Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Tannlegen min bruker laser :smiley:

1 Like

Du kan fritt sende inn kritiske spørsmål selv.

1 Like

Er selvfølgelig gjort!

2 Likes

Hvis det etter saa mange aar, presenteres en emisjon istedenfor avtale det foelger penger med, blir det en skikkelig nedtur. Uansett blir jeg med en runde til. Det tror jeg de fleste andre gjoer ogsaa.

3 Likes

Det jeg ikke skjønner er hvordan pw kan love resultater fra vacc i 22.
Når det ikke er. Meldt noe…
Er han så sikker,må han jo informere oss eiere/ markedet om dette???

1 Like

Ja, jeg plassert en del egne penger i denne aksjen som jeg har råd til å tape. Er med hele veien uansett og har troa på at det blir bra til slutt. Støtter åkke som en viktig sak.

6 Likes

Han har egentlig aldri lovet dette. Han er blitt spurt når han tror det er mulig å få noe resultater på vacc og svart 2022. Også deretter gjentatt dette som mulig. Er veldig spent på selv å se hva som skjer i forhold til vacc. Når han sier at det er alternativt med partner, egen studie eller begge deler så er det et tydelig tegn på at flere muligheter her er åpne. Neste virtuelle konferansen de skal på er vel også en investor konferanse, så her er det vel ikke utenkelig at de har noen møter med potensielle investorer som kan bistå med finansiering. Så får vi håpe Nyenburgh har internett problemer denne dagen.

9 Likes

Jeg har vært med dette selskapet fra det ble skilt ut fra Photocure. Kan det være så lenge som 20 år siden…

Gjennom årene har jeg stort sett kun akkumulert, og i dag er en stor del av familiekapitalen bundet opp i pcibaksjer.

Når jeg nå leser de siste innleggene fra Gunnersaurus, FiloD og StockDZ forstår jeg frustrasjonen over at selskapet så langt ikke har maktet å finne noen som er villig til å legge penger på bordet for å få del i den kompetansen selskapet besitter. Jeg ser at aksjonærenes gode vilje er så tynnslitt at det nå må settes et tydelig lys der fremme i enden av tunellen.

Jeg tror mange av oss forstår at de forhandlingene som forhåpentlig pågår er av en slik karakter at det er begrenset hva selskapet kan informere om. Slik denne saken har utviklet seg bør det nå likevel lettes på sløret.

Det er også et oppdemmet behov for at styrets leder trer frem fra skyggene og står sammen med sin CEO. Morgendagens podcast kan være en god og etterlengtet anledning.

Nå har mange nok og tunge nok stemmer satt søkelys på det som ser ut til å være ledelsens manglede evne til å få andre selskaper til å betale for det PCIB har å tilby. Og nå har mange nok antydet en deadline i slutten av dette året. Det er forståelig. Men la det bli med det i denne omgangen. Vi som eiere må passe oss vel så vi ikke går for langt i vår kritikk. Vi må ikke gi selskapets forhandlingsmotparter inntrykk av at våre folk forhandler under et tidspress som de kan utnytte til vår ugunst.

59 Likes

Blir spennende i morgen,Jonas pleier være god å få frem gode poeng :metal:

4 Likes

@Kvitskjegg

Slutter meg i ett og alt til det du skriver ovenfor. Ikke minst denne formuleringen:

“Jeg tror mange av oss forstår at de forhandlingene som forhåpentlig pågår er av en slik karakter at det er begrenset hva selskapet kan informere om.”

For jeg vil ikke legge skjul på at jeg blir nokså oppgitt når jeg til stadighet ser at flere etterlyser strategien - og da særlig for produktområdet fimaVACC.

Styrets strategi for alle tre produktområdene er nedfelt i selskapets presentasjoner fra år tilbake - og for fimaVACC seinere supplert med “a two-pronged” strategi. Gjennomgående har selskapet ellers gitt uttrykk for en opportunistisk tilnærming i sitt arbeid for kommersialisering.

Etter det jeg legger i begrepet strategi, skal ikke selskapet gi til kjenne noe som helst ut over det som hittil er uttrykt. Ikke minst er dette vesentlig med henblikk på alle sonderinger og forhandlinger som måtte pågå med mulige kommersielle partnere.

PS
PCI Biotech ble skilt ut fra Photocure våren 2008.

17 Likes

Seriously “two-sponged” :sweat_smile: I can’t remember this strategy.

bilde

4 Likes

Takk, @StockDZ . Har retta opp :upside_down_face:

2 Likes

Da snakker vi 13 aar med gode forskningsresultater, og manglende evene til og faa andre selskaper interessert i og investere i oss.

PCIB er det eneste biotek selskapet jeg har eid aksjer i, saa jeg vet ikke hvor vanlig, eller ikke vanlig det er at det gaar saa lang tid uten suksess paa dette omraadet. For meg hoeres det veldig lenge ut. Hadde selskapet oppnaadd svake forskningsresultater ville det vaert forstaaelig. Men slik er det ikke.

Ting tar veldig lang tid i bio. Det tatt i betraktning at en var 5 år for tidlig inn i sektoren, og du 13, så ser eg lysere på det med tanke på Fredriksens 2 større kjøp nå, eg tror vi snart får en sektor rotasjon, så får vi håpe pcib blir repriset.

3 Likes

Gjorde litt gravearbeid og fant denne artikkelen. Snakker vi FimaCard? Tror i hvert fall det blir avtale. Kanskje allerde på mandag.

2 Likes

PCI (Percutan koronar intervensjon).

2 Likes

Fantastisk innlegg i går, @Gunnersaurus! :raised_hands:
Enig i hvert eneste ord.

2 Likes

En sann glede å se mor (Photocure) til PCI Biotech lykkes og nu begynner verdier å komme fram, ATH og 130kr!

Jeg ser på det som derisking av datter! Det er noe med det lyset :wink::muscle:

Ville vært ok om noe om dette blir kommentert i dagens podcast radforsk med PCI Biotech.

4 Likes

Var ikke så lenge siden begge vaket rundt kr 70-75 og eg hadde like mange aksjer i begge.
Nå har eg mest i PCI :sweat_smile: Blir spennende framover.

3 Likes

Nå har det løsnet for NANO og PHO. Er PCIB den neste? :slight_smile:

1 Like