Must har flere ganger solgt selskaper.
Hei idioten. Det er helt fjernt å tolke kroppsspråk i en podcast du lytter til.
Einarsson sier at Berg ikke kan si så mye, hvorpå Berg sier at han ser bort. Selvsagt kan han ikke si noe om samarbeidet eller sannsynligheten for en eventuell avtale.
Ja dette sier jo litt om tilstanden til aksjonærene nå om dagen, når vi tolker kroppsspråket forskeren bak teknologien i en podcast. Nervene i helspenn?
Det kan komme skjær i sjøen og det er lettere og ha en emisjon om de skulle trenge det etter et bud som er ti ganger høyere en dagens kurs.Vi så Hestal sin forandling om Cevira.Om vi har de beste produktene men ledelse uten sosiale antenner og samtidig får en sort svane i markedet, kan det i verste fall ende i fatale konsekvenser.
Ref, diskusjonen om 30-50-gangen.
1788,- PR. aksje NÅ?
Eller 2980,- pr. aksje om 5-10 år?
Jeg vet sannelig ikke. I mitt perspektiv er ikke 5 år så altfor lenge, men innen 10 år håper jeg da inderlig å ha fått god avkastning på denne investeringen og kanskje er i gang med nye «prosjekter».
Dette vil variere stort fra den enkelte investor til den neste.
Man har ulike mål, ambisjoner og perspektiver, avhengig av inngangskurs, størrelse på porteføljen, alder og livssituasjon osv.
For meg vil en 30x på PCIB, fra dagens kurs, gjøre meg mer eller mindre økonomisk uavhengig.
Jeg kan samtidig med hånden på hjerte si at jeg mest sannsynlig ville investert flerfoldige millioner av kroner i Oslo Cancer Clusters portefølje-bedrifter, og jeg håper og tror at det samme gjelder mange av mine medaksjonærer,
Selv om et salg ville betydd slutten for norsk eierskap i PCIB, så tror jeg den øvrige norske biotek-sektoren ville fått et vanvittig løft og tilførsel av store mengder frisk kapital.
Hør på @bamse !
Hvis det kommer et bud, ikke gjør noe som helst. Sitt på hendene!
Det første budet som kommer vil ikke være den siste og endelige.
Eg er nok enig, om beløpene kommer i den orden.
Hehe, jeg er forresten svært klar over at noen synes det er helt håpløst, og kanskje til og med en smule provoserende, å snakke om 30-50x og aksjekurs på opptil flere tusen kroner, MEN til det vil jeg bare fremheve viktigheten av å vite hva man eier og hva det potensielt har av verdi.
Dessverre blir diskusjonen ofte betent når man drar frem konkrete beløp og scenarier, men det får bare være.
Har hørt siste 10 min av podcasten 2 ganger og må bare si at jeg opplevde Einarson så entusiastisk at han nesten hoppet i stolen. Han ville jo starte pod-en med å kommentere PCIB men Elisabeth stoppet ham og sa han måtte vente på spørsmålsrunden til slutt.
Han sa minimum 50% sjanse for avtale men prata som om det var 99%. Hele sendingen var veldig informativ og spennende så anbefaler å høre en gang til for alle.
Kan bekrefte det. To legekompiser jeg har, har ikke hørt om Pcib. Den ene hadde hørt om pho.
Jeg har 4 legekompiser. Ingen av dem hadde hørt om PCIB, ingen hadde hørt om PHO.
Hvis PCIB blir kjøpt for over 500kr innen sommeren setter jeg et par millioner inn i PHO og i Nano.
Jeg har hørt podcasten 2 ganger og fikk ekstra utbytte av det.
Hvorfor ikke spørre noen jordmødre også?
Stor sannsynlighet for at heller ikke dem kjenner PCIB og kjempestor sannsynlighet for at deres klienter heller ikke kjenner PCIB.
Jordmødre har neppe mye penger til overs for å sette på børs.
Man kan godt si det slik. Naar vi leser at flere av de sakkyndige paa tek-traadene, som har presentert oss for store og smaa datamengder de har vaert snille og forklart i detalj for oss medisin infidels;-) opp igjennom aarene, tar boelgen for PCIB’s resultater, er det ingen grunn til at ikke BP skal gjoere det samme.
Naar vi legger til PW’s og Einarssons meget gode PCIB humoer de siste maanedene, er det ingen grunn til og ha lave forventninger til PCIB fremover. Last opp.
En onkel av meg hadde også hørt om Photocure. Når jeg begynte å snakke om investering i selskapene hos Oslo Cancer Cluster spurte han først om det var Photocure. Men han var altså urolog og med svært god oversikt over sitt felt… Han lever dessverre ikke lenger. Men jeg er glad for at jeg fikk fortalt han at jeg investerte i PCIB. Går det bare så noenlunde som jeg håper og tror her så har jeg lovet meg selv at jeg skal fortsette også i andre biotek-selskaper selv om jeg har svært vanskelig for å tro at det dukker opp noen slik mulighet som denne igjen.
Dette pratet om å ha «legevenner» som ikke har hørt om pcib blir litt på siden for min del. Finnes mange type leger og det er ikke sånn at alle folk følger med på alt av utvikling innen for alle grener av sine respektive fag
Det viser at det er langt igjen til drosjesjåførene kjøper PCIB hvis ikke engang legene har hørt om det.
M.a.o potensialet er fortsatt enormt.
Men jeg tror tiden er knapp før AstraZ kupper hele greia
Man kan vel kanskje si at naar PCIB er saa ukjente, har de vaert daarlige til og skaffe seg mediaomtale de siste 10 aarene. Det har vaert saa daalrig at de lener til og vaere en suksessfull hemmelighet;-)) Og dette hjelper ikke aksjekursen stort.
Vi faar haape det blir en endring paa dette, etterhvert som BP selskapene kommer paa banen. Men kanskje dette er bedre enn og selge skinnet foer bjoernen er skutt?
Ja, heldigvis for meg. Jeg hadde ikke kunnet ha så mange aksjer hvis prisen hadde vært 5X.
Jeg liker at Per er nøktern og at de fokuserer på å utvikle PCI istedenfor å være “superhappy” for media (Ref: Costa i Nano)
Å anbefale andre å kjøpe aksjer er en risiko og spes i bioteck.
Jeg har dummet meg ut tidligere bl.a innen seismikk og gruvedrift så flere bransjer kan være skumle. Nå har jeg anbefalt flere om å lese seg opp og gi PCIB en sjanse. Jeg har fortalt at PCIB er det desidert mest spennende selskapet jeg har investert i siden jeg starta ca 1990. Har en nabo og en kompis som begge gikk inn på 26-28 og en fetter som slo til på 24. Ingen av dem har solgt og humøret er på topp. Ingen er store men dem har 2k - 16k og 20k.
Prata med en høyt opp på topp 20 i dag og han antyda kurs 1000 som “billig”. Blir spennende dager-uker-mnd vi har i vente.