Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1


Inn og ut av listen annenhver dag …

5 Likes

Vell, gode data - I guess.
Men ikke gode nok for AZ?

Lite sannsynlig det blir noe rally av dette alene.

Ser professionelt ud. De fleste købsordre er runde tal, for derefter at svinge 3-4 pct op, og så ned igen. Det skal nok blive en fin dag, tror jeg! :slight_smile:

3 Likes

Å forvente rally fra preklinisk som az ikke gikk videre med var en håpløs øvelse i utgangspunktet. Det tillegges sjelden noen verdi.

1 Like

Gode data ja. Nok en gang. Show me the money er nok det som gjelder hvis man skal få et varig løft her. Fokus blir om rekruttering i RELEASE er om track. Er det det skal vi høyt opp tenker jeg. Interimavlesning uten ny emisjon = høy kurs i mine øyne

Samme her Kjell. Kjøpte når den brøt motstand å ga nytt kjøpssignal i troen om at alle gode ting er 3 i PCIB etter å gått i rødt de 2 andre gangene.

Men denne gangen sitter jeg videre. Skrur av å går meg en tur på ski å sjekker kursen senere.

10 Likes

Er folk blitt helt galne???
Fantastiske resultater💥og. Så selges den ned!!!??

9 Likes

Jeg tror det er ganske åpenbart at AZ ikke valgte PCI fordi de ser for seg å satse hardere på LNP’s. Selvsagt var avgjørelsen deres preget av enorm tidspress og en pandemi. Strategisk valg kalte PW det, og hvem som har valgt riktig strategi får bare tiden vise. Jeg er iaf fornøyd over at PCI nå kan være selvstendige, og slutte å løpe til pappa AZ og spørre om lov hver gang de skal melde noe. Samarbeidet ga oss også masse verdifull data (som blir presentert i dag) så bortkastet ble det absolutt ikke.

12 Likes

Samme leksa hver gang dessverre, skjønner ikke at jeg ikke lærer :thinking:
Men satser en nok ganger med dårlige kort i poker, så vinner en vel til slutt eller :slight_smile:

4 Likes

Juhu… Pcibkursen rocker igjen… :face_vomiting: Jæ… la dr. t

Her er det nok mange som blir fintet ut idag;)

4 Likes

PCIB gjør som PCIB gjør best: Dunker ned. PW garantert overasket. Bare å sitte stille i båten om en tror på teknologien.

Det kan virke, som forventningene her på tråden ikke samsvarer med, hva markedet forventet?

Presentasjonen av resultatene fra samarbeidet med AZ har vel forsåvidt kommet, og for min egen del synes jeg i alle fall at dette ser utrolig lovende ut. At INGEN etterhvert kommer til å være meget interessert i dette, har jeg liten tro på.

15 Likes

Men hva kan markedet ha forventet, som denne tråden ikke gjorde?

1 Like

Mye skepsis der ute til LNP-basert levering av mRNA. Fra mercola.com idag:

«I recently interviewed Judy Mikovits, Ph.D., a cellular and molecular biologist, and she agreed that LNPs can enter the brain can contribute to pathologic neuroinflammation, possibly leading to adverse effects like multiple sclerosis or ALS. Additionally, these LNPs carrying the mRNA last for long periods of time, forcing your cells to continuously produce the SARS-CoV-2 spike protein. I encourage you to review my article and interview with Judy.»

Dette er altså knyttet til mRNA-basert vaksine mot den pågående pandemien, og naturlig nok kontroversielt.

Sikkerhetsprofilen ved levering av nakent mRNA og FimaNac er signifikant mye bedre, slik det framgår av presentasjonen til PCIB.

31 Likes

For personer som trader hyppig er det selvsagt kjedelig å se en nedgang på børsen, men er man virkelig mer opptatt av kurs enn innholdet? For meg har FimaNAc og FimaVacc vært lagt litt på hylla etter AZ. Men når man ser hva AZ og PCIB har fått til, så er det vanskelig å ikke la seg bli engasjert… For oss så burde det kun være én ting som er viktig og det er validering av teknologien. Jo mer som kommer frem, jo mer spennende ser caset ut. I dag skal PCIB på scenen foran verdens mest lovende biotech/BP. All eyes on us.

Så lenge PCIB fortsetter å oppnå lovende resultater, så vil avtalene komme. Den absolutt seigeste perioden i selskapet er uten tvil nå, men det er også her muligheten for de store delene av avkastningen ligger. Den første kommersielle avtalen vi får, om det er innen Vacc, Chem eller NAc vil gi betraktelig trygghet for selskapets investorer. Siden høsten 2020 ser det ut som PCIB har lagt om sin strategi til en mer foroverlent tilnærming, noe jeg tror vil bidra til mer interesse fra potensielle partnere. mRNA blir ikke akkurat mindre relevant med tiden heller… Og når vi da ser 35x effekt fra samarbeidet med AZ innen området, kombinert med et selskap som stadig får mer oppmerksomhet, ja da er det etter min mening bare et spørsmål om tid.

Jeg er ikke i tvil om at vi venter på noe godt og gleder meg til presentasjon!

45 Likes

Dagen er ikke over. Presentasjonen har ikke blitt holdt en gang. Er det sånn at markedet forstår innholdet i presentasjonenmaterialet i det den blir publisert? Er markedet en gjeng med masse forskere med bakgrunn innen onkologi og genterapi? Jeg tror forskerne må tygge litt på disse resultatene og så får vi se om ikke det kommer noe positivt av det.

10 Likes

Blir gøy å se pressemeldingen senere, forhåpentligvis kan det gi noen nye investorer. Skal heller ikke se bort fra at resultatene fra dagens presentasjon også kommer i internasjonal presse innen biotek😉

8 Likes

Helt opsigtsvækkende resultater. Suveræn sikkerheds profil, og flere fold ganger leverings effekt i forhold til dagens SoC både innenfor siRNA (small interferring) og mRNA.

Læg mærke til at AZ har valgt å stå på precentsjonen. Dette er ytterst usædvanlig at BP vælger å stå på lille Pcib sin precentasjon.

Trur det er noen i AZ som angrer at de ikke brukte fimaVacc i deres Covid vaccine.

Og så til den vanlige feil konklusjonen på dette forum. AZ avsluttet ikke samarbeidet for resultatene ikke var gode nok. Tvært imot var de så gode at de både har bedt om og fått lov til av AZ (ledelsen) og Pcib å stå på dagens precentasjon.

AZ gikk ikke videre ganske enkelt, som Pcib har forklaret, at de ikke hadde et projekt akkurat nu hvor de var klar til å betale Pcib et mia beløp for å starte opp.

---- men det kommer snart tror jeg.

83 Likes