Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

For meg virker det ganske klart eTherna har valgt sin leveringsteknologi som er LNP. Jeg klarer ikke se PCIB sin i rolle med eTherna. Men klart det kan dukke opp noe som troll i eske siden de faktisk enda har et samarbeid gående.

Samarbeidet med BioNTech ble jo avsluttet. BioNTech som også skal komme med neste generasjon medisin mot kreft basert på mRNA fant ikke nytten med PCIB.

Mulig jeg er farget av alle avslagene og PCIB sin manglende evner få til kommersielle avtaler innenfor sin “fantastiske - virker på alt- leveringsteknologi”.

3 Likes

Det er nok svært mange som deg som har mistet all tro på
noen avtaler. Forståelig det, men det har vel vært slik ofte i biotek med novel teknologi. Ketchup effekt når det eventuelt løsner. Genmab og mange andre biotechs og ikke minst mRNA.

Resultater dokumentert fra PCIB og AZ forskere og også ved mRNA konferanse i februar 2021 viser svært gode resultater, liten tvil om det. Det tror jeg ikke jeg har sett noen kverulere på. Noen må finne en indikasjon ++Ketchup!

Kursen reflekterer liten tiltro mener jeg! Kan være like greit det før en fasit. I bunn ligger en verdifull RELEASE studie

2 Likes

Det må jo være noe feil et sted, når det ser ut til at alle bruker Lipider som leveringsteknologi; (AZ), BioNTech og nå sist eTHerna.

1 Like

Jeg beundrer ditt store pågangsmot @jubel. Bra jobba!

Jeg akter å tenke litt sjeldnere høyt her inne fremover, og heller bruke mer tid på å lete i alt det spennende som skjer med PCI rundt om i verden. Det virker virkelig som om teknologiens gjennombrudd faktisk har skjedd, ut fra den økende interessen i alle forskningsmiljøene. Men som jeg har forstått vil aksjonærene se et betalende bevis.

Når det gjelder eTherRNA, så har jeg skrevet mye rundt de tidligere. Av det som ikke allerede er nevnt, kan jeg si at de under RNA Terapeutics lanserte 2 nye «mRNA product development streams»:

  • Therapeutics modifying the tumour micro-environment
  • Immuno-stimulatory therapeutics

eTheRNA er ferdige med 5 preklinske studier, og har 2 pågående. Det ble også sagt at de har «Multiple near-term partnering opportunities»

De satser på «in house» mRNA manufacturing med laboratorier og produksjonsenhet i Niel, Belgia. Her arbeider de blant annet med å utvikle en egen mRNA vaksine plattform, hvor de nevner High immunogenicity, Excellent manufacturability og Excellent safety profile.

TriMix er eTheRNA sin primære teknologi på nåværende tidspunkt, som mRNA basert adjuvant, for blant annet initiering av CD4 og CD8 respons. Trimix gjør det mulig for pasientens APC å fungere som vaksine mot ethvert potensielt antigen. Her blir det litt avansert. Antigenpresenterende celler (APC) er celler som bearbeider og «presenterer» et antigen for T-lymfocytter (T-celler). APC kan uttrykke to ulike typer reseptorer – MHC I eller MHC II.

Alle kjerneholdige celler uttrykker MHC I, hvor de naturlig presenterer kroppsegne peptider. Men ved eksponering av fremmede materialer presenteres fremmed peptid. Om peptidene presenteres på MHC I eller MHC II avhenger av hvordan cellen er blitt eksponert for det fremmede materialet. MHC I presenterer peptidfragmenter fra proteiner syntetisert endogent i vertscellen, eksempelvis etter en virusinfeksjon (viruspeptider), mens MHC II presenterer peptidfragmenter fra materialer tatt opp ved endocytose. TriMix finner dere også mye informasjon rundt på deres hjemmeside.

For å levere dette har de som de fleste andre også benyttet LNP, som ikke PCIB har.

Hva samarbeidet handler om, og ender opp i, får dere spekulere i selv. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, og kanskje til og med tre. Ser at noen begraver liket på grunn av eTheRNA leverer med LNP. Det stemmer ikke, fordi eTheRNA også benytter naked mRNA i sitt A001 prosjekt med Melanoma mRNA vaksine. Som sagt tidligere er LNP det første verktøyet som ble lagt i mRNA verktøykassen, men neppe det siste. Det er heller ikke et universalprodukt, som vil virke på alt. I tillegg sliter alle med tox og bivirkninger, skrevet av flere tidligere på TI.

Det som er sikrest av alt, er at samarbeidet ikke er avsluttet etter 5 år, så hvis de ikke er på teften av noe, får vi snart melding om at samarbeidet avsluttes. For den som tror på det.

For å avslutte med hva jeg tror @Jubel , så tror jeg vi har gode tider foran oss, og at de dårlige tidene (når man tenker aksjekurs) ligger bak oss. PCI teknologien er moden.

45 Likes

Jeg ser dette blir nevnt innimellom. Man ser på avslutningen av disse samarbeidene som et slags tap. Og det kan være at det er det. Men nå har jo PW selv sagt at det var PCIB som tok avgjørelsen på å avslutte disse samarbeidene for å heller fokusere ressursene på andre områder/samarbeid.

3 Likes

Akkurat som om det gjoer det noe bedre?;-)) Misslykket er misslykket, uansett hvem som avslutter samarbeidet. Biontech ligger langt fremme paa dette omraadet, og var ett av vaare stoerste haap om felles suksess.

3 Likes

Kanskje det. Jeg vet ikke hvilke implikasjoner det har for PCIB - for meg virket det som PW så det som positivt i podcasten den gangen. Så jeg tror det er usannsynlig at han deler din mening om at det var ett av våre største håp om suksess.

Uansett - mitt poeng var at når folk nevner BioNTech samarbeidet her så er det som regel vinklet som at BioNTech ikke så noe nytteverdi i PCIB sin teknologi. Og det er skivebom ettersom det var PCIB som valgte å avslutte samarbeidet.

3 Likes

Det var jo før AZ avsluttet samarbeidet…

1 Like

Her er jeg dypt uenig. Hadde BioNTech vært interessert i teknologien hadde samarbeidet enten fortsatt eller blitt til noe mer konkret.

2 Likes

2 Likes

BioNTech er historie og eTheRNA er et forskningssamarbeid som foreløpig er langt unna noe som kan bli business for PCIB.

Det som virkelig betyr noe innen de neste par årene er FimaChem og gallegangsstudiet. Økt rekruttering og en mulig Asia-partner er de mulige kursdriverne de neste månedene hvis det ikke dukker opp noe innen Vacc som troll av eske da.

9 Likes

Så om samarbeidet skulle blitt til noe mer konkret så burde de meldt for eksempel att de går inn i en evaluerings-periode på, la oss si kanskje 6 måneder til å begynne med?

Jeg aner ikke hvorfor foten ble satt ned, men jeg tenker det er bra att den ble det. Det er fortsatt mulig de sitter på bakrommet og prater litt selv om jeg personlig tviler på det, uansett er det ingen av oss som vet om det ble avsluttet på grunn av dårlige resultater eller fordi PCIB mente det var på tide å finne frem kreditt-kortet?

2 Likes

Har lagt merke til att du ikke har hvert så aktiv i det siste, er det lov å spørre om hvorfor?

Håper ihvertfall det er av personlige grunner og ikke pga forummedlemmer, selv om jeg gjerne er en av de som sliter litt med å se relevansen av alt du poster, setter jeg fortsatt stor pris alt gravearbeid og interessant lesestoff.
Håper du vil fortsette å dele det du finner med oss, om enn noe mer selektivt og kortfattet om det er det du tenker. :slightly_smiling_face:

6 Likes

Det med relevans er kanskje et økende problem på forumet, som gjør at skribenter faller bort. For noen er både gjentakelser, og spørsmål som er besvart mange ganger, uten relevans. For meg er det oftest det, fordi jeg eier bare PCIB aksjer, og har kun et selskap å følge med på. Jeg har lyttet gjennom alle Q og podcaster, x antall ganger, og husker stort sett godt og kan trekke sammenhenger for egen bruk. Kanskje 95% av innleggene i tråden har jeg oppfattet eller lest før. Men det er helt ok.
For andre kan gjentakelser være nyttige, fordi de har gått i glemmeboka, eller at de ikke ble oppfattet. Kanskje de har mange selskap å følge, og det blir fort mye i biotek med avansert vitenskap/teknologier.

Jeg ønsker å lese alt, få mest mulig informasjon, både fra selskapet og andre skribenter. Deretter analysere dette til egen bruk. For meg kan mye ha relevans, og jeg ønsker også informasjon om samarbeidspartnere, og videre ut fra de. Jeg ønsker også mest mulig informasjon rundt hva som skjer i markedet innenfor segmentet PCIB arbeider (mRNA deals, LNP, vaksiner, GGK etc etc)
Det har etter mitt sin relevans for PCIB.

Andre virker å ha inntatt en rolle, hvor de stort sett benytter spalteplass for å sette andre på plass, ofte med dobbeltmoral fordi de selv tidvis både gjør feil og snakker uten relevans/begrunnelse. At noen har blitt selvutnevte dommere over hva som er relevans for PCIB, overrasker meg. Sitter de på mer info enn andre? Jeg skulle ønske at forumet hadde en «skjulknapp» hvor de som ikke ønsker å lese feks mine innlegg, kunne slippe det.

Jeg er sikkert ikke flink nok, men jeg forsøker alltid å skrive effektivt uten informasjon glipper. Dette til tross for at jeg selv savner skribentene som hadde lange men gode innlegg, med fantastisk lærerik info.
Nå ble dette også et langt innlegg, tragikomisk nok. Takk til alle skribenter for et nyttig forum for innhenting av informasjon!

PS: ikke lag noen debatt av dette. Fortsett med PCIB👍

50 Likes

Forstår det går mye tid ja, så flere ganger du postet lange innlegg med linker som i utgangspunktet tok tid, og så gikk gjerne resten av dagen på å krangle/argumentere om det, gjerne med meg noen ganger også. :sweat_smile:
Jeg ser relevansen i alt du nevner der også, men forstår det er vanskelig for alle å holde seg oppdatert til enhver tid så det blir nødvendigvis mye repetering.
Håper vi hører fra deg innimellom da! :+1:

1 Like

Helt suverent at du graver og deler. En stor takk!

Det er blitt litt sånn at «de kule gutta» er negative og da kan alt skrives og det uten å sammenligne mot peer, vise til artikler, analyser eller andre biotechs sine resultater. Og så hyller de hverandres negativitet. Janteloven i beste velgående, ikke noe er som andres ulykke! Latterlig

Husker Photocure stampet kursmessig. Mye av det samme negativiteten til tider der selv med gode resultater. Nu er kursen og moderen i 140kr! What a difference a day may make. :pray:

5 Likes

Du bidrar med mye bra graving lenny, men på et diskusjonsforum må man tåle at ikke alle hele tiden er enig i hva som er relevant uten å bli dødelig fornærmet.

Jeg lærer utrolig mye her på forumet, mye takket være Snøffelen, polygon, FiloD, Bobleplast m. fl. som alle er svært dyktige fagpersoner. Vi er heldige som har slike på forumet. Jeg og de fleste andre er her for å lære og å tjene penger, ikke å vinne diskusjoner.

8 Likes

Dette betyr at du har liten tro paa at Nac resultatene kan skape en avtale, i hvertfall paa kort sikt, ett lite haap om Vacc avtale, og stor tro paa release studiet.

Antageligvis en foelelse som er gjengs blant mange aksjonaerer om dagen. En oppgitt Nac og Vacc foelelse, med stor tro paa relaese. Det forsterkes og litt av hvor tilbakelent og forsiktige PW og company var i siste podcasten, hvor de naermest kjempet for og ikke skape for store forventninger.

For meg hoeres baade Vacc og Nac resultatene glimrende ut, slik at jeg sliter med og forstaa passiviteten i forventninger paa disse to omraadene. Men slik er det blitt. Man blir ogsaa litt oppgitt naar PW sier at leveringsverktoeyet fimaVacc kun passer for selskapene rett unver BP. Altsaa en leveringsteknologi som kan bidra til og forsterke immunforsvarets evne til og bekjempe sykdommer, er helt uinteressant for BP? Jeg forstaar det ikke. Det samme med fimaChem, som ved suksess kan benyttes paa rundt 30 forskjellige sykdommer med alle verdiene det ville skapt, heller ikke interessant for BP??? Da er det kun fimaNac igjen da, som kan vaere interessant for BP.

Og naar PCIB selv senker forventningene paa denne maaten, foeles det litt som at de staar med lua i haanden, istedenfor og gaa ut med hevet hode og markedsfoere resultatene, og ja, ikke minst til BP! For og faa nei fra ett eller to BP selskaper, betyr ikke at andre BP ikke er interesserte. Det virker litt som om PCIB har gitt opp paa forhaand.

2 Likes

Det stemmer solo. På kort og mellomlang sikt er jeg mest opptatt av Chem og at man får skikk på rekrutteringen der. Det er dette som er “bread and butter” for PCIB.

Etter at AZ sa nei tror jeg veien er mye lenger til markedet for Nac selv om de resultatene vi har sett er utrolig bra, men hvis vi skal tro på Per så må det jo komme nyheter vedr Vacc snart.

3 Likes

Det var jo akkurat dette jeg presiserte med fet type i innlegget mitt: «Jeg ønsker å lese alt, få mest mulig informasjon, både fra selskapet og andre skribenter. Deretter analysere dette til egen bruk.» Vil tro de som blir «dødsens fornærmet» enten starter med gjentagende negativitet, eller fordufter fra forumet. Jeg har vell ikke gjort noen av delene. Jeg takket også ALLE skribentene for sine bidrag, selv om jeg «hopper bukk» over det jeg har lest før. Synd bare at flere av de beste skribentene har forsvunnet fra forumet. Jeg har heldigvis kontakt med flere av disse privat.
Dette forumet gir oss fantastiske muligheter som ikke fantes for få år siden👍

7 Likes