Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Vi får håpe de er i en due diligence prosess enten på oppkjøp, eller partneravtale :slight_smile:

3 Likes

Lige pludseligt sker der et eller andet :smiley:

5 Likes

Yes, PW melder ud at rekruttering går langsomt grundet covid 19 :exploding_head:

4 Likes

Jeg er fremdeles bekymret for rekrutteringen. USA lar vente på seg med sin FPD og
Covid-19 fører til store nedstenginger i flere mnd. fremover til vaksineringen skyter fart.

Når jeg ser hva Ultimovacs har fått til på svært kort tid med fire Phase II studier, så sitter jeg med en følelse at jeg har satset på feil hest. Og som et ekstra stikk har ULTIMO en Phase II studie med hode/nakke. Det som PCIB skrinla for en evighet siden (jada, det var sikkert korrekt den gang da).

Det bekymrer meg også at ledelsen har sørget for en svekkelse i tillit. Det burde
være mulig å unngå alle tvetydelige og upresise utsagn som PW klarer lire av seg.

Alt står å faller på RELEASE føler jeg, som bare skyves på og jeg regner det som sannsynlig med enda mer utsettelse her i kjent PCIB stil. Finansiert til INTERIM med dagens kasse beholdning regner jeg nå som helt usannsynlig.

Men så er det halmstråene da. Partner på Chem i Asia og mulig partner VACC med finansiering. Det vil føre til en etterlengtet bekreftelse på teknologien og interesse hvis det slår til.

9 Likes

Er det ikke selskapet selv som har utrykt behov for partner i Asia? Regner med de har gjort en god vurdering av det(?).

1 Like

Hvor har du og andre fra at Release er enda mer forsinket? (Kan vi få kilden?) Har det kommet negative meldinger fra feks rekrutteringen i Korea/Taiwan hvor det er liten/ingen covid? Det har blitt guidet 2H22/1H23, og det skal meldes om denne målsetningen endres? Det er snakk om 120 pasienter.

3 Likes

Ah, Ok. Det hadde ikke jeg fått med meg, eventuelt har jeg misforstått noe. Men jeg er forsåvidt enig. Er jo bedre vente til markedsadgang. Men da er det bare partner på VACC som kan hindre emisjon før interim som jeg ser det.

Vet det, men jeg anser det som sannsynlig med videre utsettelse, men så klart, akkurat nå er det 2H22/1H23 som gjelder. Men jeg tror altså sannsynligheten for at det ikke nåes absolutt er tilstede.

2 Likes

Hvor har du dette fra da? PW var nylig helt klar på at de ønsket en partner i Asia asap

3 Likes

Det guidet en strekke på ett år (2H22-1H23) nettopp pga usikkerhet. I påfølgende podcast samme dag mente JE og PW at pandemien ville vare ut mest sannsynlig ut 2021, så de prognosene skulle allerede vært baket inn i guidingen.

2 Likes

I podcast etter sist Q. To muligheter for partner i Asia: 1) tidlig partner og mindre del av inntektene etter markedsgodkjennelse 2) Partner senere, og større del av inntektene når det blir medisin.

3 Likes

PW uttalte også at det var en fordel med partner i Asia tidlig inn slik at de kunne være med å forme RELEASE der, antar vi er forbi dette stadiet nå, så mulig de ser på andre mulighet nå basert på responsen de har fått.

2 Likes

Har fortsatt klokketru på PCIB.
FimaChem (GGK) blir heilt sikkert den suksessen vi håper på.
Prof Dr. Sjoerd van der Burg er i tillegg ein person som sjeldan satsar på feil hest.
For tida lurer eg faktisk meir på kva AZ forska på alle desse åra. Eg lurer på korleis PCIB og AZ saman skal legge fram dette. I alle høve blir det mykje interessant å lese og analysere utover det nye året.
Uhyre interessant!!! Faktisk.

19 Likes

Dagens høyoddser! Hva skal vi med en småprattråd om vi ikke kan spekulere litt, når ledelsen har skanset lukene i 54 døgn!?

Vi får håpe PCIB har kontakt med Asieris MediTech Co., Ltd (PHO sin partner). Det bør muligens være et godt leads:

  • Ettersom de har avtale med søster PHO, kjenner de nok allerede PCI teknologien.
  • Asieris har forløbig to hovedfokus: 1. blærekreftbehandling (NMBIC) og 2. HPV. Den siste er MEGET interessant! Asieris driver altså med HPV som var det PCIB testet i FimaVacc fase-1 og 10-doblet effekten! https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2020.576756/full
  • PCIB ønsker sannsynligvis å fortsette med HPV også i fase 2, når det ga suksess i fase 1 («de får bare ett straffespark»), og mulig Asieris vil unngå at konkurrenter oppnår 10x innen HPV?
  • Asieris er stasjonert i Shanghai, Beijing, Taizhou og har også avdeling i USA (Philadelphia). De mangler verken ambisjoner eller innovativ appetitt: «China-based, globally oriented company specializing in the research and development of new drugs». «we explore the global values of proprietary first-in-class new drugs of breakthrough potential. «we license late-stage or newly marketed drugs from overseas for the Chinese market to enhance our product pipeline and allow us to quickly establish our leadership position in the domestic market» (hentet fra deres hjemmeside https://asieris.com/company/company-profile/)
  • Asieris er datterselskap av Jiangsu Yahong Meditech Co Ltd, som ifølge Dan Schneider i Photocure har dype lommer.
  • Stadig flere kinesiske selskaper rykker inn i Norden, Advokatselskapet DLA Piper har til og med etablert en egen Kina-desk for å dekke behovet: https://e24.no/betalt-innhold/bak-tallene/naa-rykker-stadig-flere-kinesiske-firmaer-inn-i-norden/24192572
  • Ifølge tiårsplanen «Made in China» skal Kina være selvforsynt i høyteknologiske bransjer innen 2025. Den kinesiske staten står klar med kapital og subsidier til selskaper som deltar.
  • PW har uttalte i november at de har tilknyttet seg eksterne konsulenter for videre progresjon innen fimaVacc. Dette er nok en nødvendighet om de feks har interesse fra østen.
  • Som en god bonus vet vi at gallegangskreft en vanligere kreftform i Asia enn i Vesten (fimaChem), og at PCIB ønsker partner i Asia (https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/11/11/7586996/pci-biotech-og-per-walday-ser-fortsatt-etter-partner-i-asia)

Dette ble mange fluer i en smekk, og synes den fortjener en høyoddser!

48 Likes

Sier, som jeg har sagt før, slik går no dagan.

Etterat AZ kastet inn håndkleet, har ledelsen gått inn i hvilemodus.
Å vekke opp ledelsen, synes være like vanskelig, som det var å vekke Tornerose i eventyret😉

1 Like

Lurer virkelig på hvorfor du er aksjonær i PCIB!

Du tror tydeligvis ikke på selskapet.
Kan Heller ikke huske å lest noe positiv du ha skrevet om selskapet.

Det er selvfølgelig lov å bli kritisk og noen ganger er det berettighet men vær så snill og gjøre det på en Konstruktiv måte!

8 Likes

Les hva Lenny skriver - surpomp

lenny: Dagens høyoddser! Hva skal vi med en småprattråd om vi ikke kan spekulere litt, når ledelsen har skanset lukene i 54 døgn!?

To guide or not to guide , thats the question.
Kjeft blir det uansett :slight_smile:

Dersom PW ikke hadde nevnt samarbeidet med AZ og der ikke var spekulasjoner i forkant av meldingen så ville aller mest sansynlig følgende melding blitt gitt markedet

PCIB og AZ har i dag fullført et 5-årlig samarbeide i preklinisk innenfor fagfeltet gen-teknologi. Resultatene er lovende og AZ vil vurdere senere om de skal gå videre med PCIB innenfor dette fagfeltet som omhandler hvordan en skal
få levert medisin effektivt inn i cellene hvor den skal drepe kreftcellene.
Dette er et kjent problem ,kjent som delivery og det dreier seg om mange 10-års internasjonal forskning som endelig kan ha en løsning.
Dette problemet , med å få store molekyler gjennom cellenes forsvarsverk og kun inn i de cellene som som skal fjernes har holdt mange vaksiner tilbake fra markedet da nåtidens løsninger er mangelfulle / svak effekt.

Selskapene er blitt enige om å publisere resultatene i et passende medie.

Slik kunne meldingengen sett ut med fravær av guiding ; ikke?

Spørs om vi ikke er vår egen verste fiende ?

Slik fikk vi altså meget positive og spennende resultat innen de hotteste og mest spennende områdene …Genterapi med en mulig løsning på delivery-gåten…til å forårsake KRAKK istedet for en kursoppgang uten sammenligning.

Så , hvor ligger skylden?

Se i speilet , hehe.

8 Likes

Ikke sur bare lei det samme vas fra deg gang etter gang.

Kom gjerne med noe skikkelig innhold.
Jeg er heller ikke fornøyd med hva ledelsen har fått til men det hjelper ingen om å mase om det dag inn dag ut.

At ledelsen har holdt seg taus de siste 54 dager betyr vel at de har ingenting av substans å melde!

Vi får bare krysser fingrene at de jobber hardt og målrettet og kommer med noe godt til oss snart.

16 Likes

CEO Per Walday will work from early in the morning until late in the evening. He will make many calls and have many meetings.