Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Kan det være at det heller er en reaksjon på at man vet pcib trenger penger til Vacc og Chem… og mange kjenner ennå frykten etter slik de komponerte den aksjonærvennlige emisjonen sist…
I tillegg til at Per guider på beste mulige utfall.
Ikke vet jeg

2 Likes

Tanken på forrige emisjon og en mulig ny negativ overraskelse av tilsvarende kaliber dukket riktignok opp hos meg ved forlengelsen / utsettelsen med AZ i sommer. Men det behøver jo ikke være noe enten-eller. Tror kursen ihvertfall ville ligget noe høyere nå om vi aldri hadde fått høre noe om forhandlinger med AZ.

2 Likes

Har de gått ut med melding midt på dagen slik tidligere? Eller legger de opp til ny strategi rundt informasjon og news?

1 Like

First patient enrolled in Asia in the fimaCHEM pivotal RELEASE study in South Korea er ingen nyhet, men som forventet og må forutsettes å allerede være innbakt i kursen. Med DJ ned over 650 punkter i kveld, ser det ut til at vi først nå får den virkelige koronabølge nr. 2. Markedene ser også ut til å ha gått vel mye, så her blir det neppe noen drahjelp for PCIB av totalindeksen. Selv avventer jeg en oppklaringsrunde av PW og JE på bråstoppen med AZ som bør være meget god om jeg skal la meg overbevise noe mer.

2 Likes

Ja det har de

Jeg tipper at samarbeidet med AZ ikke er permanent avsluttet. Det er sannsynlig at avslutningen avspeilte mye høyere prioritet av ressurser på corona vaksine. Når AZ får ledige ressurser etter at pandemien er over, kan det tenkes at ballen tas opp igjen.

2 Likes

Som JE nevnte sist onsdag, så får vi vel aldri vite detaljer i noe som helst med AZ.?, også er spørsmålet om de fortsatt blir tvinga rundt fingern, da AZ er med på styre det endelige punktum i forskningsresultatene

Dette var en god dag!
Selv om økt frykt for lock downs, pengene taes ut av børsene og at det blir vanskeligere å finne pasienter kan gi oss enda mer juling i noen uker til.

Men i morgen legger min PCIB konto på seg i antall - Dette tror jeg blir knallbra på lang sikt!

PS: Jeg er fortatt skuffa - men dette var et godt plaster på AZ-såret!

5 Likes

Kunne sikkert ha lest meg gjennom tråden for å finne svaret, men for å forstå eventuell tyngden av dagens melding;
Hvor lenge har de hatt dette studiet åpent for rekruttering og hvor mange skal totalt innrulleres?

(Synes de siste gangene slike ting er blitt meldt innen biotek så er det sell on news og ikke nok til å gi varig løft)

Pcib har snakket lenge om at partner i Asia er foretrukket, er det flere brikker i Asia som må på plass før en partner vil tre inn? Mye er alt på plass, men covid forsinker vel dette også.
Sørlendingen har tidligere gitt sine tanker angående partner, og slår dette til og kommer på plass så vil det enkelt løse et eventuelt pengeproblem.

1 Like

Du mener at Sørlendinger sine meninger har forttatt noe å si. Sorry men også partnere har med bare 4-5 patienter i året ikke penger til overs. Snart emi på <12 nok for PCIB.

Ikke så viktig hva jeg synnes. Men jeg tar sikker del når det skjer.

2 Likes

La oss se da… Om innrulling øker så øker nok kursen kraftig… Om vi med aksjer er heldige kan ting snu fort… Kursen ksn fly om optimismen kommer tilbake :grin:
Men ditt scenario er ingen umulighet… Men velger å være mer optimistisk selv😅

Sørlendingen sitter ikke med fasiten, men har satt seg godt inn i caset (som mange andre også), så hans mening og tolkning verdsettes.
Ingen garantier, skriver derfor « og slår dette til»…

2 Likes

Et helt nydelig og klartenkt innlegg @Investor, og nyttig å bli minnet på når mange lar seg styre av ubehaget i magen fremfor å kynisk bruke hodet.
Og synes du peker på noe helt vesentlig når du sier "Det folk nok har glemt er at kursen i PCIB steg fra 25-27 som den hadde ligget på hele året, til 36-38 rett før Q3. Dette var på Asia-forventninger. "

Stor forskjell på 0 og 1 fisk når man vurderer muligheten av å få flere fisk i et fjellvann.
I første tilfelle kan man jo ha havnet i Fiskelausvatna, mens nå har vi fått bekrefta at det kan bli mange Kim-fisker.

54 Likes

På noe sikt vil nok dette negative blaffet gå over.
Børsmeldingen om slutt på samarbeidet er jo bare å lese. fimaNAc gode resultater innen genteknologi og løsningen på delivery er fortsatt uendret.

Tror AZ sin strategi gjennomgås for tiden og de anså vel ikke noe fare å si opp avtalen da konkurransen er liten og prisfall kan være i AZ’s interresse ved et eventuelt bud noe senere.

Merkelig selskap PCIB. Har ved 2 anledninger blitt vettskremt og solgt en post i selskapet men trives særdeles dårlig utenfor og gått brutalt inn igjen (fatfinger hehe)
Så det jævla tullet der er jeg sluttet med.

Så hva skal en si om dagens situasjon.
Det blir feil å si “storm i et vannglass” men det er ikke langt fra det stadiet vi er.

Mange har tapt store summer og det er ikke meningen å støte dere (papirtapet mitt var ca 900KNOK bare den ene dagen ) og det er klart det svir for en arbeidsmaur men dette dreier seg for min del om å oppnå store summer eller store tap.

Penger plassert i biotek må annses som tapt til de er tilbake på konto.
Der er mange tidligere trofaste investorer som nå er utafor og har solgt som bruker sin tid til å komme med negative betraktninger og er skråsikre på alle mulige negative utsagn noe som er helt normalt i den prosessen vi har vært gjennom men en del av disse vil nok kaste seg på toget igjen til en høyere pris enn det de solgte for .

Kanskje AZ også ville se utfallet av interrim-avlesningen på GGK studien før investering?
Det er jo alvorlige summer det dreier seg om , ikke først og fremst forskningen men å kjøpe inn og gjennomføre fase 2 og 3 så de må jo være 300% sikre på at dette virker som forventet i klinisk.

PW uttalte i en av einarssons tidelige podcaster at der var grunnlag for å hevde at virker prosessen i en av indikasjonene så virker den med stor sansynlighet også i de 2 andre (Platformene CHEM , VACC og NAc )

Men nå begynner livsmotet å komme tilbake til selskapet og der er veldig mye som skal skje i selskapet nå fremover.

Har letet etter en investering med ekstremt potensiale i mange år nå og har havnet på PCIB PHO BGBIO og ULTIMOVAC.

Har aldri vært sikrere på mitt valg mht potensiale og sansynlig suksess så jeg får stå gjennom disse havdønningene og vente på fasit.

Enhver er sin egen lykkes smed.

Lykke til.

16 Likes

pcib-az-boobs

19 Likes

Andre selskaper søker om å få redusert det nødvendige antallet pasienter i sine studier.
Har PCIB tatt slikt grep?
Om de så langt meget overbevisende data fortsetter , så burde kanskje 7 eller 8 pasienter være nok til å gi et ekstraordinært statistisk bevis på økt overlevelse og tumorreduksjon.
Det burde bringe oss til målet uten noen ny emisjon.
Og dette antall pasienter burde vi klare innen et par år.

2 Likes
3 Likes

Kan ikke husket å ha sett disse før:

PCI applicationsIPA -July 2019Anders Høgset, CSO
Se side 16:

OTHERPOTENTIALUSESOFPCINo illumination10 min►PCI with antibody-or ligand-targeted drugs –up to 1000x enhancement seen in cell studies►Not yet tested in clinical studies, but has the potential to specifically kill tumourcells in a diseased area of the body without harming normal cells in the same area►Increase efficacyof treatment because of more efficient uptake of drug►Increase specificityby combining specificity of illumination with specificity of drug uptake into tumourcells►Eliminate infiltrating tumourcells in the tumourbed after surgery►Treatment of tumoursin sensitive areas where extensive surgery is not possible or desired►PCI for enhancingeffectofantibiotics–treatmentofintracellularbacterialinfections

Alt fra 2019 men kan være verdt en titt.

2 Likes

(innlegg trukket tilbake av forfatter, blir automatisk slettet etter 72 timer, med mindre det blir rapportert)

La oss for ordens skyld ta en liten titt på aksjekursutviklingen i PCIB

Det er ikke lenger siden enn den 22. juni at kursen var oppe i 87,40.

Jeg ber dere gå tilbake å sjekke hvem som frontet kursutvikling da på TI. De finnes…

Håper ingen blir overrasket.

Og det er NOEN som har tjen rått på å "bidra " på TI. La det være klart.

De som ikke skjønte at kursen var hausset, og ikke solgte på dette nivået. Burde aldri vært i aksjemarkedet. ALLE burde tatt tegningen!

Nå er kursen sunket 75% .

Ce la vie?

Eller går det an å tenke selv?

Å begynne med hausing slik enkelte nå gjør fordi første inklusjon i Syd-Korea har funnet sted, noe som har vært forventet lenge og selvfølgelig allerede er reflektert i kursen, blir for dumt. Jeg tror TI må arbeide for å få frem mer jordnære innlegg basert på mer inkluderende fakta. Vi har nå sett at TIs innleggergruppe fullstendig har skutt bortebom i forhold til PCIB. I stedet for realisme har panegyrisk optimisme fått stå nesten uimotsagt. Innlegg som forsøker å være realistiske, sables ned. Da blir TI et dårlig forum, som lurer investoreme. Det er TI neppe tjent med og gjør dessverre forumet useriøst. TI har nå virkelig bidratt til å føre PCIB-investorene bak lyset!

Jeg har forsøkt å analysere avtalen PCIB hadde med AZ. Det var ikke en god avtale, den var uklar, og favoriserte AZ. Det har ikke mange tatt opp her. Vi ser nå resultatet. Jeg har forsøkt å advare om akkurat det. De “beste” skribentene har ikke vært med på den diskusjonen, men konsentrert seg om positive medisinske muligheter. Dermed blir det en skjev debatt, og nå vises konsekvensene.

Jeg er veldig positiv til PCIBs løsninger. Ingen bør misforstå meg på det. Jeg har vært med i PCIB siden “tidenes morgen” og var begeistret tilstedeværende da Mr. Bøhn annonserte “We will succeed”. Forståelsen av hvordan PCI kunne få kreftcellers beskyttelse til å sprekke mot inntrenging tror jeg fortsatt på.

Men det er det business-operative som gjelder. Dersom TTMLT (ML=mye lenger) hjelper det ikke aksjekursen. Utvanningen underveis blir også større pga ekstra behov for emisjoner. Ekstra tidsbruk medfører som kjent større pengebehov og en negativ spiral igangsettes.

FimaNAC har som jeg har påpekt ikke kommet lenger enn til prekliniske forsøk og har en veldig lang vei frem. Heller ikke en AZ-avtale ville kunnet forandre på det. Det er mange år frem for fimaNAC, selv om det sikkert finnes synergieffekter med de andre PCI-metodene.

Asia er selvfølgelig et satsningsområde med høy GGK. Men selv der vil det være et langt lerret å bleke. Innen den store potensialutvidelsen, bukspyttkjertelkreft, kommer det nå eksperimentelle lovende løsninger, som kan ta oppsiden vekk for PCIB. GGK er i seg selv en liten indikasjon. Oppsiden ligger utvilsomt i bukspyttkjertelkreft.

Å begynne med hausing slik enkelte nå gjør fordi første inklusjon i Syd-Korea har funnet sted, noe som har vært forventet lenge og selvfølgelig allerede er reflektert i kursen, blir for dumt. Jeg tror TI må arbeide for å få frem mer jordnære innlegg basert på mer inkluderende fakta. Vi har nå sett at TIs innleggergruppe fullstendig har skutt bortebom i forhold til PCIB. I stedet for realisme har panegyrisk optimisme fått stå nesten uimotsagt. Innlegg som forsøker å være realistiske, sables ned. Da blir TI et dårlig forum, som lurer investoreme. Det er TI neppe tjent med og gjør dessverre forumet useriøst. TI har nå virkelig bidratt til å føre PCIB-investorene bak lyset!

Jeg har forsøkt å analysere avtalen PCIB hadde med AZ. Det var ikke en god avtale, den var uklar, og favoriserte AZ. Det har ikke mange tatt opp her. Vi ser nå resultatet. Jeg har forsøkt å advare om akkurat det. De “beste” skribentene har ikke vært med på den diskusjonen, men konsentrert seg om positive medisinske muligheter. Dermed blir det en skjev debatt, og nå vises konsekvensene.

Jeg er veldig positiv til PCIBs løsninger. Ingen bør misforstå meg på det. Jeg har vært med i PCIB siden “tidenes morgen” og var begeistret tilstedeværende da Mr. Bøhn annonserte “We will succeed”. Forståelsen av hvordan PCI kunne få kreftcellers beskyttelse til å sprekke mot inntrenging tror jeg fortsatt på.

Men det er det business-operative som gjelder. Dersom TTMLT (ML=mye lenger) hjelper det ikke aksjekursen. Utvanningen underveis blir også større pga ekstra behov for emisjoner. Ekstra tidsbruk medfører som kjent større pengebehov og en negativ spiral igangsettes.

FimaNAC har som jeg har påpekt ikke kommet lenger enn til prekliniske forsøk og har en veldig lang vei frem. Heller ikke en AZ-avtale ville kunnet forandre på det. Det er mange år frem for fimaNAC, selv om det sikkert finnes synergieffekter med de andre PCI-metodene.

Asia er selvfølgelig et satsningsområde med høy GGK. Men selv der vil det være et langt lerret å bleke. Innen den store potensialutvidelsen, bukspyttkjÅ begynne med hausing slik enkelte nå gjør fordi første inklusjon i Syd-Korea har funnet sted, noe som har vært forventet lenge og selvfølgelig allerede er reflektert i kursen, blir for dumt. Jeg tror TI må arbeide for å få frem mer jordnære innlegg basert på mer inkluderende fakta. Vi har nå sett at TIs innleggergruppe fullstendig har skutt bortebom i forhold til PCIB. I stedet for realisme har panegyrisk optimisme fått stå nesten uimotsagt. Innlegg som forsøker å være realistiske, sables ned. Da blir TI et dårlig forum, som lurer investoreme. Det er TI neppe tjent med og gjør dessverre forumet useriøst. TI har nå virkelig bidratt til å føre PCIB-investorene bak lyset!

Jeg har forsøkt å analysere avtalen PCIB hadde med AZ. Det var ikke en god avtale, den var uklar, og favoriserte AZ. Det har ikke mange tatt opp her. Vi ser nå resultatet. Jeg har forsøkt å advare om akkurat det. De “beste” skribentene har ikke vært med på den diskusjonen, men konsentrert seg om positive medisinske muligheter. Dermed blir det en skjev debatt, og nå vises konsekvensene.

Jeg er veldig positiv til PCIBs løsninger. Ingen bør misforstå meg på det. Jeg har vært med i PCIB siden “tidenes morgen” og var begeistret tilstedeværende da Mr. Bøhn annonserte “We will succeed”. Forståelsen av hvordan PCI kunne få kreftcellers beskyttelse til å sprekke mot inntrenging tror jeg fortsatt på.

Men det er det business-operative som gjelder. Dersom TTMLT (ML=mye lenger) hjelper det ikke aksjekursen. Utvanningen underveis blir også større pga ekstra behov for emisjoner. Ekstra tidsbruk medfører som kjent større pengebehov og en negativ spiral igangsettes.

FimaNAC har som jeg har påpekt ikke kommet lenger enn til prekliniske forsøk og har en veldig lang vei frem. Heller ikke en AZ-avtale ville kunnet forandre på det. Det er mange år frem for fimaNAC, selv om det sikkert finnes synergieffekter med de andre PCI-metodene.

Asia er selvfølgelig et satsningsområde med høy GGK. Men selv der vil det være et langt lerret å bleke. Innen den store potensialutvidelsen, bukspyttkjertelkreft, kommer det nå eksperimentelle lovende løsninger, som kan ta oppsiden vekk for PCIB. GGK er i seg selv en liten indikasjon. Oppsiden ligger utvilsomt i bukspyttkjertelkreft

Jeg ville ikke hørt så mye på de rene “biotekerne” her. De har sikkert rett, men tar vekk risiko, tidsbruk, pengebruk, marked, konkurrenter. Det holder ikke. Det må gjøres en totalvurdering, dersom du skal fortsette som investor i PCIB. Det kan fortsatt være et stykke ned til bunnen. Først får vi høre om PW klarer å formidle et innhold som ikke bare er optimistisk, men som er realistisk. I AZ avtalen har han kastet blår i øynene på aksjonærene, som absolutt kan føle seg lurt, etter de utrolig positive informasjonene PW har gitt på veien, og som ikke har holdt mål. Kanskje er det PWs egen vurderingsevne eller forståelse av problematikken som ikke er god nok. Da er han ubrukelig som leder av PCIB. Det er derfor et spørsmål om PW er riktig mann til å guide aksjonærene fremover. Det er alvorlig og har gitt aksjonærene et meget betydelig og kanskje unødvendig tap nå.
For bukspurtkjertelkreft kommer det nå eksperimentelle lovende løsninger, som kan ta oppsiden vekk for PCIB. GGK er i seg selv en liten indikasjon.

3 Likes