Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Men synes vi på forumet må tenke over følgende. De som kritiserte PW for å si for mye, og spre optimisme rundt AZ i 2020, må vokte sine ord når han nå holder kortene steinhardt mot brystet, og sier minst mulig i 2021.
Dobbelmoral må vi vokte oss for.

Hvis, jeg sier hvis, PCIB nå sitter i avgjørende forhandlinger, ville PW hatt kortene tett til brystet, og si minst mulig om det som eventuelt er involvert i slike forhandlinger.

Jeg sa HVIS.

31 Likes

Brent barn skyr ilden. PW har brent seg litt for mange ganger nå så ikke rart at han blir stadig mer forsiktig med å uttale seg.

Når det gjelder VACC derimot fikk jeg en helt annen tilnærming til 2022 enn hva som er spekulert her. Virker mer som at det var gode gamle PW med litt løst forhold til tidsperspektiv når spørsmålet opprinnelig ble stilt enn at det er noe konkret samarbeide som ventes meldt i nær fremtid. Håper dog jeg tar feil her.

Enig. Han sa jo selv at han svarte ja på mulige VACC resultater i 22 fordi det var så lenge til. ( Ikke neste år, men året etter )

Men selvfølgelig, det er jo mulig.

1 Like

Tidlig i podcasten sa PW at de har 47 åpne klinikker og forventer max 50. Dvs ca 3 til (UK har de droppet pga ABC network)
Blir spennende å følge med på hvor evt disse klinikkene dukker opp.
Senere i sendingen sa han at hvis de skal inkludere Japan må de ha en partner der først.

3 Likes

Det er ikke lett å gjøre alle til lags. Når PW sier lite blir han kritisert for det samt være for lite offensiv og når han drister seg til å noe blir han kritisert for dette også. Selv ønsker jeg å vite mest mulig, slik at jeg selv kan vurdere verdien av informasjonen. Når PW opplyste hvem BP selskapet var, tror jeg absolutt alle var positive til denne informasjonen. Når AZ valgte ikke å gå videre samarbeidet, var det mange av skribentene som skrev at PW ikke burde sagt at BP var AZ. Utrolig!

Som sagt ønsker jeg mest mulig informasjon, inkludert hvem som Pcib samarbeider med. Så får hver enkelt bestemme hvor mye verdi denne informasjonen har. Når har PW tre ganger har sagt at det kan komme resultater fra neste fase av fimaVacc i løpet av 2022, så vil i hver fall jeg vite den type ting. Hvorfor? Jo fordi det sier noe om når en kan forvente at studiet kan starte opp og hvor lang tid de tror det vil ta. Dette er absolutt informasjon som jeg ønsker meg og setter pris på at PW deler med oss. For de som gidder å bruke tid på å høre på hva PW faktisk sier i dag, så vil de høre at dette ikke er noe offisiell guiding, men et mulig utfall basert på den kunnskapen selskapet har i dag. Det enkleste hadde selvsagt vært å si at dette er for tidlig å si, men han velger heller en mer offensiv holdning, noe som svært mange av skribentene på dette forum har etterlyst. Har dere glemt hva dere tidligere har skrevet?

48 Likes

PW må jo stå inne for det han kommuniserer, om det er offisiell guiding eller ikke, noe annet vil være å anse som bevist markedsmanipulasjon.

3 Likes

Hørte igjen podkasten selv og skrevet et innlegg rundt infoen som kom. Noen telefoner og møter innimellom gjør at en del av infoen er allerede postet av andre dyktige skribenter, men smekker den ut likevel da det kanskje er noe nytt for enkelte. Så for folk eventuelt scrolle forbi om de har lyst.

Jeg har lagt på en liten oppsummering i forhold til det som ble sagt rundt de forskjellige plattformene.

fimaChem:
Selskapet opplever både økt screening og økt innrullering(Jonas fisket ut det siste her). Sites(fra husken) er 32 i Europa, 6 i USA og 9 i Asia. USA har økt screening og forventes snarlig å få inn første pasient.
UK er ute av studien og Ukraina er tatt inn som erstatning. CMO har gode erfaringer med studier i Ukraina og kjenner til at landet ofte gir veldig god rekruttering. Noe av årsaken til dette er at landet har dårlige reimbursement ordninger og at pasienter derfor søker til studier hvor behandlingen er finansiert. Enkelte pasienter ville ellers ende opp uten behandling i dette landet.

fimaVacc:
Publikasjon fra fase 1 studie ble lagt ut i Januar. Arbeidet fortsetter med å jobbe med eksterne eksperter for å se om de skal sette i gang en studie sammen med partner, eller om de skal sette i gang studie på egen hånd. I tillegg er et alternativ at en gjør begge deler. Dette er da proof of concept studie i sykdomssetting. De er i samtaler med potensielle partnere.

Det ble også stilt spørsmål for potensialet på covid19 vaksiner, og hovedårsaken til at muligheten her er regnet i forhold til neste type vaksiner er fordi fimaVacc teknologien funker best ved vaksiner som tas intradermalt eller subkutant (på eller under huden). De fleste vaksinene som er i bruk nå, spesielt ved bruk av mRNA settes intramuskulært, noe som ikke fimaVacc er egnet til. Derfor er det mer sannsynlig å kunne være med i løpet i den neste generasjon covid vaksine hvor flere vaksiner utprøves, og hvor det er større sjanse for å finne en match i forhold til teknologier. Dette jobbes det spesifikt med fra selskapets side.

fimaNAc: Selskapet har gått igjennom en strategiendringer som gjør at de har ryddet opp i eksisterende samarbeid for å kun fokusere på de avtalene med mest kommersielle muligheter. I tillegg har de nå publisert dataene fra AZ samarbeidet som har ført til at selskaper har henvendt seg og vist interesse for teknologien. Fremover nå vil det være kommersielt fokus. Selskapet har stilt seg inn mot områdene hvor teknologien er best egnet, analysert og funnet frem selskaper som er best match for teknologien, og nå satt i gang en prosess hvor de aktivt oppsøker disse selskapene for å inngå avtaler. Dette til endring fra tidligere hvor de har hatt en opportunistisk tilnærming.
Det ble også gjentatt hvor gode enkelte av resultatene de hadde var med flere 100 gangen i forhold til LNP. I tillegg hvordan det kan være et stort problem at med LNP teknologien så havner genene i leveren, en plass i mange tilfeller du virkelig ikke ønsker at de skal havne. Dette skjer ikke med bruk av fimaNAc teknologien.

For å oppsummere synes jeg det var en positiv og informativ podkast. Mye spennende informasjon og faktisk en del som var nytt for min del. Jeg har fulgt selskapet både tett og lenge. Jeg tror nok mye av frustrasjonen som oppleves er styrt av å se kursen nå 80 tallet med stor optimisme, for så å ramle ned på 20 tallet som følge av at AZ ikke ønsket å ta samarbeidet videre. Det blir naturligvis vanskelig og holde følelsene utenfor da, og en blir da lettere og raskere frustrert. Derimot om en ser rasjonelt på dataene som er fremkommet så er jeg rimelig overbevist om at det bare er snakk om tid før det løsner. Jeg har ingen tro på at vår nye CBO som har signert et titalls antall kommersielle biotech avtaler ikke skulle klare å lande en avtale med denne teknologien. Derfor er jeg overbevist om at det kommer til å løsne, og det er med mannskapet som er der nå det kommer til å skje. En må gi Ludovic litt mer tid her. Nå har han ryddet i rekkene på NAc plattformen, og jobber aktivt nå for å skaffe partner avtale i Asia. Han har enda ikke jobbet 1 år i selskapet. Jeg føler meg rimelig trygg på at tålmodigheten kommer til å seire, men vi får krysse fingrene for at det skjer så raskt som mulig.

59 Likes

Per Walday er CEO i et børsnotert selskap som hentet 360 MNOK i en emisjon i slutten av 2018! Det skulle bare mangle at mannen blir nødt til å informere aksjonærer om hva selskapet driver med / hva pengene blir brukt til. Det finnes noe han kan si, og noe han ikke kan si, og selvfølgelig skjønner de langt fleste av oss at han ikke kan fortelle om potensielle avtaler som enda ikke er landet.

For å snu litt på tankeprosessen;
• Hvilket selskap på Oslo Børs har svakest track-record på guiding? Jeg har ikke noen statistikk som underbygger dette men jeg har en rimelig god pekepinn på hvilket selskap som kommer veldig dårlig ut i en slik eksersis.

• Hvilket selskap er kjent for å gi aksjonærer hodepine i forbindelse med mangelfull kommunikasjon? Nok en gang vil jeg anta at våre venner i PCI Biotech ville havnet høyt på listene over de som er svakest på å kommunisere med sine aksjonærer. Vi får ikke tilstrekkelig med substans i nyhetsstrømmen fra selskapet og ender derfor opp med å måtte trekke egne konklusjoner. Disse bommer svært ofte – i og med at ledetrådene vi får i børsmeldingene er syltynne. Vi snakker ikke om et selskap som akkurat overrasker på den positive siden på så voldsomt mye. Og all kritikken som er servert i senere tid er slik jeg ser det 100 % fortjent.

Per Walday burde ha såpass god kontroll på driften at han faktisk kan svare på noen spørsmål uten at han blir nødt til å tåkelegge noe. Han får betalt for å lede selskapet – ikke for å sitte som et stort spørsmålstegn når man ber om forklaringer på hva som skjer rundt driften. Vi blir avspist med kvartalsmessige nyheter (som regel) og enkelte kvartal skulle man tro det var felles ferieavvikling på hele arbeidsstokken (null fremdrift og copy/paste rapportering). Tid er penger, konkurransen spisses til, det er et kappløp om å komme først til markedet – er vi da som aksjonærer tjent med et styre / en ledelse som ikke evner å levere? Jeg mener nei og synes aksjonærmassen finner seg i alt for mye middelmådighet.

Kritikken rundt at man fremdeles ikke har klart å innrullere en eneste pasient i USA ties i hjel med at det er kun 6 klinikker i dette landet og det er ikke så farlig – det er tross alt 30 klinikker i Europa. Andre land skal altså kompensere for dette? Vel, jeg foretrekker heller en liten dose med selvkritikk der de reflekterer over hvorfor de ikke har halt i land en eneste pasient i USA. For denne måten å drive butikk på er mildt sagt frustrerende for alle som ikke har tungvektstittel i tålmodighet.

Denne måten å dytte på milepæler hadde i det minste jeg vært flau over! Og når NuCana åpenbart hanker inn pasienter bør ledelsen absolutt benytte muligheten til å gjøre seg noen tanker over hvor de har feilet - i stedet for å skylde utelukkende på Covid-19 og teite republikanere!

image

12 Likes

Du verden som du lirer av deg. Men i lys av det du videre skriver, blir budskapet mildt sagt uklart:

“Som den trofaste aksjonæren jeg er sitter jeg selvfølgelig dønn i ro som jeg alltid har gjort. Til tross for en hel del nesestyvere har jeg enda ikke solgt en eneste aksje. Supplerer derimot sånn innimellom uten at jeg skjønner helt hvorfor jeg gjør det. Er nærmest som en narkoman å anse i denne sammenheng. Gir meg dessverre kun en kortvarig glede å akkumulere / øke posisjonen min.”

Bedre blir det ikke når du i neste innlegg presterer:

“Og når NuCana åpenbart hanker inn pasienter bør ledelsen absolutt benytte muligheten til å gjøre seg noen tanker over hvor de har feilet - i stedet for å skylde utelukkende på Covid-19 og teite republikanere!”

Kanskje hadde det vært en idé å sammenlikne studieoppsettet til de to kliniske studiene.

17 Likes

De guider faktisk på å ha ferdigrekruttert første interimanalyse ila 2H 2021, interim som kan gi aa og markedsadgang dersom resultatene er gode. Best case data fra interim 1h 2022.

Denne studiekritikken ovenfor Nucana har jo vært spikret i stein her inne, men muligheten for aa, flere sites og større populasjon tyder på et langt tightere race enn tidligere antatt.

2 Likes

Alt det er kjent og greit, Glein. Jeg sikter imidlertid til at belysning av tumorer i gallegangen krever ECRP og dermed hospitalisering. Det utgjør en vesentlig forskjell slik situasjonen har vært i alle aktuelle land det siste året.

5 Likes

Det har du rett i. Det er derimot ikke bare det siste året det har utgjort en forskjell, men også før og etter covid.

1 Like

Det jeg synes er trist, er at i Januar var det 19 maaneder siden fimaVacc resultatene forelaa, uten at de har maktet og skaffe en fimaVacc partner. 19 maaneder etter, er altsaa det store at fimaVaccc resultatene er lagt ut???

Hvordan kan ett selskap jobbe saa tregt??? Dette forundrer, mer enn hva “lagt ut i januar” smaker. Man foeler man blir holdt for narr. Og naar PW antyder at fimaChem er naermest partnering, tyder ikke det paa at han har en fimaVacc partner i ermet. Saafremt han ikke dekker til noe, av andre aarsaker.

Det foerste som kan komme, er faktisk en Vacc emisjon. Og kanskje de drar til i samme slengen, og dekker inn det som mangler av penger i release studiet. Ellers maa jeg si at Gunnarsaurus paa en befriende maate, bekskriver status quoe i sin omtale av PCIB ledelsen. For 13 aar er gaatt uten at PCIB har skaffet en partner som er villig til og investere i oss, uten at PCIB ledelsen tar noen som helst selvkritikk for dette. Tvert i mot, virker de veldig lystige over denne situasjonen. I hvertfall i podcasten. Og skylde 13 aar paa Covid 19, blir for tynt.

2 Likes

Fikk også inntrykk av at stemningen var dempet. Videre påpekte de at de hadde kun 16 pasienter å vise til i CHEM og mellom linjene forstod jeg det slik at det ikke bare var å hanke inn en partner her.

NAc er veldig spennende, men tviler sterkt på at det vil komme en mer formell avtale her med det første.

Når det gjelder penger ble det vel sagt at RS at hvis interim ble på ene eller andre siden av 2022/23, så trengte man eller trengte de ikke penger. Dette vet de mer om senere. Jeg heller desverre mot 2023. Det er ikke forsvarlig å kjøre kassa helt tom, så jeg tenker 3-6mnd før kassa er tom er lurt. Som andre på TI er jeg utrolig skuffet over at Covid blir nå hele tiden trukket frem. De var allerede bakpå før covid.

Etter å ha fult selskapet tett siste 5 år sier hjertet mitt partner med cash på VACC og CHEM i god tid før interim. Data taler jo for dette! Hjernen min sier liten emisjon for å starte opp VACC selv og liten emi for å sikre interim i RELEASE. Trenger ikke å være negativt. De kommer langt med en 10-15% på 25kr. Det hadde vært det beste spør dere meg, så slipper en all spekulasjon rundt dette.

8 Likes

Jeg tror ledelsen ser at PCIB ikke følger tritt med konkurrentene as we speak og derfor vaser rundt grøten med old news. Det er ikke skjedd stort siden??? Har vi hørt noe fornuftig siden før AZ trakk seg?
Hva blir det til? Partner eller Emi? Noen som tenker å legge mer peng i et selskap uten mer info tilbake først? Galskap

Tips til de som er lei av å vente - selg og gå inn i noe mer forutsigbart.
PCIB kan ta av i morgen, om 2 år, 5 år eller aldri.
Jeg frykter vi blir kjøpt opp for peanøtter som følge av liten progresjon og at vi bør under vingene til BP asap for å skyte fart. Når; aner ikke… Tenk om vi står i 30,- om 5 år etter 4-5 emisjoner… Kan skje!
Jeg har gått lei PCIB etter 7 år… Er mye gøy jeg har gått glipp av som følge av: det skjer snart… Shit happens - får ikke gjort noe med det. Men det gnager…
Jeg er lei og mine akjser er snart for salg uanz pris om noe ikke skjer våren 2021.
Håper gode nyheter kommer før ikke etter jeg selger :stuck_out_tongue:

Mye frustrasjon som kom ut nå!
Himmel å deilig det hadde vært å fått 5 min på kontoret til PW… Det hadde gjort kroppen og hode mitt underverker!

5 Likes

PS: Jeg tipper vi er under 15,- i Mai om PCIB ikke oppdaterer markedet bedre.
Også kan vi stå i alt fra 20 til 80 om de leverer positive nyheter - avhengig av hvor gode de er.

“Alt” ligger i hendene på ledelsen og de største eierne om PCIB skal lykkes.

1 Like

Her var det plutselig mye negativitet etter en relativt grei podcast igår,
som gjenspeiler seg i dagens aksjekurs…

Jeg tør minne folk om at neste uke skal vi på 2 konferanser. Vi har akkurat startet kommersiell fase etter mange år med god forskning, og står bedre i forhandlinger med større selskaper.
Jeg har ikke mistet motet om at vi muligens får en kommersiell avtale ganske snart.
Spesielt nå som mRNA virkelig blir fokuset fremover i biotek og til nå er vi best på levering, samt at vi skaper bedre immuneffekt.

12 Likes

Jeg er også frustrert over aksjeutviklingen,men jeg syns negativiteten tar helt av på denne tråden. Situasjonen for selskapet har aldri vært bedre enn idag. FimaCHEM er i gang og og de viktige resultatene herfra vil foreligge innen en toårsperiode. FimanACog fimaVACC er pakket ut og ligger klare i utstillingsvinduet. Denne situasjonen innebærer etter mitt syn at ledelsens eventuelle mangler blir mindre interessante i fortsettelsen enn hittil. Det er nå primært opp til markedet å bestemme om Pcibs produkter (ekskl. CHEM) skal bli en suksess. Den viktigste oppgaven for ledelsen er å ferdigstille studiet i gallegangskreft innenfor guidingen.

En av grunnene til at ledelsen får gjennomgå er selvfølgelig at de ikke har hatt noe kommersielt positivt å melde. Jeg regner selvfølgelig med at dette vil endre seg. Men det viktigste for meg er uansett fimaCHEM.

15 Likes

Jeg er holdt op med at nærlæse denne tråd da negativitet smitter og forplumre det store billede.
Det skal nok blive en succes.

10 Likes

Er ikke vi som ledelsen? Det løser seg… Vi har god tid
Føler vi sier det samme etter hver podcast. Mer eller mindre no news klarer vi å lese som good news…

Jeg skal ikke selge enda. MEN jeg er så lei av liten eller feil informasjon fra PCIB.
Selv dårlige nyheter er bedre enn ingen nyheter. Da vet jeg i det minste hva de har gjort og at de har prøvd…
Det er det jeg og sikkert flere trenger en bekreftelse på…
Jeg vil ikke investere i et selskap der PW bruker mer tid forran kaffemaskinen enn med potensielle partnere… :stuck_out_tongue: . Tipper det ikke er sånn - men de må få fingeren ut og dele med oss hva de har gjort riktig og galt de siste mnd.

1 Like