Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

10.02 nærmer seg med stormskritt. Tviler på at den synker mye så nære nyheter.

2 Likes

Spiller ingen rolle. Fundamentale er i høysete igjen! Til syvende og sist er det resultater som avgjør! Det blir og er alltid over tid avgjørende for retningen. Regner med det er resultater som skal presenteres til uken på konferansen med alt som kan krype å gå av big pharma og Biotech innen mRNA!

40 min presentasjon og PCI Biotech er sponsor.

Volatiliteten blir ikke mindre av oversikten over short posisjon hos Nordnet gjennom langt oppe på listen over renteinntekter. Utrolig!

1 Like

Tror nok de fleste vil være inne i aksjen når melding kommer på onsdag formiddag. Tror også at kursen før meldingen er nærmere 40 enn 30…

3 Likes

Ikke lenge til close. «Kula» di holder stand mister. Du får legge ut hyppigere hva den viser :wink:

1 Like

Har egentlig aldri tenkt på det, men kan man reservere seg mot at egne aksje kan lånes ut på Nordnet? Er det et valg noen plass?

1 Like

Det er mulig se investor konto zero. Bankid

Ny aksjonærliste:

https://www.pcibiotech.no/largest-shareholders

Er det her mulig shortede aksjer viser utslag på
listen med en reduksjon på ca 0,3% på de 20 største aksjonærer? Ikke stor andel short kanskje, men å geare posisjoner den ene eller andre veien i høyrisiko biotek synes for meg galskap

Ja, det var en innertier gjettingen i dag :dart: vurderer å si opp jobben :grin:

6 Likes

8 Likes

As an ex pcib shareholder, i think the recent price action is great for people who held on after the AZ debacle. Regarding this presentation, obviously exciting, but think its worth proceeding with some caution. Especially with regards to the upcoming Quarterly report/update on enrollment of Release/how Vacc is being funded etc. But i must admit i did feel a pang in my heart watching PCI today. In any event, congrats to holders.

36 Likes

Thanks @Morgo26 :+1:. But as Bamse said, at this marketvalue, it is not interesting whether the share price is 30 or 40 NOK. Its about make it or break it. If this technology and its results which has been great in all tech legs (chem, Nac or Vacc), finally can be validated and transformed into deals/commercial partnerships PCI
Biotech will probably totally at THAT day be transformed both in value and into a key player in mentioned areas!

I get a bit distressed when people regards a presentation in mRNA or vaccination technology next week as a non event. Especially at a time where the marketvalue was crushed below 1 NOK mrd (and PCIB is a company with a pipeline which has a pivotal phase ONCOLOGY in an indication which could indicate IF product as a blockbuster).

I have not noticed before that PCIB has been shorted (Nordnet) and it seems as another marketplayer has loan agreement ,MP Pensjon (I cant find a stock release which states threshold below 5%, which could imply another short position).

With regards to the Vacc leg, the company has stated that it will be in partnership or alone. A strategic decision is on overtime. If alone, the indicated amount NOK is about peanuts in biotechs) please look at the latest cash injection event at eTheRNA). No worries!

With regards to RELEASE (the real gold in the vault) I totally agree that the covid 19 situation has brought the vast majority biotechs in oncology in every clinical phases to take different action to get enrollment get going. PCIB has taken several steps to overcome this hurdle that exist for biotechs in general. The market has made its decision and has really crushed the share price already. My personal thought is that its all about RELEASE as I reckon the share price was about NOK 40-45 the day before AZ said no go…(no real AZ euphoria at all as some says it was…) and now(all analysts and comments here states almost all value of PCIB into the RELEASE asset). But as always, couldnt agree more, be cautios in any biotech investments! Regard it as high risk as it is, look at volatility. Says it all.

8 Likes

If PCIB/shareholders needs to fund the next stage of FimaVacc I higly preferee a share price of >40 than <30, otherwise it doesn’t really matter much at the moment

4 Likes

Kjempe kult,selv om jeg bare sitter med 8 k.Men det kan være at det blir en emisjon og da vil jeg klinke til.Men går det til himmels uten, er det like greit.

10 Likes

Ikke fortvil Andor , 8 tusen gange 500 kr blir 4 millioner. —Men det tar vel et år. Bare hold ut :slight_smile:

9 Likes

Strategien for fimavacc skulle avgjøres i Q4-20, det var vel i løpet av høsten(?). Å kjøre løpet helt selv krever vel betydelig mindre tid for avklaringer og sette opp designet enn å gjøre dette ilag med en partner. Så at vi ikke har hørt et pip enda gir vel økt sannsynlighet for at de har noen interesserte og forsøker å designe neste steg med en partner?

8 Likes

Lørdagens FA s. 68

Unormal høy omsetning:

  1. plass : PCI BIOTECH • 327,8%
6 Likes

Dette er helt feilslått tankegang. Brudd opp gjennom 30 i går var et teknisk kjøpssignal.

3 Likes

Tjaaaaaa , streker opp og ned …på kryss og tvers…er morsomt nok… ifølge Warren Buffet , som ser på det fundamentale. Jeg regner med det er der vi er onsdag.

1 Like

Arbeidet startet 21/10 - hvor lang tid tar det å snekre sammen en emisjon, vente på noen gode nyheter for å få opp kursen litt først, få inn noen garantister for så å slippe nyheten. Over 3 mnd er for mye !?

På en måte er jeg klar for å bidra i en emisjon, men en samarbeidsavtale passer kanskje selskapet bedre nå. På kort sikt er det ikke tvil om hva som gir mest gevinst. Men jeg sitter long…

Men vi venter vel egentlig alle på at noen andre også er villige til å putte penger inn i denne teknologien ?

2 Likes

Ja , vi er mange som venter. Venter. Akkurat derfor er det så billig nå. Mange vil heller inn når velsignelsen er kommet , og kursen er over 100. …eller 200. Just risk and reward. Sikkerhet og tolmodighet er ikke alltid det samme…fimaChem er ikke et tema onsdag

4 Likes

Bruker helgen på å lese mer om vaksiner og adjuvans (immunresponser). Blir mer og mer forskrekket til mer jeg leser. Her må være rom for store forbedringer, eller til og med revolusjoner. Mye som brukes er fra 1920-tallet. Trodde verden hadde kommet lengre innen dette området, men det finnes fantastiske muligheter for mRNA og vaksineforsterkere i tiden fremover. Det er mest sannsynlig lang kø foran fimaVacc kiosken. Derfor det har drøyet vil jeg tro. Enig med @FiloD som mente fimaVacc kunne bli 50x så mye verdt sammenlignet med fimachem. Mulig jeg kommer tilbake med mer senere i helgen, men her er et eksempel på hvor ille det står til fra en pandemi til den neste:

17 Likes