Nei nå må du ikke misforstå,hvorfor ikke si ja til begge alternativer ? Si da at vi får et bud på 500 kr i fra AZ ,det vil for det første gi et enormt blest i markedet som igjen kan føre til budkamp. Tar man da diskusjonen og alle forhandlinger om oppkjøp feiler, da har vi i det minste en mer riktig prising av selskapet.Og Pcib har fått en fantasisk gratis reklame i markedet.
Et sitat fra Håvamål:
«Fe døyr, frendar døyr, ein sjølv skal også døy.
Eg veit noko som aldri døyr: dom over den som er daud.»
Jeg håper de øverste på T-50 har dette sitatet bak øret.
Deretter:
Det er ingen motsetning mellom det jeg har skrevet og et bud på PCIB fra AZ eller andre.
Det må gjerne hagle med bud så lenge Must ikke lar blende av store tall på bankkontoen, men husker at PCIB har nøkkelen til å løse store medisinske utfordringer i samarbeid med AZ og andre høykompetente farmasiselskaper.
Det er mulig at det i andre av OCC sine selskaper og prosjekter ligger grensesprengende prosjekter, men vi vet nok til at se PCIB sitt store potensial.
Norge trenger prosjektene mer enn pengen, og i samarbeid med AZ trenger det ikke å bli til skade for dem som trenger PCIB sin teknologi.
Selskapets aksjonærverdier vil komme fram uansett, og jeg har tid til å vente ett år eller to.
Støtter deg her. Jeg har flere leger som bekjentskap, og de er drivende gode og opplest på produkter som finnes i markedet. Forskning og fremtidige medisiner er ikke noe de (fleste) bruker tid og energi på. Dagene til disse består 95% av oppfølging av inneliggende pasienter, og resten til faglig påfyll, om de har tid til overs. Noen er også aksjespekulanter, selvfølgelig, og har fått med seg hva PCIB (mfl.) står for, men vi kan ikke forvente at leger generelt vet alt om studier som foregår ute i verden.
Jeg tror Per Walday og Jonas Einarsson nå er livredde for at det skal komme bud på selskapet basert på gjennomsnitt av de siste dagers omsetning, med eksempelvis +50% påslag, og at de (les: AstraZeneca) dermed sikrer seg kontroll på selskapet for en slikk og ingenting.
Derfor haster det å få synliggjort verdiene, og derfor har de det travelt med å formidle de fantastiske resultatene som er oppnådd, delvis for egen maskin, og delvis gjennom resultater de har fått innblikk i gjennom sine samarbeidspartnere innen FimaNac.
Risikoen for oss aksjonærer ligger ikke på nedsiden lenger, men at selskapet skal bli kuppet i intervallet 100-200 kr per aksje.
Sitt rolig i båten, folkens😎!!!
Jeg har en legekompis med 50-60k+++ og han har klokketro mens min fastlege ikke ville kjøpe på 24.( han kjente ikke til selskapet)
Mange som håper/tror på oppkjøp og det kan vel bli bra men mulig det er mer spennende med lisenser/avtaler som gjør at vi blir et utbytteselskap med feite utbytter hvert år?
Jeg tror ikke vi må vente i 6 mnd på avklaring med AZ.
God helg.
Må huske på at nå gikk diskusjonen ut på om Must ville kvele et bud før de fikk lagt det inn,ellers er jeg enig i det du skriver.
Det er en ting fra episode 104 som ikke har blitt tatt opp her inne.
Da Einarson spekulerte om AZ, ble Berg bedt om å se vekk fordi han var med i prosessen.
Jer har mine tanker rundt dette. Er det noen andre her inne som lurer på hvorfor Berg er med i prosessen?
Jeg antar han har innsikt i resultatene. Ikke veldig mer komplisert enn det.
Neppe. Han måtte se vekk når det ble spekulert om sjanse og pris.
Dette skyldes selvfoelgelig at AZ oensker og legge inn ett fett bud pa PCIB, hvor de oensker vaar fremtidige nobelprisvinner i medisin K. Berg med paa laget. Han faar antakeligvis ett loennstilbud han ikke kan si nei til.;-)))
solo er og blir - solo ;-))
Så forresten at du Solo har hatt kontakt med Kristian Berg siden minst 2010…interessant
Ja det er ikke noe som heter solo light her på “berget”
Ellers har PCIB og Berg fått bra publisitet de siste dagene: « Denne ukens podkast har allerede blitt hørt på av over 1100 lyttere. Takk for det. Og til dere som enda ikke har hørt:
I episode 104 snakker vi med Kristian Berg, forskeren som står bak teknologien som Photocure og PCI Biotech er tuftet på, og han har flere idéer i ermet etter 35 års forskningsgjerning.
Riktig god førjulshelg!»
Lothian har den selvsagte forklaringen, men fikk inntrykk av Berg smilte, nikket på hodet el. Som førte til at Einarson sa han måtte se bort.
En annen ting er den nyeste forskningen til Berg(lumiblast). Tipper AZ er interessert i den også.
Hvorfor fortalte Berg om at han hadde tanker om hvilke selskap han tenkte å legge lumiblastteknologien inn i?
Kan være så enkelt som at dette er en del av den forskningen som PCIB har avtalt førsterett til å kjøpe -
Klippet fra olafalo:
" Vi går inn i valgkomiteer og styrer, og bidrar aktivt med å utvikle selskapene. Det er vår måte å investere på. Jeg tror det viktigste vi kan bidra med er å skape ro rundt selskapene, slik at de kan få gjennomført sin langsiktige strategi, uten å bli opptatt av eller lar seg påvirke av kortsiktige kursbevegelser."
“Vi skiller mellom investeringer som har en ren kommersiell vinkling på og investeringer hvor vi føler vi har et samfunnsansvar.”
Godt å få bekreftet at Must har de holdningene til sine eierskap som jeg forventer at han og T-50-toppene forøvrig skal ha!
Bra nike. I utgangspunktet er fasen PCI Biotech nå er kommet til i høyeste grad kommersiell! Og prikken over I ‘en er at suksess med kommersialisering går hånd i hanske med å kunne hjelpe pasienter!
Og hvilke eiere kan i dag drive god butikk og drift uten fokus på samfunnsansvar! Ingen!
Vinn vinn, PCI Biotech investering kan ikke bli bedre i så måte:pray: