Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Klart han må forsvare de «fantastiske» resultatene som ble oppnådd med AZ. Men hvor en «penga»!!!

3 Likes

Vi kan starte med det mest åpenbare først. Det å sammenligne PCI med Moderna og BioNTech fordi de har lyktes, gir ikke mer mening enn å sammenligne PCI med noen som ikke har lyktes. Det er til og med flere av sistnevnte.

At noen har latterliggjort det å bruke syntetisk mRNA til å manipulere produksjonen av biologiske molekyler i celler hos levende organismer er heller ikke et argument for at PCI skal lykkes.

At de har “mRNA-teknologi” som en av få norske selskaper er heller ikke et argument. Da må du i så fall redegjøre for hvilken sammenheng du mener det er mellom disse og sannsynligheten for å lykkes.

Jeg skal ikke si hva du er, men du er det.

4 Likes

Flott, der kom den endelige fasiten…

1 Like

Jeg opplevde tvert imot stemningen som ganske så lett og lystig. Det må vel ha med helheten å gjøre, Men jeg fikk ihvertfall litt større tro på at de skal klare å holde tidslinjen for fimaCHEM. Det de sa om forholdene i Ukraina virket lovende med tanke på rekruttering. Det er det viktigste jeg fikk ut av det.

14 Likes

Jo lett og lystig men pent lite ny substans.
Virker fortsatt som at forskning har langt mer fokus enn penger der i gården.

1 Like

Fnis knis å latter er det vel alltid, men reine ord for penga opplevde jeg som dempet. Sitter til GGK.

1 Like

Det kan vel være noe i. Men en må vel kunne tro at de to som ble ansatt i mai ifjor nettopp kan bidra med noe. Skulle gjerne hørt litt fra dem.

4 Likes

I forbindelse med strategien rundt FimaNAC og at de nå har spisset seg inn mot de samarbeidspartnerne som er mest interessante for PCIBs teknologi og at de aktivt er ute og kontakter nye partnere (som er mulig pga de svært gode resultatene som ble presentert som følge av 5 års samarbeid med AZ), sier PW at “der håper vi å komme med nyheter også, etter hvert”.

Så jeg syntes alt i alt dette var relativt lystig. “Etter hvert” kan bety i morgen eller om to år, men måten PW sier dette på tolker jeg som at 2021 kan bringe meget spennende nyheter også til oss PCIB-aksjonærer.

10 Likes

Småprat tråden til PCIB er de evige optimister tråd.
Er en langsiktig lenge nok, som er det vel noen som biter på kroken.
Agnet er uomtvistelig det beste som eksisterer, men disse forbannede store fiskene er tydeligvis ikke sultne??

1 Like

«Once upon a time» var disse podcastene månedens høydepunkt. De var lærerike, spennende og forholdsvis innholdsrike. Nå har jeg lyttet gjennom alle 65 minuttene av episode 165. Det gir meg dessverre stadig mindre glede å saumfare disse lydklippene for å finne halmstrå av ledetråder! Podcasten med PCIB ledelsen har utviklet seg til å bli en gresk komedie. Null selvkritikk for manglende fremdrift. Spørsmål fra aksjonærer nærmest latterliggjøres. Det unngås å guide på noe som helst – da kan man ikke måles mot noe – og da slipper man å stå skolerett ved en senere anledning. En feig og ryggradsløs tilnærming slik jeg ser det. Herregud som jeg savner en karismatisk figur i rekkene. En som tør å si noe som kan anses bull. En som sprer litt optimisme. Per Walday hevdet i 2018 at den ørkesløse vandringen kanskje snart var over. Lite visste han om at de neste årene ville bli et norgesmesterskap i å se maling tørke! Jonas prøver febrilsk å gi innblikk i en verden der man faktisk informerer kvartalsvis om innrullerte pasienter i studier! Men denne informasjonsflyten innser man fort blir for mye av det gode for Per Walday. Tåkefyrsten – som trives best i landskap hvor alt er løst og flytende. Covid-19 pandemien kom som manna fra himmelen for denne lederen – siden alt nå kan omtales som usikkert. Det finnes ingen tidsbegrep lenger. Guiding kan skyves uten konsekvens – et drømmescenario for en person blottet for integritet som ikke vil stå til ansvar for noen ting. Jeg er nesten helt sikker på at vi ser en nedtur på børsen i morgen. Blir absolutt ikke forundret om flere aksjonærer velger å kaste kortene etter denne 65 minutters sesjonen med intetsigende fjas.

Som den trofaste aksjonæren jeg er sitter jeg selvfølgelig dønn i ro som jeg alltid har gjort. Til tross for en hel del nesestyvere har jeg enda ikke solgt en eneste aksje. Supplerer derimot sånn innimellom uten at jeg skjønner helt hvorfor jeg gjør det. Er nærmest som en narkoman å anse i denne sammenheng. Gir meg dessverre kun en kortvarig glede å akkumulere / øke posisjonen min. I neste øyeblikk gjør styret og ledelsen i denne aksjen sitt ytterste for å blåse opp risikobildet og gi enda mindre forutsigbarhet. Er fryktelig skuffet over hvordan dette selskapet har opptrådt i senere tid og skulle gjerne sett hele gjengen i skammekroken. Vi kan egentlig bare se på et så enkelt bilde som dette for å se at dette selskapet er i regresjon!

image

Hans Peter Bøhn bør snarest mulig stikke fingeren i jorden. Gjør noe før tiden renner ut! Dere tapper krigskassen på tull og tøys uten å vise et fnugg av fremdrift!

40 Likes

Har ennå ikke hørt podkasten, men skjønner på stemningen her inne at det er skuffelse knyttet til lite nyheter. Man kan vel ikke forvente at Per Walday skulle brette ut om potensielle samarbeid og eventuelle avtaler? Faktumet at PW har uttalt at det allerede er «interesse» fra andre BP må være gode nok hint det. At Walday også er såpass forsiktig med hvordan han ordlegger seg rundt avtaler må jo også i seg selv være et godt tegn.

25 Likes

Kjedelig podcast, som kun bekreftet tingene som allerede ble sagt under Q. Kanskje ikke rart, da det er en uke siden den fant sted. Ingenting nytt, meg bekjent, som gav oss ny informasjon. Jeg oppsummerer allikavel.

Rundt 39 min kommer spørsmål fra en lytter om hvilken plattform som ligger nærmest kommersiell avtale. Per ville ikke svare, men vek unna ved å si at fimaChem er nærmest markedet. Så la han til at de trenger en partner innen godkjenning.

Som under Q ville han ikke svare noe rundt partnering. Så kan man lure på hvorfor?
Han kan ikke røpe noe om forhandlinger, det vet vi. Men hvis de ikke hadde vært i dialog kunne han sagt det.

Ellers er Asia er godt i gang med rekruttering, i tillegg til de største landene i Europa. Asia har ikke vært like hardt rammet av restriksjonene rundt covid-19. Det kan være positivt også for eventuelle partnerforhandlinger i Asia, uten at det sies. FPD i USA kan ikke være langt unna, da screeningundersøkelser har tatt seg opp den siste tiden.

Strategien for neste steg i utviklingen av fimaVACC er kommunisert som to-delt, enten via samarbeid med en partner (basert på fase I data) eller gjennom en egenfinansiert studie. Eller en kombinasjon av dette, kommunisert under Q. Begge veiene har samme mål – fase II studie i en kreftindikasjon. Selv om ingen konkrete planer for en slik studie er kommunisert, er det i dag igjen kommunisert gjennom podcast at resultater fra en slik studie kan foreligge i løpet av 2022.

Det betyr at vi innen kort tid må få en melding til markedet, hvordan studie(ne) skal gjennomføres (indikasjon, partner/egenfinansiert osv) Etter en del søk rundt fase 2 studier i kreftindikasjoner, finner jeg at studiene oftest varer ca 15 mnd.

Så er spørsmålet om det kommer noe i forkant av denne meldingen, som de venter på.

Har de ingen avtaler i sikte, er det overraskende for meg at ikke et egenfinansiert studie allerede er blitt kjent for markedet. Jeg tror selskapet godt vet hvilket egenfinansiert studie de ville ha satset på, om det er det eneste valget. Dette valget blir også overraskende på meg fordi PCIB allerede i 2020 har brukt eksterne innleide konsulenter for å finne partnere i markedet.

La meg spekulere i rekkefølgen:

  1. Asiapartner i fimaChem
  2. Oppstart fimaVacc fase 2 (egenfinansiert)
  3. Oppstart fimaVacc fase 2 (med partner)

Inn i mellom der skal også eTheRNA samarbeidet avgjøres. PW har ikke nevnt dette samarbeidet i noen podcast eller Q, meg bekjent. Det kan være et godt tegn. Samarbeidet er godt beskyttet. PW sa under Q at han ikke kunne kommentere samarbeidet uten godkjennelse av eTheRNA. Fordi de ikke er interessert? Dette samarbeidet har nå vart lenger enn det prekliniske samarbeidet med AZ. eTheRNA har jeg skrevet mye om tidligere.

27 Likes

Bare å legge disse aksjene i skuffen og vente på neste oppdatering. Ørkentraving.

1 Like

Ufattelig kjedelig podcast. Herreguuuuuud så kjedelig

1 Like

Det må være ny rekord av PW når det gjelder å være sparsommelig med nye opplysninger til ivrige lyttere og gravere! De burde heller fått fri så RS kunne se skirennet sitt!

2 Likes

Slett ikke kjedelig.
Store land i Europa bidrar godt i gg nå,i tillegg til asia,sier Per.
USA begynner å røre på seg.
Ukraina,ca 40 Mill innbyggere der Pcib studien sannsynligvis er eneste mulighet for pasienter med gg.
Vacc partner samtaler pågår.
Egen studie innen vacc,er nok også veldig sannsynlig.

Nac målrettet innsalg mot kandidater som absolutt kan dra nytte av Pcib.

31 Likes

Ukraine Population (LIVE)

43,559,211

Bare så det er sagt. Men positiv informasjon rundt landet angående tidligere erfaringer rundt rekruttering.

4 Likes

Lunta er kort om dagen kjenner jeg. Skal derfor puste med magen og trekke ut litt positive aspekter:

  • Ukraina – befolkning på cirka 44 MNOK mennesker. 66 prosent mer enn hele nordens befolkning. Kan selvfølgelig bli en god bidragsyter for rekruttering – spesielt ut i fra Per Waldays kommentar om at flere av disse ikke er bemidlet og eneste mulighet for behandling er via en «gratis» studie.
  • Asia rekrutterer åpenbart meget bra! Hoved take-out fra dagens session – selvfølgelig var dette godt pakket inn (ble ikke sagt så positivt som jeg tolket det :wink:) men jeg oppfattet det slik.
  • UK ut av regnestykket kjenner jeg preger meg svært lite. Dette er NuCana territorium – de kan behandle pasientene der uten innblanding fra oss.
  • Per Walday valgte å si at NuCana ikke skremte vannet av de. Jeg blir faktisk litt skremt av at de virker å rekruttere i henhold til «schedule» men godt å vite at de faktisk har noe svakere data enn oss. Kanskje det mest «bull» jeg har hørt av CEO på en stund.
31 Likes

Selv synes det var interessant å høre på den siste podcasten til Radforsk om Pcib. Ingen store nyheter, men likevel ting av interesse. Kan blant annet nevne følgende ting;

Ser gode tegn på effekt av de tiltakene som er satt i gang for å øke innrulleringen til Release studiet

Når det gjelder rapportering av pasienter som blir innrullert i Release studiet følger Pcib industristandarden, altså det som er vanlig. Det ble sagt at Nordic Nanovector rapporterer antall innrullerte pasienter, men at selskapet er blant de få som gjør det. PW forklarte igjen hvorfor de følger industristandarden.

Antall sykehus i USA er 6 mot 30 i Europa. Pcib har derfor heller ikke forventet at USA skal bidra med så mange av det totale antall pasienter i Release studiet. Det er derfor kanskje ikke så bekymringsfullt at det går så tregt i USA som enkelte skribenter vil ha det til? Jonas Einarsson ble i hvert fall overrasket over dette poenget.

FimaVacc ble i stor grad satt på vent i fjor vår på grunn av korona. Release studiet fikk etterhvert alt fokus. Når en bare har 12-13 ansatte er det begrenset hva en rekker å gjøre. Tror faktisk de fleste aksjonærene støtter dette tiltaket fra selskapet.

Implementeringen av den nye planen for å øke pasientinnrulleringen kom i oktober. Dette gjorde at resursene kunne brukes på andre ting igjen, som utarbeidelse av fimaVacc strategien.

PW bekreftet at det kunne komme resultater fra neste fase av fimaVacc studiet i 2022.

Det ble også sagt at de hadde fått henvendelser fra en del selskaper etter presentasjonen til Andres Høgset for 3 uker siden

Fase 1B resultatene til Nucana (trolig eneste konkurrent) hadde ikke skremt vannet av ledelsen i Pcib

Mulig å gå rett til kliniske studier innenfor fimaNAc området hvis nødvendig arbeid er gjort av motparten.

Hvis det må gjøres pre-klinisk arbeid, kan dette trolig gjøres i løpet av 6 måneder.

61 Likes

Dagens podcast kanskje ikke noe høydare, lurer på om jeg sovnet litt midt i der. Men nivået på spørsmålene var vel heller labre denne gangen også. Ble det stilt ett eneste spørsmål som det var realistisk å få svar på ? Spørsmålene fremsto for meg som mer eller mindre fisking etter inside info, både direkte og kamuflert i håp om at de skulle glippe ut noe. Spørsmålene gav dog bedre klarhet til noen uklare momenter, men måten de var formulert på søkte jo svar som man ikke kan gi i en podcast.

6 Likes