarsson plutselig snakke om «millioner» og ikke «milliarder», eller eventuelt lav prosentsats i royalty, så er det 10% ned igjen i morgen?
Tror han forklarer mye om selskapet AstraZeneca og hva det betyr for en biotekmygg som PCI Biotech. Blir veldig interessant med podcast fra Norges eneste biotekguru!?
Hvis det er noen som lurer på hvad AZ vil kunne gi for Pcib eller fimaNacc så hadde @Boms et fint indlegg på biotec tråden.
Få pasienter i studien og en plattform som kan bygges videre på prising på mellem 35-70 mia
I fare for å bli upopulær, så hadde jeg vært happy med 20 - 25 % av den verdivurderingen.
Fantastisk å se mora Photocure i 100kr.
Jeg som trodde dattera PCI Biotech skulle dit først! Med AZ på slep tenkte jeg. Uansett er begge selskap bevis på suksess fra Oslo Cancer Cluster! Solide med store framtidsmuligheter. Gratulerer til mora som vant kappløpet til 100kr🥳. Neste kappløp tar PCI Biotech gullet?
Jeg lytter med stor interesse og stort utbytte når Einarsson, enkelt og populært, forklarer bioteknologiske mekanismer og life-science-forhold generelt. Når det derimot gjelder kommersielle spørsmål, har jeg bedre rådgivere.
Neste kappløp til 1 000 kr?
Nå må en avis / meglerhus snart nevne PCI BIOTECH OG PHOTOCURE SOM NYTTÅRSRAKETTER???
Betryggende å se at teknologien fungerer i Photocure med et produkt etablert. Øker også sannsynligheten for at PCI Biotech vil få fram produkter?!
Tok meg friheten og kopierte inn snøffelen sitt innlegg her:
« Snoeffelen7007
52
Fin dag i dag ja, særlig for en som er 30% i PHO og 70% i PCIB.
Tror PHO vil stige jevnt og trutt og bryte ATH på vår/sommer og kanskje tidligere om det drar seg til mot oppkjøp, da blir det flere hundrelapper, kanskje ganske mange.
Når det gjelder først til 1000 så holder jeg mer enn en stor bukseknapp på PCIB, fimaCHEM er bunnsolid, men mRNA-avtaler kan gi de fleste tidenes bakoversveis!»