Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det er mange som har en aversjon mot å tilføre midler over aksjonærbasen. Jeg er ikke så negativ til det som mange andre synes å være. Et godt finansiert selskap med en spennende pipe er ikke å forakte, og jeg kan godt vurdere det om selskapet har en god plan for fremdriften de får ved å hente mer.

Eksterne penger er kjempefint, men det er ikke gitt at det er bedre. Gir man bort mye nå i en tidlig fase, hvor motparter ser en teknologisk og regulatorisk risiko (og priser ting deretter), så kan det være et godt alternativ å løse det via eiere - evt. ved å ønske nye eiere velkommen i en rettet emi med påfølgende rep.

Det er heller ikke gitt at en ekstern aktør er så overbevist at de løser hele selskapets finansielle behov for nytt Vacc studie og generell drift de neste tre årene før de har sett en viss måloppnåelse, les: milestensutbetalinger. Jeg ser for meg betydelig backload i evt. avtaler som inngås på nåværende tidspunkt, som ikke nødvendigvis fritar oss fra å måtte bidra som aksjonærer.

5 Likes

Jeg synes aksjonererne skulle kræve resultaterne fra AZ og PCIB’s samarbeide igennem 5 år.
Det ka ikke nytte noget at PW altid forstår at holde ting skjult.
Han er absolut ikke nogen rockstar mer - og han ska ha stolen for døren.

Nu håper jeg ikke mit innleg blir slettet av admin som helst vil beskytte PW i enhver henseende

Admins har vel aldri fjernet kritikk av ledelsen?

Ble kjøp på meg i dag, hadde altfor mye fra før, men når muligheten byr seg for å snitte ned enda mer…

Be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful

9 Likes

Når det gjelder RELEASE og Asia er dette gledelig med utviklingen redusert smitte. Virkelig noe å lære av Sør Korea!

La oss håpe at initiativ fra ny administrasjon i USA også vil føre til FPD i USA :pray:

Ca 51 millioner mennesker i Sør Korea, imponerende håndtert! Det bør være gode muligheter for rekruttering sites i Asia nu :crossed_fingers:

Det er også positiv utvikling i Ukraina det det ble kjent at det også etableres sites!

Positive trend også i Tyskland.

7 Likes

Kursen flyttes 8,5% ned på 5,5 mill kroner i omsetning - litt tullete volatilitet egentlig.

2 Likes

Hvis det er noe vi er vant til som PCIB-aksjonærer, så er det “tullete volatilitet”. :smiley:
Når det kommer substansielle nyheter fra PCIB om litt (kan komme når vi minst aner det, triggerne er mange innafor både fimaCHEM/GGK, fimaVACC og fimaNAC) så er jeg i alle fall inne. Det er det viktigste for meg nå.
Fikk vel på fredag et lite glimt av hva som vil skje når etterspørselen øker, selv om det var basert på en børsmelding med gammelt nytt, og slik sett “tullete” som du kaller det. :slight_smile:

11 Likes

Ble påfyll på meg i dag også. :slightly_smiling_face:
Vi får ser om det var smart eller ikke!

3 Likes

PCIB ved RELEASE har også 3 sites i Taiwan. Det er flott å se at Asia virkelig gjør en god jobb med pandemi!

Taiwan har en befolkning på ca 23,5 millioner!!!

Var det noen som mente at Asia sites og etablering her ikke var en genistrek :partying_face::crossed_fingers:

3 sites i Taiwan og 6 sites i Sør Korea! Disse 9 sites favner da ca 75 millioner i en befolkning med økonomiske muskler i Asia. Og hva vet vi om Kina og Japan eller andre asiatiske land som KAN bli aktuelle?!

Tyskland er også svært viktig for RELEASE, og derfor svært gledelig at også Tyskland har fått langt bedre kontroll som vist i grafen over i tråden.

@Chrkni hvorfor finner du det uinteressant at myndigheter i viktige land ser ut til å få kontroll på bølgen? Flere var interessert når bølgen spiket opp. :joy::sweat_smile:

10 Likes

Fordi det er gammelt nytt/kjent informasjon som bare repostes til det kjedsommelige :slight_smile:

4 Likes

Daily new cases i disse landene er nye og oppdaterte og inneholder VESENTLIG viktig og NY (daglig) informasjon for mulig innrullering (ledig kapasitet helsepersonell og senger). Det eneste som er postet tidligere er sites under RELEASE, men det er ikke det vesentlige her.

DET ER POSITIV TREND! Og hvis noen forutså denne positive trenden i nevnte land for to uker siden, gratulerer!

Jøss, jeg har kun sett noen poste slike grafer som spiket. Da var det flere som var bekymret over innrullering og et par som slettes ikke sov :sweat_smile:. Disse grafer er live. Og viser nå positive tendenser og tror flere trenger litt positive tegn i denne tiden! Men det er ikke vanskelig å strolle over om du har disse grafene selv oppdatert :partying_face:

Jeg heier på pasientene og selskaper som kan forhåpentligvis gi de en bedre behandling. Og med den positive trenden i disse landene øker sannsynligheten for at studier kan gjennomføres. Til glede for alle stakeholders

2 Likes

Ja det var det jeg tenkte på. Volum høyere på vei opp enn ned her nå. Tegn på at dette kan ta helt av.

4 Likes

ja… det var jo en kortvarig glede i PCIB :slight_smile: men men, alle kurser under 400kr er støy… gleder meg til presentasjonen den 10ende feb

11 Likes

«
Det skjedde etter at legemiddelselskapet Merck (MSD) varslet at deres coronavaksinekandidater skrotes. Denne beslutningen ble tatt etter at selskapet har konkludert med at resultatene knyttet til immunrespons er lavere enn andre vaksiner.»

Vaksineteknologi blir ikke mindre viktig ser det ut til! Er veldig spent på hvor fimaVACC teknologien havner til slutt?

4 Likes

Merck skulle bare kjøpt hele PCIB og tatt HPV - og Korona vaksinen sin til nye nivåer

8 Likes

Kalde fisker har is i magen, og vil tjene litt ekstra før 10. februar. Blir morsomt om det smeller inn Asiapartner eller Vacc partner/deal i mellomtiden, så fisken får sprelle litt på land :grinning:

9 Likes

Har du ikke hørt den fra Aha?
Litt ustø i engelsk, men tror den heter «Takeda on me»…

9 Likes

Hva har vi å glede oss til fremover? Noen som gidder å liste opp noen punkter?:blush:

Har ikke fulgt så godt med i det siste😅

1 Like

Tror faktisk at du har helt rett

Med slike kommentarer får vi et lærerikt og godt forum :grinning:

3 Likes