Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Et tilbakeblikk kursmessig

I morgen er den nøyaktig 3 måneder siden bomben gikk av, og aksjekursen i PCIB raste ned i 22 kr.

At optimismen rundt verdien av leveringsteknologien til PCIB holder seg forbausende godt, får vi håpe på sikt utkrystalliserer seg i økonomiske verdier for aksjonærene.

En dag du minnes med glede?

4 Likes

Ett eller annet litt utenom det vanlige må jo den posten på programmet bety? Og i så fall er det i alle fall ikke negativt.

29 Likes

De stiller i så fall i sterk konkurranse på dag 1: BioNTech, Astrazeneca, Sarepta Therapeutics og Eli Lilly and Company. Nevner også Frame Therapeutics, som selvsagt har følgende i advisory board: Sjoerd van der Burg.

20 Likes

Da har man en dato og se frem til, det er da noe, vi har vært relativt sulteforet i det siste. Som nevt lengre opp i tråen hadde det jo vært gøy med noe om resultater av firmanac sammarbeid, mulig det er litt optimistisk? Morsomt at inneholdet er ukjent, da kan vi på fora gjøre det vi kan best spekulere.

6 Likes

Er sterkt i mot spekulasjoner som er i overkant farfetch’d, men så stille som det har vært nå hadde det vært deilig med litt spekulasjoner igjen. En fattig trøst men… :slight_smile:

7 Likes

Da vil jeg spekulere i at det jobbes knallhardt for å få ferdig en presentasjon av Az samarbeidet til messen den 10/11feb.

Og så et par mnd etter messen så blir vi kjøpt opp på vårparten av et stort BP som endelig har forstått at det vil være veldig lukrativt å eie hele Pcib teknologien.

12 Likes

Dette tror jeg: PCIB eier dataene fra samarbeidet. Men måtte få tillatelse til å dele informasjon rundt samarbeidet. Det fikk de nok for noen dager siden. Så på tampen meldte de seg på konferansen, derfor er det ikke noe beskrivelse av innholdet i sesjonen. De sender ingen børsmelding på dette da de anser at innholdet i sesjonen for å ikke være kursdrivende. Min forsiktige spekulasjon.

13 Likes

Ja, det hadde vært pent.

2 Likes

PCIB har aldri vært anklaget for annet enn å ha en svært forsiktig og konservativ kommunikasjon over tid. Synes det vitner om solide resultater og teknologi. Like it!

Samtidig har en ikke sjelden sett at det noen mener ikke er kursdrivende informasjon virkelig har satt fyr på aksjekurser !

3 Likes

Er det noen som har oversikt over antall aksjonærer / fullstendig aksjonærliste før og etter avgjørelsen fra AZ?

Det kunne vært interessant å se både hvor mange aksjonærer som er nå samt antall småaksjonærer (utenfor topp-50) for å sammenligne…

Med mindre man har belånte aksjer så håper jeg da for gudsskyld at folk har vett på å sitte :joy:

Tipper programposten 10/11 feb blir avklart i god tid i forkant.

2 Likes

De glemte en null bak, samtidig som de tror at Chem=kun gallegangskreft.

9 Likes

Agendaen til PCIB kan vel bli presentert sammen med en børsmelding om presentasjon av topplinje data.

7 Likes

12:20 PHOTOCHEMICAL INTERNALISATION (PCI) – ENHANCED AND SITE-DIRECTED OLIGONUCLEOTIDE AND MRNA DELIVERY BY LIGHT-INDUCED ENDOSOMAL RELEASE

Anders Hogset

Anders Hogset, Chief Scientific Officer, PCI Biotech AS
View Bio

  • PCI can strongly enhance both vehicle-mediated- and naked RNA delivery
  • In vivo, PCI enhances the delivery of naked mRNA up to 50 times as compared to mRNA alone
  • For intratumoural mRNA delivery, PCI with naked mRNA compares favourably to delivery by LNPs
  • PCI site-directs delivery by illumination
49 Likes

PCIB blir så gull til slutt det. Jeg gleder meg :blush:

10 Likes

Both AZ and BioNtech are promoting LNPs in the same conference and our CSO is saying:

“For intratumoural mRNA delivery, PCI with naked mRNA compares favourably to delivery by LNPs”

classic :joy: :rofl:

40 Likes

Ja, og det er jo et paradoks. Gode forskningsresultater skal ikke være kursdrivende siden man ikke blir rik av forskningsresultater alene.

En vellykket kommersialisering av gode forskningsresultater er kursdrivende, men veien fra forskningsresultater til butikk er lang og kostnadskrevende.

Ofte glemmer man det og blendes av potensialet man ser i gode forskningsresultater…

3 Likes

Kanskje de benytter anledningen til å takke for sist ved å sette AZ/Moderna og BNTX helt i skyggen hva gjelder resultater!

27 Likes