Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Radium i dag med PCIB.
Neppe noe nytt der men regner med det blir noen spørsmål fra lyttere?

Det pleier å komme veldig gode spørsmål fra lesere her inne. Ikke alltid man får de svarene man ønsker. Greit at de får innsikt i hva som opptar oss aksjonærer for tiden.

2 Likes

Jeg har sendt inn 4 spørsmål ut ifra det jeg har oppfattet som gjengangere her på forumet. Vet også andre har sendt spørsmål, så gleder meg til dagens podcast :+1:

25 Likes

En liten refleksjon

PHO ansatte ny CEO, som hadde bakgrunn fra kommersialisering.
Det fungerte til DE grader.

Kanskje på tide at også PCIB’s styre begynner å tenke i samme baner.
Å ha gode «varer» en ikke evner å selge, henger ikke på greip.

2 Likes

Jeg tror vi innen kort tid får svar på OM det virkelig er nødvendig med endringer :crossed_fingers: :muscle:

Blir kanskje som hun mRNA moren i DN artikkelen. Latterliggjort i åresvis, for helt plutselig bli genierklært med sin teknologi og kommersialisering i eksempelvis Moderna og BioNTech

Hun hadde de gode «varene» i utrolig mange år og evnet ikke selge som du sier…Helt plutselig billions usd inflow…hun var jammen en superselger viste det seg og ikke minst med gode resultater fra forskning :bomb:

Jeg tror podcast i dag vil bestå av: Gode resultater, mye på gang osv osv…
Mange svar om ingenting vi ikke “vet” fra før av. Ny drodle runde.

1 Like

Huff huff, i biotek er det leit med gode resultater og langt bedre enn «SoC» :laughing::sweat_smile:

Det ble ikke «trist» i fjor for mRNA moren…

Som nevnt i tidligere post, ja jeg forstår at PW ikke sier mer enn han må pga haus og forventninger og alt som måtte følge med, men helt enig med flere skribenter her ang. hele greiene. Kjenner en får smått mark av hele opplegget når vi ikke kan få noe håndfast driv, både for oss aksjonære men også andre aktører.

PHO er i en kommersialiseringsfase. Der er ikke PCIB helt ennå, men de er på vei med ansettelsen av CBO. FimaChem bør nok bli ferdig med pivotal studiet først før man kan begynne å selge medisinen til klinikker. De har tatt grep på rekrutteringen, og jeg tror all fokus nå er på å ferdigstille fimaChem. Når det er sagt så er DS fantastisk, og skulle så gjerne hatt han i PCIB.

4 Likes

Spilles det inn kl 14:00 eller blir podcast tilgjengelig kl 14:00?
Noen som vet?

Det er da noen helt annet å kommersialisere et ferdig produkt.

Det hersker en enorm begeistring på dette forum for forskningsresultatene så langt fra PCIB. Dermed påstås det da samtidig at grunnen til at BP ikke har kommet med penger på bordet ene og alene skyldes at PCIB sin ledelse ikke evner å kommersialisere.
Personlig tror jeg BP kjenner godt til resultatene som PCIB har oppnådd. Det som mangler er dermed ikke at PW skal drive mer pågående reklame, men at BP skal finne bruksverdien på denne teknologien bryet verdt å satse på. Så langt har som kjent ikke det skjedd.

16 Likes

Jeg ville gjettet på innspillingstidspunkt, de har iaf ikke hatt for vane å legge ut så tidlig.

1 Like

@Jubel Skriv enda et innlegg om denne “mRNA moren” som at det har noen som helst relevans til PCI Biotech.

5 Likes

For det første er PCI Biotech ett av få norske biotekselskap med mRNA teknologi…så at det gjennombrudd som nu skjedde i fjor ish er selvsagt viktig også for selskap med komplementerende løsninger / teknologi

Jeg tror kanskje jeg må skrive det flere ganger om det ikke i klartekst viser relevans hva gjelder biotek. Her spesielt når et selskap har en novel teknologi og founder opplever å ha gode resultater over maange år, men ikke vurderes relevant hverken av selskap, investorer eller forskere før PLUTSELIG forståsegpåere hyller founderen!

Rett og slett virkelig bevis på at innen biotek snur det plutselig i tilfeller på femøringen om hva som er hot og not. Og at forskning og resultater over tid teller 100% for å lykkes til slutt

Det vittige og relevante er også at teknologien her var verdsatt til en pølsebod for plutselig bli flerfoldige usd milliarder i verdi…

Det minner meg om PCI Biotech på flere måter…og det minner meg på at selv de som egentlig KAN biotek også vil ha vanskeligheter med å si noe med sikkerhet. Det å vurdere riskreward i biotek er ingen enkel øvelse for noen. Tydeligvis, selv om noen virker å mene ha en fasit :laughing:og mer enn gjerne vil inn å «ordne opp i PCI Biotech».

Jeg tror derimot ledelsen, styret og ansatte nu gjør en suveren jobb for pasienter, aksjonærer og andre stakeholders for å maksimere sannsynligheten for validering av selskapets teknologi.

Last call!

3 Likes

Se å få signert en partner i Asia nå. Dritt lei alt styret med så fantastiske gode data. Nå vil jeg ha penger her. Få GGK godkjent å til medisin med 10000 pasienter å selg shitten.

12 Likes

Beste konklusjonen jeg har hørt i år. :pray:

Tror den skulle skje nå i ettermiddag, og at det blir en forholdsvis lang podcast. Vil tro den legges ut innen klokken 17.00

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-165

Nå er den ute :slight_smile:

13 Likes

2 aar til interim avlesning.

2 år til interim @solo som er utgangspunktet for investeringen. Ble vel ikke så mye klokere mtp de to andre bena. Sporet ikke mye nytt der. Stemningen var i mine øyne dempet. Aksjene ligger godt i skuffen til da. Mye annet snacks av aksjer å holde på med så lenge.

1 Like