Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

:sweat_smile: var vel kun 30% tekinvestor :crazy_face:
Vi går for resterende noen i hvite dresser og noen blådresser som kan signere :crossed_fingers::partying_face:

Ser frem til 2 år til med daglige repeterende innlegg fra Solo om den manglende salgsavdelingen i Pcib…

12 Likes

image

2 Likes

Vi har aldri vært nærmere en kommersialisering
AZ var et tragisk sidespor.
Om PW er rette leder bør ha streifet tankene til Styret

Eneste “tragiske sidespor”:

  1. at hode/nakke studien ble lagt til side. Men det stod vel også styret bak og utfra det en hadde av tilgjengelig informasjon var det riktig. Om ikke den tilsynelatende konkurrenten hadde kommet i veien så kunne vel PCIB hatt et produkt i markedet for flere år siden ? 2. COVID-19 - som Per Walday heller ikke har kunnet gjøre stort mer med enn det han har gjort.

Får bare håpe at det ikke dukker opp nok en tragisk tredje akt.

6 Likes

Tror bare ikke at det ville blitt noen strategisk omlegging om det ikke var for Keytruda. Det ble gjort en helhetsvurdering og den kan ha vært riktig nok. Og så kan det godt hende at man kommer bedre ut til slutt. Men med tanke på pasientene virker det ihvertfall tragisk når det i ettertid ble klart at Keytruda egentlig ikke var noen konkurrent av betydning.

5 Likes

Må ikke glemme bivirkninger som medfulgte den komboen også og problemene de hadde med at kreften kom tilbake i randsonen… Som sagt over - det var en helhetsvurdering som lå til grunn for at alle ressurser ble konsentrert inn på gallegang.

3 Likes

Er det ikke nevnt av PW at prisen behandlingen får på første indikasjon blir retningsgivende for andre fremtidige indikasjoner fordi det er vanskelig å ha så forskjellig pris på ‘samme behandling’ ? Derfor ekstra viktig å starte med GGK å få en høy pris på behandlingen (få pasienter) noe som kan dra opp prisen i andre fremtidige indikasjoner (som har flere årlige pasienter).

9 Likes

Det er mye du ikke vet tydeligvis. Å mer eller mindre kaste bort 4 år er helt tragisk

Her bomme du totalt
Det var vanskelig å få gode resultater på grunn av tekniske utfordringer. Det var det som var den egentlige grunnen

Flott innlegg👏 Men har du noen tanker om hvorfor dette mer enn 4 års samarbeidet er fullstendig gjemt? Jeg har brukt mange timer på graving i forkant og etterkant av «AZ dealen» for å finne knytninger mellom PCIB og AZ, men ingenting dukker opp noe sted. Selv ikke nå som samarbeidet formelt er avsluttet, verken gjennom ResearchGate, LinkedIn, papers etc etc. Ingen link mellom forskere i selskapene. Skulle ikke de «være gode venner» jfr PW? AZ har beskyttet dette samarbeidet utrolig godt. Har scannet uten å finne en eneste link. Tror dette fortsatt må vært et veldig hemmelig prosjekt.

4 Likes

Jeg tror samarbeidet de hadde sammen er klart for alle, nå er jo resultatene kommet ut også. Hvor er det du mener mysteriet er egentlig?

På bunnen av denne presentasjonen har du en haug med folk fra AZ som har vært med på forskningen

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/265ca07a-cab4-459d-8ba3-5a3aea56de4a

1 Like

siRNA work was done in collaboration with Ghent university in Belgium not with AZ as far as I remember. This is also quite old compared to AZ collaboration :slightly_smiling_face:.

4 Likes

Ja presentasjonen fra RNA Terapeutics kjenner vi til, men denne konferansen var for et fåtall pharmaselskaper som var deltakere, og der er også forskning utenfor onkologi som mangler.
Jeg etterspør hvorfor AZ selv ikke nevner noe som helst rundt samarbeidet noe sted, feks i researchgate, hvor annet arbeid AZ har i samme kategori publiseres. Men du trenger ikke svare. Jeg forventet ikke noe konstruktivt svar fra deg.

3 Likes

Jeg prøvde tidligere å finne ut hva AZ brukte fimaNAc på. Men jeg droppet det pga manglende forståelse av teknologien hvor fimaNAc kan brukes. Det er ikke gitt at de har testet ut fimaNAc innen kreftområdet. Så jeg spekulerte i om de kan ha testet det ut i håp om å finne en behandling mot Alzheimers. Dette er en gåte AZ prøver å løse. En av teoriene er at hvis man får levert enzymer til å bryte ned amyloid beta så kan man forhindre sykdommen. AZ har tidligere forsøkt dette på feks: Update on Phase III clinical trials of lanabecestat for Alzheimer’s disease. Men siden jeg ikke vet hvordan lanabecestat leveres, så forkastet jeg spekulasjonen, selv om tidspunktet og varigheten på studiet passet ganske bra med tidsperioden til samarbeidet. Deler av spekulasjonen holder fremdeles vann og det er at det er ikke noe galt med fimaNAc, det er heller problemene de prøver å løse, feks. Alzheimers Why Alzheimer's Drugs Keep Failing - Scientific American

4 Likes

Hvorfor skal de gjøre de?

De har forøvrig ingen rettigheter til resultatene heller.

CARNEGIE NORDIC VIRTUAL HEALTHCARE SEMINAR 2021
March 9, 2021

Snakk om å være riktig posisjonert og i sweet spot!

fimaCHEM AND BILE DUCT CANCER
 Excellent fit with medical need and existing treatments
► Efficacy: mOS1 of 22.8 months at selected dose (cohort IV) in Phase I dose- escalation (vs. 11-12 months2 with SoC for inoperable CCA treatments)
► Easy to use: Illumination through standard endoscopic methods compatible with endoscopic stenting for palliative biliary drainage
► Positioning: Enhances recommended first-line chemotherapy for inoperable patients (> 2/3 are inoperable) and boosts effect locally, where most needed
► Protection: Granted Orphan Drug designation in EU and US, offering 7 to 10 years exclusivity
► Competition: Precision/gene/small molecules in clinical development are mainly intrahepatic CCA targeted or second line
► Premium price: Mean price for OD in the US is $K150 (median $K109)3
► Estimated eligible population4: US & Europe: approx. 3,000 patients/year;
Asia: >4,000 patients/year

  1. Median overall survival 2) New England Jour

Jeg finner INGEN kommentar på mulig partner Asia for RELEASE! Hvis jeg skal spekulere, det er nære en avgjørelse?

Edit: Presentasjon er her kl 16.15! Og også presentert kl 13 ved HC Wainwright!

  • CARNEGIE VIRTUAL HEALTHCARE SEMINAR 2021, Stockholm based online event 9-12 March 2021. Virtual company presentation 16:15pm (CET) 9th March 2021

  • H.C. Wainwright Global Life Sciences Conference, March 9-10 2021. Virtual company presentation 13:00pm (CET) 9th March 2021

29 Likes

Syns fortsatt PCI Biotech har en merkelig kommunikasjonstrategi. Dem sier at vi skal lytte på dem, men samtidig er dem musestille på børsen. Dem børsmelder minimalt med informasjon, og jeg må nok si at hadde det ikke vært for dette forumet så hadde jeg ikke sittet på 90% av den infoen jeg sitter på i dag.

Et eksempel er nano på børsen i dag, som børsmeldte kl 12 at dem skal på samme konferanse som PCIB skal på. Siden da har kursen dems gått opp 5%. De tiltrekker seg oppmerksomhet. PCIB gidder nesten aldri å børsmelde sånt (med unntak av forrige presentasjon), noe som for meg er helt uforståelig. Forventer de at vi til stadig oppdaterer oss på nettsidene dems for å se om det har kommet opp noe nytt? Det å børsmelde er i mine øyne gratis markedsføring, og når PCIB har nesten 0 i volum så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke ønsker å dele litt aktivitet/positive nyheter.

Når jeg ser hvor dårlige de er på å tiltrekke seg nye aksjonærer, så begynner jeg å undre på hvor flinke de er til å tiltrekke seg partnere…

2 Likes

Det er svært forsiktig og konservativ kommunikasjon over tid. Selvsagt pro’s and cons men for meg synes dette være bunnsolid og resultater over tid vil gi uttelling når langt bedre enn SoC?

1 Like

Jeg har ikke inntrykk av at det å tiltrekke seg nye aksjonærer er problemet når det gjelder kursutviklingen. Det er vel bare et par-tre år siden at antall aksjonærer var noe over to tusen. Og nå er det visst over seks tusen. I siste podcast sa Einarsson til og med noe om at PCIB “har mange aksjonærer”. At det har vokst såpass som det har må nødvendigvis skyldes at mange av de mindre aksjonærene har solgt seg ned eller ut. For mot toppen av listen er det ikke store endringer. Og en kan da mistenke at det samme gjelder et godt stykke nedover. Det største problemet har sånn sett, mistenker jeg, vært “troløse” mindre aksjonærer som har vært for salgsvillige. Og så kan en selvsagt si at desto verre da at det ikke har vært etterspørsel fra enda flere nye. Men nesten en tredobling av antall aksjonærer i løpet av få år og fordi de mindre, og høyst sannsynlig mer amatørmessige har solgt seg ned eller helt ut, ja det må vel fortelle noe…

3 Likes