Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Utrolig deilig melding etter AZ-nedturen, og kjenner både lettelse og fornyet giv med denne meldingen.
RELEASE er jo grunnsteinen i PCIB-caset, og som sagt før så er jeg overbevist om at dette blir medisin, om de får innrullert pasienter.

Jeg holder også Sør-Korea som det desidert viktigste rekrutteringslandet, fulgt av Taiwan, US og Tyskland.
Nå må de bare kjøre på i Sør-Korea!!

73 Likes

Stämmer :grin:

USA med 100gr större yta men bara 7 ggr större befolkning 330 vs 51miljoner i Sydkorea. Syd korea med flera gånger högre incidens av CCA så förstår man hur mycket enklare det är att fånga upp patienterna i Sydkorea jfr med USA.

6 sites i USA och 6 sites i Sydkorea. Lika många sites, 100gr större yta att täcka upp.

Självklart har man gjort strategiska val i USA med stora centera tätbefolkade områden men att Asia nu är på gång är SÅ viktigt.

Hade sett mörkt ut utan Sydkorea Taiwan.

Nu känns det betydligt tryggare.

25 Likes

Watched a recent webinar on CCA both in UK and US. for US Mayo clinics was presenting and it is assumed that 3% of all cancer deaths in US are due CCA. that’s more than 18000 deaths per year and it is one of the most -if not the most- lethal cancer in the US

20 Likes

PCIB kursen var 46kr da vi håpet på at Nac avtale med AZ var nær. Tør påstå fraværende FOMO ved mulig AZ avtale?

Det ble ingen avtale og kursen stupte over 50%. kursen er nu 23,5kr.

Med FPD Asia melding i dag er kursen uendret fra i går.
Du verden, det var lite jubel :sweat_smile:. Det er da vitterlig det vi har etterlyst som nu kom vedrørende RELEASE studien (og i prinsippet er RELEASE den eneste asset som både var og er tillagt verdi). Snodig kursreaksjon. Tidligere ville jeg trodd at kursen skulle opp 10%++ på slike nyheter. Kursen er nu til og med milevis unna 50 lappen :sweat_smile:. Hadde ikke blunket om kursen nu i dag hadde gått over 30kr. Skulle gjerne sett data på input til Arctic analysen. Bare en liten justering på økning av marked vil kunne slå kraftig ut på kursmålet.

9 Likes

USA må jeg innrømme jeg langt på vei har gitt opp. Tar det som en kjempebonus hvis det kommer pasienter der.

Hvis noen griner på nesa over kursutviklingen i PCIB i dag, så bør de prøve å ta inn over seg hvor lavt den hadde vært om nyheten ikke hadde kommet.

9 Likes

Se der ja! Da er vi i gang :smiley:

8 Likes

Vi får satse på det overrasker og komme der og.

Men spent på om Tyskland kan overraske på volum, der er jo 11 siter.

5 Likes

«Hvis noen griner på nesa over kursutviklingen i PCIB i dag, så bør de prøve å ta inn over seg hvor lavt den hadde vært om nyheten ikke hadde kommet.«

Kursen var jo den samme før dagens viktige data som etter😅

Det kan være så, men den vurderingen mener jeg ikke er rett. At markedsaktører skriker etter RELEASE stats og verdidrivende info for så når de får en viktig data på første pasient i Asia undres jeg på hvor effisient markedet er. Asia markedet mangedobler markedet. Og gjør det plausibelt med tidsløp for interim resultater meddelt ved forrige Q.

Jeg forsøker å være helt objektivt og mener nu at dagens nyhet var svært viktig og svært positiv for PCIB på alle mulige måter. Etter skrellen, ikke mindre viktig !

Grådighet og frykt i begge i fri dressur og avkoblet fra å gjøre mer eller mindre gode fundamentale verdivurderinger?

Ned 4,5% …

4 Likes

Vi er i gang i Asia,superbull.
Men kursen er ned :joy::joy::joy:
Fucking Amazing🤘

15 Likes

Kursen på en mørkerød børs er ikke viktig i dag.

FPD Asia :slight_smile: Jubeldag !

17 Likes

Hysterikere som overreagerer på korona-tiltak.

3 Likes

Now after Asia news we can hope for this: :joy:

tenor

22 Likes

Asia er igang! :muscle:
Dette var rett og slett fantastisk gode nyheter, og meget betryggende! :grinning:

For min egen del fjernet dette de verste bekymringene jeg hadde foran Q3-fremleggelsen 11.november. Uten FPD i Asia kunne man fryktet at alt ville sett bekmørkt ut, men dette snur opp ned på situasjonen, og viser at rekrutteringen absolutt har fremgang.

Asia er en kjempe-joker, både når det gjelder rekruttering til RELEASE og med tanke på fremtidig markedsstørrelse.

Dette er rett og slett strålende nyheter! :star_struck:

45 Likes

Ja, hadde denne nyheten kommet før AZ avslaget så hadde vel kursen bare droppet til 40,- på avslaget. Nå tar det nok 3 måneder å komme opp til 40 igjen.

4 Likes

Hvor sier PW at han er overrasket over markedets reaksjon på den siste meldingen hvor AZ og PCIB avslutter samarbeidet innen fimaNAc?

Denne kommer inn i debatten men den er jo fra 2017 og gjelder noe helt annet

Finner “skuffende” men hvor er" overrasket" i meldingen fra selskapet?

Er der en missforståelse ute å går?

Sikker denne: https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/10/21/7579284/biotek-aksje-i-hardt-vaer

2 Likes

Riktig @CanonBoy, det var den jeg siktet til i tidligere innlegg.

Her står det om nok en “overraskelse”:

https://tekinvestor.s3.dualstack.eu-west-1.amazonaws.com/original/3X/f/3/f3fb27086c5a6eeb39caa40ca31b3dec8edc40dc.jpeg

Edit:

Jeg skal ikke bruke mye tid på dette, men mitt poeng med å påpeke de stadige «overraskelsene» er at dette muligens vitner om at det eksisterer et forbedringspotensial ved ledelsens forståelse av hvordan markedet med sannsynlighet vil respondere på det som skal meldes. At ledelsen evner å analysere seg frem til hvordan meldinger vil bli mottatt mener jeg er nødvendig for at formen på, og innholdet i, det som meldes, blir optimalisert og balansert på best mulig måte. Blir det for mange slike «overraskelser» så kan det muligens være hensiktsmessig å bruke noen kroner på å få litt kursing på feltet. Det er tross alt det samme markedet som til stadighet overraskende reagerer negativt som finansierer selskapet.

2 Likes

Det kan ikke bli stort verre en det er nå, og det er jo sykt bull! All dritten er prisa inn (emisjonsvarsel, forsinkelser, null avtale). Går bare oppover fra nå!

13 Likes

Så kom meldingen vi lenge har venta på . Det tok sin tid, men jeg har stor forståelse for at prosessen fram til der vi nå er, i betydelig grad har vært påvirka av pandemien. Ikke fordi Sør-Korea (og Taiwan) har store problemer med Covid-19, tvert om. Men arbeidet med inngåelse av kontrakter med klinikkene, aktivering av disse og videre oppfølging, har uten tvil vært krevende for selskapet med reiserestriksjoner på toppen av kulturelle utfordringer.

Derfor må PCIBs ambisjon om snarest å finne en dedikert partner i denne regionen nå
ha første prioritet. I så måte gir Waldays klare utsagn ved siste kvartalspresentasjon grunn til forventninger om snarlig partnerskap / utlisensiering.

Startskuddet i Fjerne Østen har gått. Ni klinikker er klare og insidensraten er den mangedoble av den vi finner i Europa. @StockDZ sin ketsjupflaske er derfor neppe noen dårlig illustrasjon på hva vi kan stå overfor - i særdeleshet med en partner på laget.

“The highest rates of ICC and ECC were in Asia, specifically South Korea (ASR for ICC, 2.80; ASR for ECC, 2.24), Thailand (ASR for ICC, 2.19; ASR for ECC, 0.71), and Japan (ASR for ICC, 0.95; ASR for ECC, 0.83).”

37 Likes

bilde

Sorry klarte ikke å la være :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Det må være rock bottom nå og bare oppoverbakke igjen. :ok_hand::+1:

20 Likes