Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tipper det meste er paa plass foer sommerferien.

Gode extension resultater. Gode fimaVacc resultater, Igangkjoering P2. Klinisk fimaNac avtale med upfront payment, Og utlisensiering av fimaVacc.

Alt vil komme paa en gang. Og FED snakker om QE om dagen for aa berolige markedet. Slik at det skal veldig mye til for at markedet skal storkrakke. De sitter klare med seddelpressene igjen. Ett storkrakk maatte i saafall skyldes at noe som er for stort til aa redde gaar overrende. Ett konkurs Italia, eller lignende.

3 Likes

Da er gleinster ombord i PCI. Men med en veldig beskjeden post. Spennende med q i morgen. Gl!

23 Likes

Velkommen om bord.

Du opererer etter parolen, if you cant beat them, join them?

11 Likes

Hehe, nei ikke akkurat. Pci har mye bra for seg, og det er billig. Se på mcap kontra hvor man er i løypa, og fullfinansiert.

I første omgang ser jeg aller mest frem til data fra extensionstudiet. Pci trenger ikke svulstige drømmescenarioer for å være et bra case. Står fint på egne føtter imo.

7 Likes

Større kjøpssignal skal man lete lenge etter!:wink:

Jeg skal få Londomannen til å tjore deg fast i masten!

7 Likes

Londonmannen må ta seg et lynkurs i båtmannsknopp, sist vi satt i samme skute falt han over bord. Kanskje det går bedre denne gangen. :blush:

4 Likes

Ojoj, sandsekken er kastet overbord og ballongen kan starte himmelferden, up up in the sky :slight_smile:
Håper Glein har et like langsiktig perspektiv som meg.

Å sette korrekt verdi på et biotek selskap har vist seg å være ekstremt vanskelig. De fleste variablene er usikre og vi kan derfor ha stort besvær med å finne noe fornuftig å slå i bordet med for å gi verdien vi kommer frem til nødvendig tyngde. Markedet famler således i blinde i påvente av børsmeldinger og illikviditeten gjør det vanskelig å kjøpe og selge aksjer. Under slike markedsforhold er det voldsomt viktig at tilliten og troen på selskapet er så bra som overhodet mulig. Nervøse investorer finner man i alle papirer, men så lenge man ikke har inntjening eller noe særlig meglerdekning blir man overlatt litt til tilfeldighetene. Akkurat slik som vi har det per dags dato i PCIB.

Det strides her på tråden hvor vidt det vil komme frem noe kursdrivende informasjon på Q4 gjennomgangen eller ei. I mine øyne har det vært såpass nyhetstørke (fra selskapets side) at kvartalspresentasjonen vil være av essensiell verdi for mitt vedkommende uavhengig av om det kommer noe nytt eller ei. Jeg trenger noen bekreftende meldinger om at kart og terreng stemmer. Jeg påsto i forrige avsnitt at vi famler i blinde, men heldigvis kan selv blinde høns finne korn iblant, som eksempelvis godkjenningene fra Legemiddelverket / REK. Nå ønsker jeg selskapets kommentarer rundt dette. Personlig finner jeg derfor en enorm verdi i morgendagens webcast, selv om jeg er overbevist om at det ikke kommer frem noe annet av vesentlig betydning. Bare det å få brutt «stilleperioden» anser jeg som ekstremt viktig!

Uten aksjonærenes bidrag ville eventyret aldri nådd så langt som det har gjort (til startstreken av PFII for gallegangskreft). Som ansatt i PCIB, spesielt i ledergruppen, ville jeg ha følt på en meget dårlig samvittighet overfor kursutviklingen til selskapet overfor de trofaste aksjonærene som har finansiert «forskningen». De har en jobb å gjøre for å få frem potensialet, presentere dette på en forståelig måte, og sørge for at kartet faktisk står i stil med terrenget. Pakker man en hundebæsj inn i sølvpapir så blir ikke dette konfekt. Jeg mener PCIB er i helt omvendt situasjon! Vi har konfekten, mens kursutviklingen tilsier det motsatte.

Ellers ser jeg at den siste pessimist er blitt optimist. Det er normalt en urovekkende situasjon – men jeg håper på vegne av hele PCIB gjengen at dette blir din beste investering noensinne Glein! «Bring on tomorrow». :grinning:

1 Like

He, he. Det var nok ikke noe galt med knutekunnskapen, men jeg krever en viss standard av kapteinen ombord i de skutene jeg skal befinne meg. I tilfellet NANO sviktet kapteinen, men han er ikke den første italienske kaptein som ikke kjenner sitt ansvar. ;-))

6 Likes

Hvor stor er sannsynligheten for at pcib er informert om tidspunkt for ferdig fimaVacc rapport og at de da informerer aksjonærene i morgen om dette tidspunktet?

Det tror jeg du må spørre Herren om, ingen andre som vet svaret på det!:wink: Eller jo, kanskje PW

Poenget mitt var: Det skulle vel ikke være noe i veien for slik informasjon, selv om selve resultatene må vente til riktig forum?

1 Like

Interessant notis angående Kina
China to speed up launch of new cancer drugs

Det kan bli aktuelt for PCI etterhvert

Ja, hvis de klarer å stable på beina en partner i Asia, så kan jo det bli aktuellt. I følge PW på q3 skulle det bli avklart i løpet av 1H 2019.

Asia-strategien altså…

4 Likes

Tenker mer på at godkjenning etter at medisin er godkjent i Europa/USA kan gå raskere i Kina. Kanskje bedre med egen site i Asia, men løpet er ikke kjørt hvis dette ikke blir noe ut av.

1 Like

Gleder meg til å begynne å finlese Q4-rapporten fra 0730 i morgen og deretter følge seansen på webcast…

Satser på at vi blir endel «klokere»:face_with_monocle::crossed_fingers:

3 Likes

Gratulerer med dagen :slight_smile:

CholangiocarcinomaDay

Hadde vært greit med noen nyheter på denne symbolske dagen

5 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-74

2 Likes

Gleder meg til i morgen! Mcap på +/- en milliard, fullfinansiert frem til filing, straks i gang med Pivotal studien, oppsider på Fimavacc og Fimanacc, tror dette kan bli veldig bra! Veldig få aksjer generelt i selskapet, så om gode nyheter inntreffer kan det gå fort opp, om en aktør ønsker en større pott :wink:

5 Likes

Glein, hva var det som fikk deg til å kjøpe en liten lyttepost i Pcib? Ble du frelst av halllulujastemningen her til slutt?:innocent: