Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

considering this is a R&D company, are you saying that this is not very positive news :slight_smile: :

20 Likes

Nå er spørsmålet om ikke forventningene har vært for store.
Forsåvidt en ikke ukjent melodi blant de mest ivrige skribentene her.
Greit med gode resultater, men det er et must at også de store selskapene i bransjen, deler oppfatningen.
At aksjekursen igjen er under emikurs, er tross alt en indikasjon.

2 Likes

Det er ingenting ved dette som overrasker meg. Det er først og fremst en bekreftelse. Når vi fikk tilsvarende resultater for fimaVAC så var det noe mer overraskende. Men nettopp det vi fikk vite med sikkerhet der det ga i seg selv grunn til å vente noe tilsvarende for fimaNAC. Og Walday har jo også for lengst sagt at resultatene fra dette samarbeidet med AZ var gode. Så mot den bakgrunnen og det vi vet fra før, nei så var dette ikke overraskende.

2 Likes

Det skrives mye.
Men dagens kursnedgang må kun skylles trading og uvitenhet,som går over i panikk når kursen faller.
Etter å ha lest gjennom presentasjonen,har jeg et dekkende ord. FANTASTISK :boom:

15 Likes

Er Snøffelen ute mon tro?

@olafalo i dont disagree with you. PW said the results were very good but never mentioned for example naked mRNA (well @polygon speculated around this a little). this is the same if i tell you i am offering you a good watch, you may think this is going to be an Apple watch or Tissot but when you open it you find ll a Rolex, it is not the same or is it :grinning:?

6 Likes

@Snoeffelen usually takes his time to react, hopefully he will comment at some time.

4 Likes

Vel, jeg har sett på det som en Rolex i snart fem år. Det er nesten så en kan begynne å lure på om det er et problem at det er en Rolex. Som å “skyte spurv med kanoner” ? Rolex-markedet er jo ganske eksklusivt. Hvem vet om det ikke hadde vært lettere med Tissot eller Apple Watch.

7 Likes

Er ikke sint, bare veldig veldig skuffet.

Er ikke skuffet for at kursen ikke gikk som en rakett men fordi at det er så lite å høre fra PCIB. Det er få meldinger og lite blest ila året og da er det fort at man skaper forventninger og håp som videre kan bære av sted når noe skal komme. Man tenker at denne gang så skal vi nordover.

Kunne ønske det kom litt flere drypp slik at ikke marked går med konstant spent hane og krampe i avtrekkeren.

Men bunken med aksjer går ned i skuffen igjen, låsen smekkes, nøkkelen slippes i lommen og lyset slås av. Det er bare å vente på neste drypp.

5 Likes

@olafalo, this is not 5 years ago but 6 years ago. remember this in pci presentations? this is what I call exclusive ROLEX. estimating 18 billion USD sales in RNAi by 2030

Now we are in 2021, two companies (only) will hit 32 billion USD sales in 2021, double what PCI BIOTECH estimated and 9 years ahead. this is how the ROLEX turns into Tissot and Apple watch and this is why I think FimaNAC is in good shape to be part of it (because simply it delivers). Interest is soaring and this will no longer be an exclusive area, regulations wise and investment wise.

19 Likes

Det fundamentale i PCIB er jo kraftig forsterket etter resultatene som kom fram i dag. At dette ikke har blitt priset inn ennå, viser jo bare hvor underpriset hele aksjen er. PCIB har jo tidligere forsvart en kurs på 50 både før emisjonen og AZ-spekulasjonene, med langt færre synlige data enn det er i dag. At flere har valgt å selge unna på dagens nyheter bryr jeg personlig meg ingenting om. Slik jeg ser det, er forutsetningene for at PCIB vil lande en kommersiell avtale blitt langt mer sannsynlig etter i dag enn i går.

43 Likes

Nei da, har trua.

Vært med fra 30 til 80 til 20 til dagens kurs med mine 10 000 aksjer. GAV er nå på litt over 30 så i et kort øyeblikk var jeg i pluss - hvilken lykke!

Sitter fortsatt…med tro, håp og kjærlighet skal verden erobres!

Tvi, tvi

6 Likes

Rimelig fantastisk.

Enig, nu håper jeg på avtaler i en eller annen form🤞

Uten tvil er det presentert mye ny data og detaljer. Caset er derisket etter presentasjonen.

I tillegg til presentert teknologi som kan åpne seg for flere muligheter er også det nærliggende med snarlig avgjørelse:
Vacc strategi
RELEASE Asia

Tipper / håper og drømmer om en nyhet før kvartalspresentasjonen denne måned :pray:

6 Likes

Tenkte det samme. Muligheter for kjøp

4 Likes

Det er utvilsomt store forskjeller i søylene pcib presenterer i dag, men noen som har ekspertise og anledning til å skrive noe forenklet informasjon ift hvor gode disse resultatene faktisk er? Vil tro de aller fleste ikke har nødvendig dybdekunnskap til å forstå hva vi nå har fått presentert.

6 Likes

Radforsk podcast i dag kommenterte vakkert, kort og enkelt om de suverene data (søylene :laughing:)

Svært lovende og gode resultater!

Og mente resultater innenfor den leveringsteknologien som benyttes innen de nye mRNA covid-19 vaksinene var spennende.

Det ble sikkert kommentert fra slidene og delvis utdypet av CSO A Høgseth i dagens presentasjon. Ser flere har kommentert og forklart søylene i tråden i dag. Mye gode forklaringer! Men gjerne flere beskrivelser :bomb:

Og alle de BP og biotechs med sine representanter i hvite frakker oversetter sikkert for sine business kollegaer etter konferansen i dag.

Vil tro mange leter etter leveringsteknologi innen mRNA (skal det være naked)!?

5 Likes

Jeg anser meg som veldig prioritert og heldig som kan handle inn kreft-aksjer hvor store summer og mye tid og arbeide er lagt ned.
Innen området kreft ligger de vel blandt de som er i teten innen medisinutvikling worldwide.
Å surmule i denne settingen for noen 10-talls-prosenter opp og ned vidner om liten forståelse for spillet.
PCIB er en jojo-aksje og det må den jo få være…

Tror kursen styres av psykologi og ikke fakta / verdier så langt.

De som investerer i høyrisiko-aksjer er vel kanskje litt halvtamme og liker når støvskya står til værs …det er slikt som ungdommen liker det :slight_smile:

Gjentagende historier er de stadig på jakt etter og PCIB er en slik aksje.
Her driter de i resultatene og satser på at nervene sprekker dersom kursen møter noe motstand og dette skjer jo hver gang.
For de kortsiktige må jo PCIB være en drømmekandidat.

Et annet ord for samme sak er “Ikke kom med gode resultater” for da synker kursen og PW får skylden , noe han jo er betalt for.

Husker med skrekk og gru de kandidatene som jeg satset på før di ca 5 siste årene , bionor , Sendex,Clavis med flere…når disse meldte om dårlig nytt så var det helt for jævligt hvor kleint det var.
90% av investert var borte på noen sekunder og forble borte.

Sammenligner en denne perioden med einarsson-epoken så er en jo kommet til himmelen.
Det som meldes og skaper store svingninger i einarssons portefølge er jo bare vås og støy.
Hvær gang så sitter en tilbake med bagateller som blir til store oppblåste problemer.

En forsinkelse eller annet betydningsløst hendelse kontra for 5 år siden…Fase 3 som feiler.

Det er forskjell på disse situasjonene og en er kjempeheldig som kan satse sammen med einarsson som bør ha en klapp på skulderen og en statue av seg selv i hagen bak huset in pure gold.
Vi skylder denne karen og teamet hans mye for å bygge opp helsenæringen i landet vårt og gjøre verden til en bedre plass for pasienter som trenger bedre behandling.

Så var det resultatene da som ble lagt ut i markedet av PCIB og AZ i fellesskap i dag som var 5 års forskning utført for det meste av AZ.
De var forventet gode og er vel eksepsjonelle som PW sa klart og tydelig hele tiden.
Hør på meg , …sitat PW og det tror jeg vi skal gjøre.

Så til dere som betviler og setter spørsmål ved hvor gode resultatene egentlig var , også sett i lys av at AZ ikke ville inngå partnerskap nylig.
Til dere vil jeg si at det er Astrazeneca sin forskning og resultater du fikk frigitt i dag , ikke PCIB.
Sier kanskje litt om potensialet i teknologien.
Høgseth har nok kanskje vært innom i døren av og til hos AZ men arbeidet skal nok først og fremst tillegges 5 års arbeide fra AZ.
Lurer på hva dette har kostet AZ.

Så hvorfor “gav” de det bort ?
Ja , enig i at det ser noe rart ut men det var også rart når hesdal solgte ut PCIB fra photocure for småpenger.
Shit happens hele tiden og dette med AZ tror jeg vil ligge i samme leia som hestnes i PHO.

Alt kunne nok sett anderledes ut uten denne hersens coronadritten.

Tror (og håper) PW og compani har lært av guidingen på AZ og det bør være helt stille på partnerfronten denne gangen helt til partner er et faktum.

Roa-ner-denne kommer.

25 Likes

Trangt i døra ut på høyt volum…

:joy: Du mente vel inn? Oppgang kom på solid volum. I det siste har volum og igjen interesse vært stigende. Med fremlagte resultater bør det ikke bli mindre framover :pray:
Internasjonal biotek har aldri sovet i timen?

PCIB likner like gjerne på en skikkelig «comeback kid» nu :crossed_fingers:

Har PCIB gode resultater teknologi? Jepp!
Har PCIB teknologi som er etterspurt (eks mRNA)? Jepp!
Har PCIB et marked for teknologien? Jepp!
Har PCIB bærekraft? Jepp Helse!

3 Likes