Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Forskningssamarbeidet gikk til 1/1-2020.
Evalueringsperioden ble avsluttet 21/10-20, men det avtalt at de skulle presentere resultatene i felleskap. Dette selv om PCIB formelt er eier av resultatene fra 1/1-21.
PCIB har uttalt at de prioriterer å presentere resultatene i samarbeid med AZ. Derfor er det sannsynlig at alt rundt dette avtales formelt mellom selskapene, fremfor sololøp med mindre slagkraft.

5 Likes

Og det har de gjort:

  1. en melding i tidspunktet for presentasjonen
  2. fullstendig presentasjon på hjemmesiden etter at Høgset er ferdig.

Fra fredagens melding:
a separate press release
around the timing of the presentation and the full presentation will be made
available on PCI Biotech’s website (www.pcibiotech.com) under "Scientific
publications & presentations" after the event.

14 Likes

AZ og PCIB skal sammen publisere detaljene i resultatene oppnådd i dette samarbeidet, men at AZ enda krever å godkjenne børsmeldinger fra pcib har jeg liten tro på da de ikke er involvert på samme måte nå lengre, men dette er jo ikke av noe betydning uansett.

2 Likes

Så det er avklart, har jeg noen aksjer i PCIB, men betydelig mindre enn før…
Ofte tenkt å kjøpe noen til… MEN…

Det har hele tiden blitt fortalt at resultatene i Nac er veldig bra, bekymringen er:

  1. Hvorfor gikk ikke AZ videre
  2. Hvorfor gikk ikke Biontech videre
  3. Hvorfor gikk ikke det danske selskapet videre
  4. Kommer Chem i mål når Covid blusser opp igjen uten emisjon
  5. FimaVac - Hvis de kjører denne selv, må de også ha emisjon.
  6. De har lett etter partner i snart i 1,5 år uten å lykkes, hvorfor…

Alt dette selv om de har fantastiske resultater over hele “fjøla”

Mulig de lykkes dette året :blush:

5 Likes
5 Likes
  1. Hvorfor gikk ikke AZ videre
  2. Hvorfor gikk ikke Biontech videre
  3. Hvorfor gikk ikke det danske selskapet videre
  4. Kommer Chem i mål når Covid blusser opp igjen uten emisjon
  5. FimaVac - Hvis de kjører denne selv, må de også ha emisjon.
  6. De har lett etter partner i snart i 1,5 år uten å lykkes, hvorfor…

god oppsummering av risikoelementene i denne aksjen. Mener disse har vært diskutert i trådene her på TI og jeg har vurdert dem alle og sitter fortsatt på mine aksjer

13 Likes

Da pcib gikk gjennom 30 i mars gikk den til 48 på bare litt over 1 børsdag.

20 Likes

Må si jeg ønsker en stor emisjon velkommen. Lei av all denne emisjonsfrykten. Tipper vi stiger mer enn utvanninga, bare den “store frykten” forsvinner.

1 Like

Litt tatt ut av kontekst det der, @Investor

1 Like

CBO har hovedfokus på å få inn en partner i Asia, og hans CV kombinert med foreløpige data skal ha store muligheter for å lykkes og når dette foreligger vil vi nå ny ATH. Emisjon kan selvsagt utføres, men det vil ha en følelse av at de ikke er i nærheten av noen form for avtaler som vil gi inn noe cash

4 Likes

Ja for all del, det hadde blitt det beste. Asia chem partner, vacc partner og gode nac resultater i februar er jo drømmen.

6 Likes

Kan vi oppleve at der blir inngått avtale med upfront payment og hele sulamitten på BÅDE fimaVACC og fimaNAC av samme inteessent som starter studier i hvert enkeltområde men også kombinasjoner av fimaVACC og fimaNAC???

Vet det er muligens tåpelig å spørre men kan fimaVACC og fimaNAC utprøves samtidig i et produkt for å øke effekten ?

Helt fantastisk å se virkningen på corona viruset fra vaksinasjonen utført i Israel. (ca37%)
Dette var for meg å endelig se lyset i tunellen og det tenner et håp (som er bassert på annet enn tro)

Takk

11 Likes

Dette ser jo bra ut det, men eg vil vel ikkje tillegge nettstedet document.no særleg truverd innan biotek eller noko som helst anna fagområde… Del gjerne om du finn noko fra ei litt meir truverdig kjelde…

13 Likes

Sitter med de samme bekymringene. Spesielt punkt 4. Kan det snu nå? Håper på det!

1 Like

Hvorfor snakke om emisjon nå,mye er på gang :boom:
Og om alt annet skulle gå til H.
Har vi penger i ca 2 år !!!:+1:

8 Likes

Pga. kommunisert topplinje data i 2022 for fimaVACC-studie som selskapet p.t. ikke har penger til, samt usikkerhet rundt Covid effekt på øvrig virksomhet og progresjon.

6 Likes

En emisjon på samme nivå, som sist, blir direkte pinlig.
Å komme med et emisjonsforslag under 60 er direkte skammelig.
Nå bør i første omgang ledelsen bygge opp såpass tillit blant investorene at de ikke finner på noe emisjonstøv, før aksjekursen er godt over 60 !!!

6 Likes

Selskapet har sagt at de henter penger når de trenger penger. Nå som de har fortalt markedet om et nytt studie som skal være fremskredet i 2022, så trenger de penger snart - ikke først om to år. Det behovet kan dekkes på flere måter, men det er ikke feil å forholde seg realistisk til en av de mest brukte variantene - fortrinnsrettet emisjon.

Mye annet kan skje, men det er fornuftig å ha alternativet på blokka og forholde seg til at det er en løsning som ofte blir benyttet, og dermed kan bli en realitet også denne gang.

7 Likes

Plutselig stor interesse på fredag for PCIB. Det har vært mye snakk om den tyske bloggeren som også omtaler biotek. Er det noen som vet om han omtaler PCIB? Denne bloggeren har av en utrolig årsak økt milliardverdier i flere norske selskap. Stor omsetning i PCIB plutselig. Går for mer fundamental vurderinger og analyser fra norske hus som Arctic, Pareto og ABG

I dag er omsetning etter 30 min som nesten en dags omsetning i flere tilfeller.

Utrolig å se at noen som ønsker PCIB dit pepperen gror stadig drar i gang E ordet og kursen faller 8% nu.

At andre alternativer som kommersielle avtaler i RELEASE ved Asia og Vacc samarbeid KAN være like aktuelle nevnes selvsagt ikke :sweat_smile:. Antar det ikke er lenge til fasit. Uansett viktig å etablere Vacc med de egenskaper mot et produkt og resultater allerede i 2022!

5 Likes