Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det er ikke lenge siden 2017 og NANO skulle stå i 400 til jul, Mr. Haus. På seg selv kjenner man tydeligvis andre.

14 Likes

Tror du de får Chem godkjent på markedet før de må ha en emisjon ?

Ingen som har hausset nano mere en det du har gjort Merlin… ikke kast stein når du sitter i glasshus.
Selv advarte jeg mot denne taper aksjen på det sterkeste, men ble selvfølgelig latterliggjort av hauserkorpset.

3 Likes

Jeg tror på kjempegod rekruttering i Asia,noe som vil senke kostnadsnivå og tid.
Partner kommer sannsynligvis på plass der etter hvert.
Tror også vi vil få en partner innen vacc,med noe uppfront…om ikke så alt for lenge…
Men veien videre der får vi sikkert mere info om på 3q presentasjon.
Vi vant ikke i lotto (AZ) denne gang, men det er et hav av andre muligheter👍

20 Likes

Topp 50 øker med 110k nye aksjer på dagens liste. En økning på godt over 500k under det store nedsalget, hvis vi tar med listene fra i går.

20 Likes

Jeg er ikke en stor tilhenger av å gråte over spilt melk. Derfor anser jeg alt som har med AstraZeneca å gjøre som «finito finale» - det ble ingen «veni vidi vici» ved denne korsvei. Hvis vi løfter blikket fremover er det nå RELEASE som bør være katalysatoren for videre oppgang. I går fikk vi en oppløftende melding – dessverre var børsklimaet surt og en hel del aksjonærer har fått nok og ønsker ikke lenger å være en del av reisen (derav ble utfallet negativt). Fullt forståelig at enkelte kaster kortene og jeg føler med alle som tar tapet og skifter beitemark (men husk, gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden). PCI Biotech har en skikkelig oppvask å foreta seg internt for å få skiftet fokuset bort fra alt det negative til det som virkelig betyr noe akkurat nå, innrullering i RELEASE.

RELEASE skal være startskuddet for at vi igjen nærmer oss 50 kroner i prising. Der hvor 100-lappen og Gokstadskipet var et tidligere kursmål senker jeg meg nå ned mot 50-kroneseddelen og Utvær fyr som et litt mer konservativt kursmål. Spekulasjoner om 200-kroneseddelen (torsk), 500-kroneseddelen (redningsskøyta RS 14 «Stavanger») eller 1000-kroneseddelen (bølge på åpent hav) er slik jeg ser det utopiske verdier gitt dagens situasjon og det trengs kraftig med kjøtt på beinet før vi kan prate om slikt. I min verden er jeg opplært til å lære å gå før jeg skal begynne å sykle, derav ser jeg poenget med fornuftige kursmål. Med klaff kan høyere sedler komme i betraktning, men nå er det tross alt over 100 % oppgang som skal til for å nå 50-lappen (som innebærer en markedsverdi i underkant av 2 milliarder). Gårsdagens sluttkurs gir oss ellers en markedsverdi på 832 millioner. Som følge av et surt børsklima og en negativ aura rundt selskapet er jeg redd vi trenger tid på å komme oss opp mot mitt kursmål. Men igjen, alt er avhengig av hva selskapet klarer å få til av fremdrift. En etterlengtet nyhet om første pasient innrullert i USA, en eventuell partneravtale i Asia, hvem vet, kanskje vi til og med skulle kunne få nedjustert 186 pasienter til et litt mindre antall som følge av Covid-19 herjingene? Ikke vet jeg, men etter alt vi har gjennomgått av «crappy» nyheter så vil det ikke være overraskende om vi kan få en serie med positive nyheter nå?

Jeg håper ledelsen ser seg selv i speilet, vurderer nøye det de ser og erkjenner at det som er blitt vist over en lengre tid nå rett og slett ikke er godt nok. Og at de deretter går en runde internt for å finne løsninger (være proaktiv) og jobber enda hardere for at det ikke skal komme ytterligere forsinkelser i «guidingen». Det fortjener aksjonærene – det fortjener pasientene og da skal Utvær fyr være et oppnåelig mål før vi alle sammen er blitt hårløse og rynkete. Jeg beholder troen på teknologien og håper vi ikke skal fryktelig mye mer ned før vi snur oppover igjen.

32 Likes

Vis litt respekt

6 Likes

Vi får kompansere for lavere kursmål med høyere aksje antall :joy::ok_hand:

2 Likes

Jeg skal ikke mene så mye om troverdigheten til Merlin eller hvilke posisjoner han prater opp eller ned, men det er vel ganske på det rene at din argumentasjon rundt PCIB er passe ensporet og blottet for all kritikk. Hvorfor er det så vanskelige å finne objektive skribenter på denne tråden som kan kalle en spade for en spade? Hvem er det man prøver å lure, eventuelt lure inn i aksjen?

Fasiten viste at man ville selge til 60 % lavere enn 50 kroner. Det er ganske drøyt å bomme så mye når man er så aktiv på en tråd. Rart ikke flere reagerer på slikt.

8 Likes

Det er mange etterpaakloke her, og som kjent er det veldig lett. Det man ser bort i fra, er at vi fikk bekjed om at AZ hadde ett gjennombrudd i fjor vaares, uten at vi visste hvor gode resultatene var. Men 6 uker foer Jul gav PCIB beskjed til AZ om at dere kan forske frem til nyttaar, men etter dette maa dere tegne en avtale det foelger penger med, ellers saa er det kroken paa dagens avtale doer.

Da var det naturlig og trekke slutningen, at resultatene AZ og PCIB hadde oppnaadd sammen, maatte vaere svaert gode, ellers hadde ikke PCIB gjort dette. Resutalene maatte faktisk vaere saa gode, at PCIB saa og si var 100% sikker paa at AZ ville tegne en avtale det fulgte penger med. For ellers hadde de ikke satt kniven paa avtalestrupen til AZ paa denne maaten.

Deretter fuglte AZ opp med mange nyansettelser paa omraadet for leveringsteknologi. Einarsson tok boelgen opp til flere ganger, og var veldig sikker paa at det ble avtale. Snoeffelen, Soerlendingen, Investor, FiloD , med fler,e gikk nesten av skaftet i lovprising av PCIB’s strategi. Det var ikke spoersmaal om om det ble avtale, men kun om hvor stor den ville bli. Og siden fimNac pa toppen av dette, kunne levere naked mRNA minst 400% bedre, og med faerre bivirkninger enn hva de beste konkurente maktet, gjorde dette naermest en AZ avtale til en slam dunk. ,
Paa toppen av dette kunne man lese paa AZ sine hjemmesider at de ville bli best paa leveringsteknologi. Med andre ord var det absolutt ingenting som skulle tilsi at det ikke ble en avtale.

Alt var saa bra at man til og med begynte og droemme om at AZ ville legge inn ett bud. Ja alt saa saa lyst ut, at selv baisserne ikke geide og komme opp med ett fornuftig argument for at dette skulle gaa galt, bortsett fra frasen om at det alltid er en usikkerhet i aksjemarkedet, og man at man aldri kan to noe for gitt. Dette visste vi selvfoelgelig fra foer, men vi var saa forblindet av alle gode argumenter, at vi mente det var veldig smaa sjanser for at dette kunne omfatte PCIB i denne runden.

Deretter begynte det og gaa galt. Det ble ingen avtale inne 1. Juli. Og da burde selvfoelgelig noen av oss begynt og forstaa at dette ikke kom til og bli en slam dunk allikevel. Men jeg i allefall, lullet meg inn i tryggheten om at siden evalueringen av resultatene ikke vare ferdige foer i mai. saa hadde de ingen sjanse til og bli ferdige med avtalen innen avtalt tid. Deretter ble det venting, venting og mer venting. som burde sendt ytterligere faresignaler baade hit og dit, men pga. av overbevisningen om at PCIB ikke hadde gjort dette, hvis ikke resultatene var saa gode at de var 100% sikre paa at det ble en avtale, forble mine skylapper paa. Og saa kom avslaget. Noe som ikke var mulig. Jeg sitter fortsatt sjokkskadet igjen paa vallen, og tror nesten ikke det er sant;-(((

Som sagt, det er mye enklere og vaere etterpaaklok, enn smart foer.

Har sett videoen du presenterte, og Bamse; PW sier ," saa det at vi har en tydelig bedre effekt" enn hva som regnes som state of the art (hiltonol)…

Faar meg til og stille spoersmaalet, hvor er det saa vanskelig for PCIB og faa fimaVacc partnere.?? PW sier jo rett ut at fimaVacc er bedre! Hvis fimaVacc er bedre enn state of the art paa markedet, burde jo kundene staa i koe for og samarbeide i haap om og oppnaa bedre resultater enn de gjoer med Hiltonol. Det sier meg at disse umulig kan vite dette.

Dette er hva jeg ikke forstaar med PCIB. Blir de PCIB vet er mulige kunder, ja dvs. faktisk si alle Hiltonols kunden pluss mange andre, bearbeidet av PCIB i det hele tatt? Hva er aarsaken til fimaVaccs kundertoerke? For Hiltonol har ett tresiffret kundeantall.

1 Like

Prosentene kan komme fort nettopp opp til 50 kroner og vel så det når utgangspunktet nå er så galt som det er…

5 Likes

Du sa du ikke trodde kursen skulle ned ved no-deal fordi de store tok i mot. Jeg vil påstå at når den droppet til 19.60 kroner på meldingen så kan vi slå fast fakta. Skal man argumentere rundt slike ting i tillegg vil jeg bare konkludere med at her er det virkelig ekkokammer for alt det er verdt, og jeg forstår frustrasjonen til de som forsøker å være edruelige.

9 Likes

Akkurat, men da er det kanskje heller ikke riktig å kritisere de som faktisk har erfaring og som kan gi råd hva man skal kunne forvente seg av utslag basert på hendelse X eller Y. Dette er det faktisk noen som har lang erfaring med.

Hva som skjer av faktiske dealer, om det blir ja eller nei, det vet ingen før fasiten kommer, det er vel også noe man kanskje har skjønt nå. Å ta på seg rollen med å forskuttere slike ting er også et ganske så stort ansvar å ta, men jeg ser at flere er ikke redde for å hogge utfallene i stein før de faktisk kommer. Blir en bratt læringskurve for flere det som har skjedd i PCIB nå, men om man faktisk lærer er nok veldig individuelt.

7 Likes

Du bør redigere ditt innlegg. Flere avsnitt er gjentatt tre ganger.

Når det er sagt, så har du noen gode poenger her. Ensidig haussing er allerede på gang igjen.
Samtidig er jeg enig med dem som påpeker din egen ensidige haussing av Nano. Her burde du tatt selvkritikk.

2 Likes

Det som virkelig ville ha vært mer matnyttig enn baissing eller haussing eller diskusjon om du vil kan være følgende:

Se på RELEASE og analysen på verdier fra Arctic sec.

Se mot hva peers med avsluttende fase med ODD profil innen onkologi. Hva kan slik pipeline prises til?

Hva skjer ved mulig mangedoblet pasientgrunnlag og marked kommer ved Asia inntreden?

Hva kan en partner avtale i Asia være verdsatt til?

Benytt statistikk som Investor har laget basert på resultater.

Hva er ODD stats innen onkologi ved salg under?

Hva er LOA% ?

6 Likes

Har du en oversikt?

3 Likes

@TheObserver, ser du langer ut her fordi noen “bommet” på sine antakelser på hvorfor kursen ikke skulle kunne gå ned hvis det ene eller andre skulle skje.

Hva med å dra denne diskusjonen inn i Nano tråden så kan vi se på hvilken side av den samme ligningen du ender opp på der?

5 Likes

Nope, kun det peer selskapet Pareto viste til i sin Equity Research hvor de nevnte 4 ganger høyere kurs (da var vel PCIB i 60kr).

2 Likes

Du mener det ikke har blitt diskutert på NANO-trådene? Også i NANO var det binært; partner eller emisjon, det ble emisjon og halvering. Sånn er markedet.

1 Like

Agendariddere var mantraet ditt i Nano tråden ovenfor alle som ikke så alt like ensidig positivt som deg før siste kursras.
Så hva er agendaen din i PCIB da :wink:

11 Likes