Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

1.500.000 patienter. Det blir vel bud før vi aner.

6 Likes

Takk @Bra_Britt for veldig informative innlegg. Jeg setter stor pris på dine poster på TI.

4 Likes

For å tydeliggjøre dette:

Akkurat nå løper det små mus med diabetes type 1 rundt i et bur i en av Astras labb i Sverige. Disse mus får insulin hver dag for å overleve. Så fort (og hvis) en av disse mus selv produserer sin insulin i pancreas og kan løpe glad og fornøyd rundt uten injeksjoner, kommer budet på PCIB. Det tror jeg i hvert fall.

Hvor lang tid dette tar, eller om de lykkes, det får vi se :slight_smile:

47 Likes

Tipse Novo så melder de seg på i budkampen.

5 Likes

Må si meg enig her. Har grublet en del videre i forhold til lisensiering og eventuelt oppkjøpt, og dersom det skulle gå videre med lisensiering så tror jeg det eventuelt midlertidig.
Årsaken er rett og slett at selv om eksklusiviteter og slikt er bra, så er samarbeidet og de som jobber med fimanac fremover også ekstrem viktig. I worst case scenario kan de risikere dersom de bare går for ekslusiv avtale, at det f.eks. kommer bud fra Roche eller andre big pharma selskaper på PCI Biotech og at et eventuelt oppkjøp da vil gi store problemer i forhold til fremtidig samarbeid og utvikling. Dette er en av grunnen til at jeg tenker at dersom de går for PCI Biotech plattformen, og teknologien er viktig nok, så vil et forsøk på overtakelse være svært sannsynlig.

21 Likes

Mye fornuftig vurderinger.

Men ett alternativ kan være at AstraZeneca legger inn mye egenkapital i PCIB får en 10% post (for en gitt sum). Gir up front, royalties strukturer og milestones utbetalinger?? Da vil PCIB kursen kunne gå ekstremt høyt og eksisterende eiere vil kunne da være med på denne mulig ekstreme avkastning??

AZ kan da kjøpe seg videre opp i PCIB ordinært i markedet. Og slik jeg ser det vil den mulig kursen AZ måtte kjøpe på være langt over mulig budpris som er spekulert om i tråden?

Poenget: det finnes uendelig med mulig avtalestrukturer vil jeg tro.

7 Likes

De kan jo kjøpe NAc platformen for 50milliarder NOK, 5B$
oxo kan vi pusle videre med :
fimaChem
fimaVACC + egne vaksiner
fimaBACC
fimaNano
fimaBlast
:grin:
kristian Berg har jo mye vi kan fylle opp pipa med :wink:

image

14 Likes

I det kreative hjørnet i dag? fimaBlast???

2 Likes

Mye fornuftig som skrives her nå! Og ikke minst spennende!! :slight_smile:

Det er også gledelig å se at det kan virke som om svært mange nå har begynt å forstå at sannsynligheten for at man sitter med en liten gullgruve her er svært høy. Se på omsetningen som har vært svært lav de siste par timene. Men ingen selger noe av betydning. Kursen ligger fast rundt 63.

Her skal ingen få komme inn på billigsalg igjen (og PCIB er fortsatt svært billig skulle en avtale med AZ nå materialisere seg)!

5 Likes

Torsdag 5. desember er det seks nye aksjer i Norden Topp 10. Dermed består listen fra Investtech av fem svenske, tre norske, en dansk og en finsk aksje.

En av de tre norske er PCI Biotech.

11 Likes

lumiblast 13:25 podcast 103 - proof of consept done

“har ett par firmaer i bakhodet som aktuelle kandiadater som dette kan være aktuellt for”
Hvem kan det være mon tro :wink:

passer godt med:
In the coming years, Walday expects to see PCI technology in use across different
disciplines. “ It will be more like precision medicine, more than just a drug delivered for one indication.”

4 Likes

Takk, men nei takk :smile:

Investtech klarer jeg meg fint uten :chart_with_upwards_trend:

Ellers så har vi en brukbar dag.
Kun en uke til Vacc :champagne:

6 Likes

Kan vel ikke klage på dagens kurs men var faktisk overbevist om at vi ville ta solid innpå photocure og lande på 70++++ i dag jeg.
I morgen er det fredag og 2 uker siden vi slutta på 33,5.
Ville gitt bra odds for den som tippa dagens kurs den dagen.

4 Likes

Håper den holder seg her oppe, så kan vi få videre oppgang jevnt og trutt.

1 Like

Noen som prøver en sperre på 64. Kom igjen den som har ledig kapital så er vi snart på 65 -66.

3 Likes

Har dessverre ikke 2,2 millioner liggende å slenge akkurat nå :grin:

3 Likes

Tør ikke fleske så hardt til akkurat nå…og har ikke hastverk med oppgang. Tar gjerne i mot en god dip. :wink:

1 Like

ver se god!!
image

4 Likes

Engi i det. Mine betraktninger er i forhold til hva jeg tror AstraZeneca tenker. Ekslusivitet og avtaler er vel og bra, men skal de få full kontroll på forskningen, forskerne og ansatte i PCI Biotech til å ha 100% fokus på de sine interesser så trenger de kontroll over hvem som eier selskapet og dets prioriteringer. De vil nok unngå at PCI Biotech blir f.eks. kjøpt opp av et selskap som i hovedsak ønsker å satse på vaksineplattformen, og i verste tilfeller også utvikle konkurrerende behandlinger. Enkleste måten å unngå denne type potensielle trusler er å kjøpe selskapet. Prislappen PCI Biotech havner på er nok ikke veldig skremmende heller sett i sammheng med AZ sine økonomiske muskler. Likevel, alt avhenger av verdien de anser på vårt selskap og teknologien. Forhåpentligvis er den veldig stor :slight_smile:

6 Likes

@arve1954
Under har du faktisk kursmålet mitt for dagen i dag - beregnet og utregnet nettopp 21/11. Lett! Gjorde det forøvrig sammen med en sjørøver fra et annet unevnelig forum :sweat_smile: Koste meg også med en sjokoladebit mener jeg å huske, da jeg laget det og så hvor bra de to neste ukene kom til å bli!
Såehh, ikke tenk på det…

image

10 Likes