Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ingenting av det som blir presentert i dag er positivt for kursen før noen med stor N plukker opp stafettpinnen og drar igang nye prosjekter med PCIB.
Alle kan sitte på teoretiske biotek-underverker, men er ikke verd mye om ingen finner noe å bruke det på - og som vil fungere i praksis.

Det som taler imot er jo alle de store som har vært på besøk og holdt på en stund, men som det aldri ble noe mer av.

1 Like

Har ikke fulgt med i det siste, men har det kommet fpd i us?

Om vi ligger over eller under 30kr de neste mnd TROR jeg vi får svar på ved neste q pres. Hvordan står det til med rekrutteringen i RELEASE? Gode signaler her bør ha utslag. Svak rekruttering og utsettelse blir det videre konsolidering rundt 25-30 kr.

Data som presenteres er jo gode hele veien.

nei, det har det ikke.

forøvrig dritt lei gode data

Eg vil ha PENG !

10 Likes

Jeg lurer også litt på det rundt IDMC sin kontroll av safety ved 8 pasienter som har fått to behandlinger. PW har tidligere uttalt at det KAN hende at en slik mld aldri kommer (pga det kan hende at 8 ikke vil få to behandlinger frem til interim). I teorien stemmer jo dette, men det er ytterst tvilsomt.

Det beste datagrunnlaget, slik jeg vurderer det, er fra extension studien. Der fikk 4/7 pasienter 2 behandlinger. Extension studien slet også forøvrig kraftig med rekrutteringen. Legger man dette forhåndstallet til grunn kan en anta at 14 personer i hver arm er innrullert ved mld fra IDMC. Altså 28 av 120 til interim (hvis det ikke blir avbrutt tidligere av etiske årsaker).

Med disse tallene i bakhodet begynner jeg å bli litt småbekymret over rekruttering og guiding rundt interim. I min vurdering heller jeg derfor mer mot interim i H12023 enn H2 2022. Denne bekymringen blir ikke stor hvis det kommer penger inn fra partner etc, men er større hvis ikke.

Tidlig 2020 antok jeg at denne meldingen skulle komme i desember 2020. Der bommet jeg. Jeg vet også tidlig høst 2020 ble foreslått på TI.

Det utsagnet er nok stort sett riktig. Men det har ingen relevans når det gjelder hva PCIB presenterte idag. Dette er slett ikke “teoretiske biotek-underverker”, men høyst reelle og veldokumenterte data.

Så er jeg sjølsagt enig i at disse fremragende prekliniske resultatene må tas i bruk i utvikling av konkrete legemiddelkandidater før vi ser slike verdier som teknologien har potensial til.

18 Likes

Jonas tar opp dette i dagens radium

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-162

10 Likes

Kursen burde gå 15-20%opp på disse fantastiske resultatene…
Men istedet 5-6%ned​:joy::joy::joy::joy:
Hva i alle dager er det som skjer???

4 Likes

Ganske historie- og perspektivløst av de som forsøkte å hype opp denne presentasjonen. Samme gjelder for de som nå forbanner aksjen fordi kursen ikke tok av i dag. Vi vet allerede at teknologien fungerer og Per har helt siden AZ-exit forsikret om at NAC-resultatene fra AZ-samarbeidet er gode. Dette er absorbert.

Det blir ikke business av resultater alene. Markedet har hørt om de gode resultatene i årevis og vil være avventende frem til teknologien er validert gjennom en eller annen kommersiell avtale. Som flere her har jeg tro på at en slik avtale snart foreligger. Om dette først skjer i VACC eller CHEM/Asia er underordnet. Først da kommer kursen – og da kommer den til gangs. Derfor er det bare å bli sittende.

29 Likes

Ørkenvandring dette. Bare å ha tålmodighet. Selv ønsker jeg er bredere eksponering enn å ha hovedtyngden innen biotek.

1 Like

For en rævva aksje.

Dagens mest konsise og velbegrunnede innlegg.

Takk for oppmerksomheten :grinning:

2 Likes

Jaggu.

Han sier at det gjør det vanskeligere på screening-delen, altså å finne nye applikasjoner med forskjellige medikamenter (fordi det er tidkrevende og går med mange mus :grimacing:), men ellers sier han vel det samme som meg, nemlig at det er invivo som er det viktige.

“VELDIG GODE data for intratumoralt levert mRNA” er et annet viktig sitat å arkivere i bakhodet tror jeg.

At PCIB gjorde denne presentasjonen for dette publikumet tror jeg kan være et vannskille for selskapet og FimaNAc-programmet.

Det var lenge siden jeg hadde kjøpt aksjer i PCIB, men i dag ble det flere på meg.

48 Likes

Det var jeg som sendte inn spørsmålet til podcast:

Hvorfor «Lack of correspondence between in vitro and in vivo results»

Dette ble forklart av Jonas Einarson, som hadde snakket med Per Walday.

Dette gjelder PCI-teknologien generelt, og er en kjent sak. De må flytte forsøkene i musemodeller (in vivo) for å kunne se resultatene. Det er vanskelig å få resultater in vitra (cellesuspensjoner). Ulempen med dette er at det er mye lettere å gjøre det in vitra enn in vivo, men det svekker på ingen måte teknologien. Det er in vivo man ønsker å se effekten. Hadde det vært omvendt, så kunne man vært bekymret.

Det gjør bare screeningundersøkelser litt mer tungvint.

Eller mente Jonas Einarson som PW at dette er svært lovende og gode resultater. Nevner spesielt spennende resultater innenfor den leveringsteknologien som benyttes innen de nye mRNA covid-19 vaksinene.

Alt kan høres i starten av dagens podcast (01:50 - 04:50)

41 Likes

Er det her man skal påpeke at navnet passer med innlegget ?

Jeg lurer på hva folk egentlig trodde skulle skje i dag ?
PCIB fortsetter å bygge sten på sten med stadig fler beviser på at platform teknologien virker meget bra i stadig flere settinger. Gode nyheter i dag.

Men i det stadie vi er nå er det nok ekstern validering og penger som er det som skal få aksjen til å gå skikkelig.

12 Likes

certainly not -7 % on very good data in today’s hottest topic!

14 Likes

Hvorfor i all verden går vi ned over 6% idag?

1 Like

Du har da vært med i denne aksjen så lenge at du vet dette er omtrent som forventet.

Dette er bare bakgrund støy på reisen. Større investorer bruker dager på å vurdere om dette endrer investerings strategi, ikke timer. I mellomtiden herjes det med aksjen.

3 Likes

Jo, jeg var klart innstilt på at vi kunne risikere en kraftig “korreksjon” ned. Det er synd for evnt naive nye aksjonærer som har latt seg lede til å tro at det kom noe virkelig vesentlig positivt nytt. Men dette har gjentatt seg. Det er vel også derfor det finnes noe som heter “sell on news” ? Det vesentlige i realiteten kjent fra før. Rimelig at kursen går litt opp. Men det var tatt ut på forhånd og vel så det. En får være tilfreds med at vi har beholdt det meste av oppgangen fra etter kollapsen i høst.

5 Likes

Forventninger var på nytt skrudd opp til max, kjempegode forskningsresultater har PCIB levert i flere år…
Så når ukens hype er over flytter flere kapitalen over på noe annet, i tilfelle ørkenvandring og usikkerhet…

4 Likes