Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Lukter litt sånn NANO rally på dette…

Både kursmessig gruset og fall før Q og ser ut som de fleste kastet korta i PCIB når en leser kommentarer her.

Gledelig blir selvsagt at den desidert mest verdifulle asset i avsluttende fase opplever økt screening. Det er vanskelig å diskutere på dette (spesielt når en vet at tilnærmet all verdi i analyser er tillagt RELEASE). :star_struck:

We are seeing increased screening and enrolment into the study«

«… . The study protocol was thereafter amended, and an optimised protocol implemented during the autumn 2020. The expansion to include new countries and sites have run in parallel and the RELEASE study now spans across 47 sites. The expansion to Asia has shown initial good screening and enrolment. The study communication has also been strengthened, both by the establishment of several online tools, interaction with patient organisations and publication of case reports. We expect to see the full effect of these efforts when the Covid-19 vaccination starts to reduce the effect of the pandemic on the healthcare systems

► Open sites in South Korea, Taiwan, USA and 11 European
countries
► Ukraine has been added to the country mix, replacing UK due to approval delays and trial competition

…early indications after implementation of the amended protocol are encouraging with increased screening and enrolment. The opening of sites in Asia has also shown promise as the first patient was enrolled in South Korea in October, less than three months after opening of the first Asian site. The situation has been difficult in the US, but the new amendment has now been implemented at all sites. First patient enrolled in the US is expected 1H 2021

Bonusfrelst dette er som alltid:
«The planned communication milestones for the pivotal RELEASE study will be quarterly updates on the number of countries and clinical sites open for recruitment, as well as updates on expected timelines for major milestones. Other milestones and updates will be communicated as appropriate, including outcome of the IDMC reviews, as well as further details regarding timing and plan for interim analysis»

:muscle:

Nei… men vi burde ihvertfall ikke falle hardt idag.
Nano var sterkere i talen enn Pcib er med sin rapportering.

3 Likes

«The publication of the Phase I results in a high-impact immunology journal was another important fimaVacc milestone. The focus is now on utilising the Phase I results in partnering efforts and planning for clinical proof-of-concept in a disease setting.»

« The results, which were recently presented at a conference on RNA therapeutics, suggest that the fimaNAc technology provides an appealing intracellular delivery solution for certain applications within this class of therapeutics. The rapid development progress of mRNA-based vaccines against Covid-19 has generated a lot of attention to the potential of this class of drugs and we will now focus our efforts towards the most attractive opportunities.On the corporate side, the medical and business development areas of the organisation have been further strengthened by the appointment of Dr. Amir Snapir as CMO and Mr. Ludovic Robin as CBO. The organisation will continue to be reinforced as we are pursuing multiple potential business opportunities.»

Jeg mener det her viser at selskapet har gått over i full kommersialiseringsfase, og at de hinter flere ganger om at det kommer partnere, og at de er i samtaler. AZ skuffelsen blir nevnt, etterfulgt av at vi har mange nye øyne på oss. Tolka dette også som at vi har fått mange nye interesserte parter som vil teste teknologien etter konferansen deres på RNA therputics, og at de nå ser etter det mest attraktive alternativet.

Jeg er hvert fall fornøyd, men kan ikke snakke for dere andre.

12 Likes

Jeg er litt ambivalent. Skulle ønske de lettet litt mer på sløret hva gjelder inkludering. Det som også bekymrer meg litt er at inkluderingen gikk bak plan også før COVID-19. Videre også svak under extension studien.

Jeg vet at PW har sagt at det kan hende at mld fra IDMC ikke kan komme før interimavlesning (hvis det er få som får dobbel behandling) men jeg tror jeg spør om dette ved q/a. Mulig de ikke har innsikt i hvem som får dobbel behandling men kun screening og inkludering?

2 Likes

Dette sier PW hvert kvartal, “vi snakker med mange”, uten at det har brakt penger paa bordet.

Men vi faar haape mRNA kjoeret vil inkludere oss paa ett eller annet tidspunkt. Det burde vaere vanskelig og komme utenom oss paa dette omraadet. Naar man ser paa forskningsresultatene, synes man at kundene burde staa i koe. Men den store svakheten med PCIB, er at de ikke greier og close avtaler det foelger penger med.

4 Likes

Dette er et skritt i riktig retning. Det er tydelig at de er i forhandlinger på flere områder. Jeg savnet kommentarer knyttet til partner diskusjoner i Asia. I tillegg savnes status på flere av Research collaboration prosjektene, herunder eTheRNA. De har tross alt holdt på i 5 år.

Presentasjonen ville også styrket seg med en bedre «value proposition» for hvert teknologiområde

2 Likes

Jeg hadde ikke noe særlig forventing til Q4, og kan sånn sett ikke klage. Interim forskyves ikke i denne runden, det er vel det mest positive, men ellers svært lite status om rekruttering. Det som er synd er lite/ingenting nytt fra samarbeidsområdene, ingen avklaring om neste fase VACC og standard tåkeprat om “masse muligheter”.

Noen “NANO” ble det i alle fall ikke.

5 Likes

Jeg tror på relief rally så kan andre tro hva de vil :partying_face:

Det er stor forskjell når alle tror på edder og galle versus alle forvente BP deal :muscle:

Og «alle» er negative i fora versus alle er positive :sweat_smile:

Edder og galle ble jo faktisk : We are seeing increased screening and enrolment into the study«

Og så kan en jo skimte mot peers eller lete etter selskap i avsluttende fase innen onkologi med muligheter for blockbuster potensialet ved RELEASE med gitte
privilegier priset til en milliard.

2 Likes

Da er det bare å spare til emisjonen…

2 Likes

Ja dessverre stort sett “tåkeprat”, Men får høre om det kommer noe nytt under spørreseansen?

2 Likes

Jeg har ikke noe i mot at dem holder tilbake detaljer om en partner da det kan være ødeleggende for partneravtaler/samarbeid. Vi har absolutt ikke råd til å annonsere nye partnere eller navngi spesifikke parter før ting er 100% sikkert, da en ny AZ skuffelse hadde vært slutten for de fleste aksjonærer. Vær tålmodige, da vi er i en spennende tid der det er mange dype lommer som vil kaste penger på mRNA. Ikke prøv å få dem til å si ting som de ikke vil/har råd til å si. Teknologien vår kan vise seg å være den beste tilgjengelige leveringsmetoden, og så fort folk innser det så vil aksjekursen til PCIB skyte til månen :crossed_fingers:t4::rocket:

Sitter bare igjen med ett spørsmål, og det er; Hvor er arve? :shrimp::wine_glass:

3 Likes

Dette var da langt mindre negativt enn en kunne frykte.

3 Likes

Det kan jo være at jeg leser feil her (det er ikke altid lett å lese mellom linjene) men jeg leser partner avtale på fimaVacc snart.

“The focus is now on utilising the Phase I
results in partnering efforts and planning for a clinical proof-of-concept study.”

► Next step: moving to Phase II with a partner or by ourselves (proof-of-concept in a
disease setting)

38 Likes

Dette har PCIB sagt lenge. Men i markedsfoering og salg, faar de karakteren Ng minus. I mai er det to aar siden PCIB presenterte gode fase I data fra fimaVacc. Og siden den gang, har planen vaert og skaffe partner, eller starte eget studie hvis det misslykkes. Partneren har uteblitt.

4 Likes

Har ikke dette vært tidligere og?

4 Likes
2 Likes

Det lyder altså til, at der er flere patienter i RELEASE, Asien end den ene patient fra oktober.

4 Likes

Jeg tipper de har bra med aktivitet i Asia, hvis ikke hadde de ikke ordlagt seg sånn. Jeg tror også at de ser at endringene i studien har god effekt, men at de er forsikrige med hva de sier i tilfelle covid situasjonen endrer seg til det verre. De har nå guidet et fint og romslig tidsrom, og jeg er enig i at det er dumt å “spisse det” før man ser hvordan det går med covid.

8 Likes

Per sier flere ganger at rekrutteringen går bedre :smiley:

11 Likes