Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Spennende å se om det kan være noe pcib fra AZ presentasjonen. Beskrivelsen treffer bra og hun som skal presenterer holder til i Sverige. Vil ikke utelukke dette. “Where to meet us” siden for PCIB har kun en virtuel konferanse fra Desember i fjor, så foreløpig ikke noe å finne der. Jeg tar meg friheten til å sende en mail til de og spør så skal jeg oppdatere når jeg får svar. Så trenger ikke 500 spør om det samme.

https://www.linkedin.com/in/shalini-andersson-0098213/

32 Likes

Angående 2th Annual RNA Therapeutics konferansen. Det kan ikke være noe annet en Nac-plattformen PCIB skal snakke om her.

The 2021 conference is set to explore the latest developments in RNA delivery agents and RNA-based therapeutics with the latest case studies on advanced mRNA technologies, oligonucleotide delivery, therapeutic applications and future trends and innovations.

Forøvrig merkelig at en norsk småbedrift verdt under 1 milliard kroner slipper til i en konferanse av et slikt kaliber, sammen med de aller største gutta i klassen.

Kilde: https://smi-online.co.uk/pharmaceuticals/uk/conference/rna-therapeutics

25 Likes

Pcib betaler for å være sponsor så da sier konferansen neppe nei :smile: men helt klart at de har noe der å gjøre, blir spennende.

7 Likes

Utdrag mail fra ABG:

PCI Biotech viser lovende resultater

Resultatene fra fase 1 studien av PCI’s kreft-vaksine program fimaVacc ble nylig publisert i en medisinsk journal. Testene viste at selv de sterkeste dosene var trygge, og pasienter som mottok KLH proteinet hadde en signifikant økt effekt av kreftvaksinen sammenlignet med pasientgruppen som ikke mottok PCI. Tolkning av informasjonen krever inngående medisinsk kunnskap – noe jeg ikke har, men våre dyktige analytikere i Sverige besitter nettopp dette.
Konklusjonen deres er at resultatene validerer fimaVacc-programmet de har under utvikling og fungerer som en viktig bekreftelse til markedet på at dette kan kommersialiseres. PCI går nå inn i fase 2, og det store spørsmålet er om vaksinen vil bli utviklet in-house av PCI eller om de vil utvikle den videre i et partnerskap. Vi vet at selskapet ser på begge mulighetene.
Som alt innen biopharma og biotech har vi et binært utfallsrom, men indikatorene enn så lenge peker i riktig retning. Jeg tror aksjen er attraktiv på disse nivåene sett mot vårt risikojusterte kursmål på NOK 37 (det inneholder ikke fimaVac eller FimaNAc) som baserer seg utelukkende på deres fimaChem program.

28 Likes

Er det ikke litt rart at de holde Vacc og Nac helt utenfor vurderingen?

1 Like

Helt vanlig i Biotech at det er stort sett bare lead candidate som legges til grunn for mesteparten av prising. Man kan protestere så mye man vil med plattformselskap osv, men sånn er praksisen.

3 Likes

37 kr for Chem :rofl:

3 Likes

Artic hadde de med i sin analyse, så det er ikke slik at det trenger/er vanlig å holdes utenfor bare fordi det ikke er lead candidate.

Samtidig er det svært vanskelig å verdivurdere, gitt at man ikke har en indikasjon/klinisk studie å forholde seg til for noen av de to programmene. I tillegg er det en adjuvans, ikke en medisin.

3 Likes

Det kan argumenteres for at Vaccibody, Moderna med flere også prises ved sin plattform teknologi og ikke kun ett eller to lead indikasjoner.

Får du markedsgodkjenning eller en kommersiell avtale for et lead produkt har samtidig plattform teknologien en tendens til å bli validert og priset markant høyere med den ide om at her følger flere indikasjoner med økt sannsynlighet for et marked.

5 Likes

Kom det noe svar fra PCIB laplagam?

3 Likes

Ikke enda, venter fortsatt.

3 Likes

Det kan ta tid. Jeg sendte e-post sist onsdag med ett spm. Ikke fått svar enda. Tydeligvis at de er opptatt med noe. Vanligvis svarer de raskt.

18 Likes

Kun for skøy.

Ser en på toppene for PCIB. En på 20-30kr nivå. Deretter en på 50-60kr nivå. Så siste trapp og nivå på 70-90kr!

Skal en følge slik vil neste rekyl bli 90-110kr nivå ish :laughing:

:crossed_fingers::rocket:

12 Likes

I mellomtiden kan en kose seg med å tenke på hvor mye en kunne tjent siden sommeren 2018.

Utviklingen har vært tragisk!

Snur den ikke i løpet av h1-21 er det bare få beina på jorda og penga over i noe annet.

7 Likes

Det er vanskelig å gå motstrøms generelt, men viktig innen investeringsbransjen nevnte Tangen i Oljefondet. Spørsmålet blir om det blir klekkelig betalt for dette ved PCIB og senere «fasit». Spennende.

3 Likes

håper du/vi får full uttelling for den lange ventetiden. Jeg har på følelsen at 2021 er året da PCIB endelig slår igjennom

2 Likes

Ja, mye for vår del og mest for pasientene.

4 Likes

1 uke gammel men PCIB nevnes av einarsson 23.15.
Det kan tyde på at PCIB i likhet med Nexteria har fått god uttelling for sitt samarbeide med AZ , tross alt.

Hør gjerne fra 21.30

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-158

11 Likes

Konferanseprogrammet til RNA THERAPEUTICS ligger ute både for dag 1 og dag 2 (10 & 11 februar). PCIB dag 1. PCIB skiller seg på to pkt: de har ikke offentliggjort hva programmet sitt er, og hvem «speakeren» er, slik alle andre har gjort. Og de har 40 minutter mot andres 30 minutter.

53 Likes

Ouch, langsession rett før lunsj. Dette bør være sprengstoff…!

5 Likes