Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det var interessant å se at de største aksjonærene til nå øker. Snodig kursen gikk ned 54% på EN dag. Jeg synes det var snodig gitt at FOMO uteble for NAC ved ventet AZ avgjørelse. En kan argumentere for at forventninger også til AZ var rimelig begrenset.

Trist kursutvikling for å si det mildt. Det er det ingen tvil om. Veldig overrasket over så stort fall når investeringen og verdivurderinger har vært på indikasjon i avsluttende fase ggk fimachem.

6 Likes

Kan aldri tenke meg at noen av de 20 største selger noe av betydning på dette nivået
Verste raseriet bør også være over blandt småaksjonærene , slik at de klarer å tenke klart :smiley:

5 Likes

Om man har vært i stand til å ta innover seg det som er skrevet om PCIB/AZ/NAC det siste året er det rimelig soleklart at forventningene til en avtale innen FimaNac har vært himmelhøye. Spesielt har enkelte skribenter her på TI hauset en avtale PCIB-AZ ut over alle rimelighetens grenser!

Men det tristeste med meldingen om “no deal” er at det i stor grad vil bli oppfattet er en underkjennelse av teknologi til PCIB. Tror personlig ikke at teknologien har feilet, men mer at den ikke passer inn hos AZ som den heller ikke passet inn hos Ultimo.

3 Likes

Klart markedet nu viser det. Er markedet alltid effisient? Tviler!

Jeg er ikke enig. Jeg ser fortsatt som de største aksjonærene som det vises til som har øket at det fortsatt er god teknologiplattform. Svært lovende. Hva underbygges dette med? Resultater oppnådd i ulike faser klinisk og preklinisk. Det finnes studier på dette som er avsluttet. Radforsk har kommenter resultater i positive ordvalg. Analytikere innen helsenæringen osv. Myndigheter har gitt regulatoriske privilegier i RELEASE.

3 Likes

Når de fleste av de største aksjonærene har økt og kun en eneste av dem har redusert - og kun med noe mer enn 10% - da viser det vel at dette voldsomme kursfallet i høy grad skyldes mindre / små aksjonærer som først og fremst kan takke seg selv for sin egen grådighet og/eller mangel på “is i magen”.

12 Likes

Ifølge Walday er FimaNAc-teknologien en samarbeidsstrategi, hvor AstraZeneca var den største samarbeidspartneren. Samtidig som AstraZeneca var svært viktig og helt klart den største partneren, er det flere andre partnere fortsatt involvert i fimaNAc-teknologien, og selskapet søker stadig nye samarbeidspartnere.

-Resultatene vi har fått i samarbeid med AstraZeneca er veldig gode. Det er ikke det som gjør at Astra velger å ikke gå videre, men heller hvor de står i deres utviklingsløp og hvor det er naturlig å ta med vår teknologi, samt andre interne prioriteringer hos dem, sier Walday.

Hvis en bare tror 50% av det P.W sier bør det være nok til å berolige saueflokken.
Eller forvillede får som det også kalles

7 Likes

Det som er spesielt er at vi har fått 2 store børsfall på uteblivende AZ deal. Først i sommer der den sank fra 80 til 45 og så nå der den sank til 20 fra 50. Kursen har altså falt fra 80 til 20 på grunn av AZ hysteriet. Kan vel også snu det med at kursen steg til 80 pga AZ, men fallet har likevel vært i overkant syns jeg.
Så kan man spørre seg om kursen hadde falt til 20 om vi hadde fått avslaget i fleisen i sommer, da kursen var på 70 tallet.

6 Likes

Hvordan kan et selskap som har jobbet med denne teknologien i 5 til 6 år, plutselig finne ut at teknologien ikke passer dem? Anvendeligheten av PCIB sin teknologi i forhold til AZ sitt behov, må da ha vært avklart som grunnlag for AZ sin interesse for lenge siden? Når de da avslutter etter alle disse årene er det vel mer sannsynlig at det var de faktiske resultater som ikke svarte til de opprinnelige forventninger?

2 Likes

AZ skriver: “we continue to make our drug platforms more diverse by expanding our toolkit of drug delivery technologies”, samtidig som de avslutter samarbeidet med PCIB?

Videre skriver AZ:
“What we offer: In-depth understanding of intracellular delivery and trafficking of active payloads for a range of new modalities including
mRNAs
oligonucleotides
siRNA
CRISPR-Cas9 systems
Small molecules beyond the ‘rule of five”

Hvis ikke PCI-metoden, som har gitt fantastiske resultater på alt den er testet på, kan brukes her, etter forskning og grundig evaluering, hva er den egnet for da?

2 Likes

Uheldig å trekke frem denne artikkelen fra 2017.
Den gangen gjaldt det vel formuleringen av meldingen som markedet missforstod og PW hadde all grunn til å hevde at markedet missforstod , for det gjorde det.

Når en legger dette sammen med dagens situasjon som gjelder opphøret av sammarbeidet mellom AZ og PCIB , ja da blir vel det hele en salig suppe.

Korriger meg dersom jeg er feil.

1 Like

PCIB har fått den gamle «it’s not you, it’s me»-rutinen. Nå har de funnet seg nye lekekamerater.

En skal ikke fantasere for mye men kan tenke meg at kineserne , som allerede på en måte er inne i sfæren, kan fatte interesse.Og de vet naturligvis at behovet er stort i denne regionen

Umulig å si eksakt om strategivalget. Ikke første gang blue chip company gjør gale strategivalg. Apple var nede for telling, tok tid for Moderna og Genmab osv. Det blir for enkelt å si det slik mener jeg. At det likevel hadde vært bra med en indikasjon og ikke eksklusiv avtale innen mRNA med AZ for PCIB er jeg selvsagt enig i.

Moderna er en eksisterende partner for AZ. Det er billions usd i sving innen denne teknologien. Flere BP har sine hester og enorme investeringer de satser på og vil beskytte?

Det er mange mulige beveggrunner.

PCIB skriver at de ser great potential for videre utvikling spesielt inne mRNA med sin teknologi. Det stoler jeg på basert på de resultater som er oppnådd og som begge selskaper vil dele i publikasjon, se børsmeldingen.

1 Like

Tvangs-salget er vel over snart, og jeg holder fast ved et kurs-leie på mellom 40-50.-
Siste opsjoner er vel på 50.-
Jeg vil tro at det er rundt der Walday også mener kuren bør ligge

6 Likes

BP er kun paa jakt etter en ting, og tjene penger. Hadde AZ sett store muligheter for dette i fimaNac, ville det blitt avtale, om ikke bud hvis resultatene var gode nok.

Det som bekymrer mest, er at den eneste partneren som har oppnaadd fimaNac resultater det lukter fugl av, er AZ. Og selv der ble det ingen avtale. Men kanskje det er slik at vi maa igjennom 10-15 partnere fimaNac, foer vi finner en som passer sammen med vaar leveringsteknologi.

Og med den erfaringen PCIB har i dag, burde de vite hvilke type forkskningsprogram som har stoerst sjanse til og lykkes sammen med fimaNac. Haaper de snart begynner og bearbeide disse, fremfor og kun presentere paa konferanser, og haaper paa at kundene selv forstaar alt, og kommer av seg selv. For jeg er overbevist om Nac vil lykkes med riktig partner med rett medisin.

3 Likes

“Tvangssalg” er et merkelig begrep som brukes av enkelte! Det som skjer er man blir bedt om å justere sin portefølje i forhold til lånebetingelsene noe jeg flere ganger har opplevd uten at det har vært problematisk eller at det har vært snakk om noe “tvangssalg”.

jo, hvis du ikke justerer , så kommer tvang :wink:

har vært der i 2018 etter emisjonen , ikke hyggelig når det skjer.

Det kan også ha noe med at man hos AZ har tatt for gitt man kunne fortsette et forskningsamarbeid her i det nærmest uendelige og det nettopp uten noen særlig tanke på anvendeligheten på kort til mellomlang sikt. Og det viste de seg også innstilt på selv etter gjennombruddet i fjor sommer. Men så ble de stilt ovenfor krav fra PCIB om at her må det skje noe mer eller så avslutter vi samarbeidet.

4 Likes

Kan bare ikke forstå at noen lar det gå så langt uten gjøre noe selv!

Nei, men det er på en måte tvang, for du MÅ justere. Men blir flis spikkeri, forstår godt hva du mener.

Eg er alltid rask å justere, og justere nok slik du ikke havner i ny skvis. ( før når eg brukte belåning)