Er det tilfelle så burde de ha vett til og oppmuntre de til og komme med bud,og at de da vil ta diskusjonen når det foreligger.Såpass må Must forstå for da synligjør de verdiene i Pcib.
Jeg har ikke nevnt noe om hva jeg mener er riktig kurs for PCIB, nå eller på sikt.
Det jeg ser er at diskusjonen på denne strengen mer tar form som en diskusjon om hvordan man fortest mulig skal bli kvitt sine PCIB-aksjer til en firesifet kurs.
Det gjør denne strengen mindre interessant for meg som langsiktig PCIB-aksjonær
Ser den nike, men når Jonas som sitter midt i “hvepsebolet” har begynt å håpe på budkrig så er det noe som sier meg at hverken du eller jeg kommer til å være aksjonærer i PCIB så veldig lenge.
Helt greit for meg i morgen den dag, bare det er høyt nok
“Såpass må Must forstå for da synligjør de verdiene i Pcib.”
Jeg trenger ikke et bud på alle aksjene i PCIB for at verdiene skal synliggjøres.
Verdien vil fram omme med avtaler som kan omgjøres til beregnbare framtidige inntekter.
Kanskje får du rett - selv om jeg håper på ei anna framtid for PCIB!
Det er jo faktisk mulig at pcib allerede har diskusjoner med ett eller flere andre selskap, men at de nå gir Astra sjansen til å komme dem i forkjøpet, derav den korte fristen til å se om det er annen synergi effekt.
Ser de ikke annen synergi enn det de allerede har sett så er jo det mer enn bra nok og vi kan fremdeles se fram mot et potensiell avtale i løpet av H1-2020.
Pcib kan da muligens starte eller videreføre diskusjoner med andre selskap innenfor de indikasjonene som eventuelt Aztra ikke er interessert i.
Ser derimot Aztra andre synergi effekter så gir det grunnlag for en eventuell bredere avtale. Pcib vil da muligens gi Aztra 1.prioritet før de eventuelt går til andre selskap.
Er budet hoyt nok, selger nok Mr. Must ogsaa;-))
Ellers kom NonFarmPayRoll inn med ett kjempetall, 266K, det sies at Opec har blitt enige om ett kutt paa 500000 fat pr. dag, og det kommer stadig gode signaler fra forhandlingene mellom Kina og USA. Dette styrker troen paa at boersen ikke vil krakke med et foerste. Slik at dagens PCIB kursen virker trygg.
Allikevel, er ikke helt overbevist enda om det blir noen handelsavtale, for Mr. Trump er uberegnelig. Gir ikke Kina nok…kan det baere utfor igjen.
AstraZ driter i børsuro. De vil kurere diabetes og kreft
Et bud i fra AZ er jo helt gull,og kvele det før det ligger på bordet vitner om gal fanatisme og ikke en nøktern finansmann.Vi vet faktisk ikke hvordan børsen vil utvikle seg i 2020 og det er mange sorte svaner som kan torpedere markedet.Så jeg håper Musk er såpass smart at han vil se budet for så og ta diskusjonen.
Ja et fremtidig stort norsk biotek-selskap hadde vært en drøm, men det er ofte forskjell på hva en håper og hva en tror i dette gamet.
ja, eg å vil helst ha et stort selskap med utbytter, men eg tviler vi får det her. Det vi får er nok en smekk full bank konto.
Jeg oppfatter at mine meddebattanter oppfatter meg som ei kvise på rumpa, men når disuksjonen tar en retning jeg oppfatter blir for opptatt av egen bankkonto, og kjemisk renset for PCIB sine muligheter som motoren i en ny og kunnskapsbasert sektor innen norsk næringsliv, da tar jeg debatten.
Must er sikkert en nøktern forretningsmann, slik jeg oppfatter også andre på toppen av T-50.
Disse er interessert i å skape verdier, se pengene vokse og samtidig se at pengene skaper annet enn store tall på bankkontoen.
Har man kompetanse eller mer penger enn det man klarer å bruke, er det mer interessant å skape noe som varer lengre enn en selv. Slik håper og tror jeg at det tenkes blant dem som har siste ordet om PCIB sin framtid.
Kreft- og diabetesgåten blir raskere løst med milliarder fra AstraZeneca enn med PCIB alene.
Jeg sier gjerne JA TAKK til både en haug med penger og at sykdommene blir løst raskest mulig.
Det er ingen mangel på risikomilliarder i Norge, bare fornuftig prosjekter å bruke dem på!
Ja, men risikomilliardene kommer ikke før AZ sine milliarder, trur eg.
Det er knapt nok noen leger som har hørt om PCIB
Det er knapt nok noen leger som har hørt om PCIB
hvilken kilde har du for den opplysningen?
Jeg har flere venner som er leger. Ingen av dem hadde hørt om PCIB før jeg fortalte dem.
Prøv selv
Det forandrer seg med den omtalen får som børsrakett og sannsynlig avtalepartner med AZ
Jeg vet ikke, men for meg virker det som om leger er den yrkesgruppen som er minst opptatt av børs. De er nerder på det de driver med.
Pengene må komme fra økonomer og ingeniører. Men AZ rapper nok alt.