Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det virker som en ganske tvilsom nettside, kan andre her stå inne for den?

Att PEG vil gjøre bivirkningene av den andre sprøyten sterkere har vi spekulert i tidligere, men om det begynner å bli snakk om MS, ALS og infertilitet i kvinner begynner aksjekursen til PCIB å bli ganske irrelevant.

1 Like

Tror mye av det som presenteres går over hodene på 99% her inne.

fimaNAC with 3 µg mRNA increased luciferase activity about 35 times as compared to the LNPs

Hva betyr egentlig dette rent medisinsk? Er 35x bra eller bare ok? Er det først ved 200x at noe f.eks. virker dobbelt så bra??

Her er det mye vi ikke forstår fordi det ikke kommuniseres til aksjonærene, men kun til de med riktig vitenskap.

21 Likes

@LCY fikk denne tilsendt fra en venn, og vet at mange oppfatter mercola.com som kontroversiell. Sitatet fra denne Judy er naturligvis også dynamitt for motstandere av mRNA-basert vaksine.

Jeg kan ikke annet enn si: do your own research, og velg selv hvem og hva du vil stole på. Vet bare at mange har vært innom den negative bivirkningsprofilen knyttet til LNP-levering av mRNA. Vil anta at dette blir berørt under dagens presentasjon.

For min del tvilte jeg meg fram til å fylle på endel aksjer imorges. Dette er såpass tung materie at jeg tror markedet vil trenge litt tid før det synker inn. Og, ja, kommer det fram fagfellevurdert-vurdert dokumentasjon på at LNP-levering har disse bivirkningene som beskrevet, vil det naturligvis være SVÆRT fordelaktig for PCIB. Vi får se hva som kommer fram, vi har jo noen gode informasjons-gravere her inne!

7 Likes

Greit nok, har selv linket til en amerikansk “vaksine-opplysnings” side men da med en disclaimer først, og der de beskrev ulempene med PEG litt mer nøytralt etter MITT syn.

Har tidligere reagert på att de sterkere bivirkningene ved andre vaksine-dose blir fremstilt som att det viser att vaksinen virker i media, når det såvidt jeg har forstått dreier seg om de lipidene.

Synes bare det ble litt vel drøyt å blande inn MS, ALS og infertilitet. :roll_eyes:

9 Likes

Kommer det ut radium-podcast i dag? Rekker de å kommentere presentasjonen der i så fall?

5 Likes

For en lekmann som meg ser det ut som fantastiske resultater som underbygger Per Waldays kommentar om at AZ elsket resultatene samt at fimaNAc kan bli den nye gullstandarden innenfor deler av nukleinsyreområdet. Det eneste «usikkerhetsmomentet» for meg var «Lack of correspondence between in vitro and in vivo results», men det viktigste må selvsagt være at det fungerer i mus (in vivo). Får spørre PW på Q4 presentasjonen om 14 dager om hvordan han ser på denne mismatchen.

62 Likes

Jeg ønsker ikke å være en festbrems men etter å ha fulgt selskapet siden 2016 har jeg merket meg følgende →

  1. Resultatene er alltid bra eller fantastisk bra.
  2. Ingen biter på agnet selv om resultatene er bra.
  3. Slike resultater ender gjerne opp med en relativt kraftig oppgang og så nedtur hvis de skyhøye forventningene ikke oppnås.

Jeg har vært med på 10 gangeren og jeg har vært med helt i bunn. Jeg har tapt MYE penger på pcib.

Jeg har for tiden ingen aksjer i pcib men nå kjenner jeg igjen mønsteret så det er mulig vi nok en gang kan bli vitne til en skyhøy stigning igjen basert på skyhøye forventninger?

Edit: Jeg vurderer nok en inngang men vet ikke om det er best nå framover eller å vente til fimachem er FULLFINANSIERT. Jeg fikk smertelig erfare hvor mye rabatt som gis i pcib sine emisjoner og hvorfor skulle det endre seg framover uten noen som bekrefter at disse produktene er virkelig verdt noe? Tenker da ikke på fimachem da verdien av det produktet sier seg selv.

10 Likes

Dette usikkerhetsmomentet bør vel blir gjennomgått og oppklart på konferansen etterpå.

3 Likes

Lav inngang nå, så om du har risikopenger er det vel bedre å gå inn nå, en å vente til fullfinansiert, da har jo mest trulig kursen steget betraktelig mye, før en slik melding.

2 Likes

Hvorfor er det så mange poster på 100? 19 stk

1 Like

Gode poeng, men pengene er nå ikke tapt før man realiserer.
Her er mine refleksjoner rundt temaet:

  1. Ingenting er vel bedre enn dette.

  2. Det er ikke hvem som helst som har anledning til å verken kjøpe opp eller inngå kommersielt samarbeid med selskapet. En så stor investering som kreves her (upfront, trials) samtidig som selskapenes produktlinje må klaffe, i et område som svært få har god kontroll over vil nok ofte anses som en stor beslutning. Hvertfall i perioden som har vært. Så har vi BP. Vi vet aldri hvor nærme vi var avtale med AZ. Sånn som ting ser ut i dag, så var kombinasjonen: tidspunkt (alle mann på dekk under Covid), økende press fra PCIB om noe mer håndfast og produktlinje faktorer som førte til no-deal (denne gang). Skal dog sies at resultatene var, som vi snart også vil høre fra de begge, svært gode. Når vi ser denne type resultater, både når det kommer til effekt og safety, så er det nok ikke bare aksjonærer som vil få FOMO. Vi går mot en tid der det er førstemann til mølla, og de selskapene som posisjonerer seg best innen mRNA er også de som vil bli fremtidens BP.

  3. Slik er det nå i biotech. Det er snakk om en bransje som er kjent for krappe oppganger og nedturer, rent kursmessig. Men ser man på selskapets utvikling, finansielle faktorer og resultater så er det etter min mening det aller beste å sitte long, holde på aksjene og ta vurderinger etter hvilken retning selskapet går mot.

Mye kan skje frem til Chem er fullfinansiert og det er etter min mening umulig å si når de store nyhetene kommer. Selskapet vil nok ikke bygge opp en forventing som sist igjen… Vacc og NAc kan fort bli selskapets største finansielle bidragsyter, men rent risikomessig er nok din tilnærming et bedre alternativ. Nå føler jeg meg såpass trygg på Chem at jeg sitter rolig som skjæra på tunet frem til avklaring. Da går jeg hvertfall ikke glipp av uforutsette overaskelser på veien, samtidig som jeg får hele verdiøkningen frem til Chem er på markedet.

29 Likes

Er betenkt etter at AZ droppet PCIB.
Selskapet skriver lite og ingenting om eventuelle spennende samarbeidsavtaler med «de store».
Gode resultater er en ting, men det er vel så viktig at selskapets resultater fenger stor interesse hos et eller flere av de store farmasiselskapene.

2 Likes

Etter det som er belyst i dag Ebitor, kan forklaringen være så enkelt at AZ ikke har tid akkurat nå.
Var liksom en pandemi og vaksine som ble agenda i selskapet.

At de tørr å kjøre løpet slik med å ikke inngå noen avtale nå, er da vel at de ikke har noe problemer med penger fra før, og er overhode ikke avhengig av PCIB for å kunne tjene sine penger også i fremtiden.

Synes det var sinnsykt deilig å se at resulatetene ikke var problemet i dag. Og at AZ står der fortsatt som en interessent sammen med PCIB, noe som er høyst uvanlig.

Vi har ikke sett det siste av visa med AZ og PCIB, heller starten på et godt samarbeid.

Tiden er ikke helt moden enda, husk dette er nybrottsarbeid, å for at verden skal være klar for dette tar det tid for BP og markedet å ta innover seg.

19 Likes

Er all info PCIB skulle komme med idag kommet ut?

Slik jeg har skjønt det kommer det først kl 13:10 :slight_smile:

1 Like

Jeg antar det som 99 % sikkert at det ikke kommer noe mer i dag. :man_health_worker:

da har du ikke peiling… presentasjonen kommer senere idag.
altså video av selve presentasjonen til Anders Høgset

5 Likes
1 Like

Alt info fra PCIB er ute i markedet. Kommer ikke mer i dag