Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ja tenke seg til at det ikke var noen som ville investere i selveste mRNA teknologi (DN artikkel) solo og PLUTSELIG billions usd og «alle» ville benytte teknologien. Intet nytt dette ved novel teknologi Solo. You name it, Genmab osv osv

Da har du misforstått solo. Jeg kan umulig si at det SKAL skje. Det jeg KAN si er at dette er helt typisk for novel teknologi også i biotek. Og at resultater som er bedre enn standard of care har en tendens til å få tilgang på et marked. Og at det for ørtende gang er helt typisk at det er risiko i et marked og i biotek spesielt. Noe annet ville ha vært rart med i en sektor hvor suksess har tatt 100 gangeren!

Og en siste ting. Det er garantert svært få av de negative som er aksjonærer (mulig har en ørliten lyttepost🤣). Noe annet ville ha vært galskap. En må jo lytte til egne vurderinger og magefølelse.

Stav. Helt klart bedre å kjøpe på 30kr enn 70kr det er mitt svar. Og hvem vet om dette er et godt eller dårlig kjøp. 70kr kan jo være genialt. Det foreligger tre ulike analyser og kursmål siste1-2 år fra tre meglerhus. Genmab var nede for telling og negativitet herjet i 2011 på 26kr. Den tok 100 gangeren. Det er lov å være ydmyk!

3 Likes

Jubel, Vi er fortsatt aksjonaerer, fordi vi haaper at hva du skriver en eller annen gang vil aapenbare seg.;-))) Men funderinger paa godt og vondt underveis, er helt ok.

Du bidrager hverken med noget positivt eller konstruktivt, når man ser dine seneste mange svar. Det er håbløst, at du gider bruge din egen tid på det :joy:

5 Likes

Da kursen lå på 80pluss var det bare optimisme og glede,. Nå er det pessimistene som rår, og kursen er deretter.
MEN produktet er det samme💥!!!
Jeg har fulgt Pcib siden start, og å tro at verden ikke trenger pci teknologien er for meg helt utelukkende.
Så må hver enkelt vurdere hva de gjør, jeg handler på salg🤘

10 Likes

Av å til er man nødt til å vise en smule ansvar overfor alle nye som prøver seg i aksjemarkedet

Nogen der har en opdateret/ny liste over aktionærer? Gerne en komplet liste :slight_smile:

20 største har redusert med 395.000 aksjer siden desember, Myrlid ned 220.000, MP Pensjon ned 150.000, Nordnet Livsforsikring ned 191.708:
https://www.pcibiotech.no/largest-shareholders

1 Like

De 20 største aksjonærer har totalt redusert med 1%. I samme periode har kursen fallt fra 80kr til 25kr. Altså meget stabil % eierskap 20 største aksjonærer over flere år. Andre har øket. DNB har økt betydelig i samme periode. Nu inne som 19 største aksjonær med ca 200 000 aksjer.

Anbefaler lens.org

Meget interessant økning av publikasjoner og patents fra PCI Biotech. Glitrende :star_struck:

6 Likes

Endelig en nyttig opplysning Jubel, takk for den. Roer vi ned haussingen basert på andre firmas 100x-profitt, det evinnelige mantraet om " TTT" og ett år gamle kursmål, så kan dette forumet bli relevant igjen.

Nå er det skyttergrav-krig mellom deg, Solo og Lenny og det er mildt sagt ganske trøttende, for dere gjentar dere selv til det kjedsommelige. Tenk på det når dere skal imøtegå neste kommentar:

“Har jeg ikke sagt dette en gang før?”

Er svaret “Ja” på det spørsmålet så vit at vi som leser TI garantert har fått det med oss

24 Likes

En strålende plan. Og la oss ikke gidde kommentere det gjentakende om ingen kommersiell avtale, dårlig kommunikasjon eller one liners som 25kr selg uten stats, facts, link journals, resultater eller håpløs PW. Det elegante og særs riktige er her nu baissing. Case closed. for novel teknologi utvikles på en dag eller to og det er ingen volatilitet som i prinsippet er name of the game, ei heller plutselig gjennombrudd som vitterlig ingen klarer å forutsi på noen som helst måte. Ei heller poeng å se mot peers, analyser eller den glede over å se andre lykkes i biotek med gode resultater! Artig å se likes, hvordan team positive og negative går igjen :rofl:

Stemmer det olafalo. I 2018 var 20 største ca 45%. Synes en reduksjon i % eierskap fra årsregnskap 2018 på ca 3% av de 20 største eiere på 3-4 år er stabilt samtidig som aksjonærmasse er øket betydelig over år :blush:

Artig at 3% reduksjon hos topp 20 skal kunne dra ned kursen 50kr eller 60-70%ish :laughing:

1 Like

Om du tar utgangspunkt i en kurs på over kr 80 i slutten av juni ifjor så har de 20 største redusert med drøyt 2% i løpet av den samme perioden. Men det var også bare fire dager hvor sluttkursen lå over 80. Det var derimot nesten to måneder hvor kursen lå omkring eller over kr 70. De 10-15 kronene på toppen sier ikke stort mer enn at noen en kort stund ble litt for ivrige til å trykke på kjøpsknappen. Og de 2% som “Topp 20” har redusert forteller ihvertfall at det blant dem må ha vært noen som bidro betydelig med sitt til at kursfallet har blitt så stort som det ble. Går vi tilbake til 14 oktober 2019, altså rett før de forhåpningene om en avtale med AZ, så lå faktisk “Topp 20” drøyt 3,6% høyere enn de gjør nå.

6 Likes

Det var da leit at mine innlegg oppfattes slik. Jeg skal prøve å skjerpe meg, men trodde virkelig ikke jeg skrev opp igjen og opp igjen det samme, selv om det kan være periodevis innenfor samme tema. Nå er det noen dager siden jeg skrev noe.
Er enig i at kvaliteten på det som skrives her inne er blitt skralt, målt mot tidligere tider. Det blir nok bedre når det er noe å skrive om.

25 Likes

oppfatter deg absolutt ikke slik Lenny. stå på videre
solo derimot er ganske så copy paste hver gang

9 Likes

Innleggene om hvor lenge man har vært i aksjen og at det snart må komme avtaler det følger penger med. For ikke å snakke om denne mRNA-moren som til stadighet blir nevnt. Klarer man å unngå å skrive disse innleggene daglig, tror jeg mye er gjort.

7 Likes

Synes det er mye gjentakelser og overdrevent fokus på mulige halmstrå innen mRNA for tiden men det er kanskje fordi det ikke skjer så mye innenfor “kjernevirksomheten” FimaChem.

Ellers finnes det en “ignore-knapp” hvis det er skribenter man ikke ønsker å lese. Kan anbefales :+1:

3 Likes

Jeg finner ikke Ignore hos meg (på mobil). Må man være insider?

Trykk på profilen til den du vil ignorere. (Deretter bokstaven eller symbolet inne på profilen). Ser du knappen “normal” så trykk på den og velg deretter “ignored”.

1 Like
45 Likes

Dette tar jeg sjansen på å gjenta, eller understreke, alt ettersom:

mRNA har fått sitt gjennombrudd og økt fokus pga koronavaksiner. På meg virker det som om mange er i en blindgate forårsaket av dette, hvor Lipider fungerer godt fordi virusvaksinene ikke skal målstyres mot bestemte celler. Her kan man skyte i blinde med LNP.

Å bekjempe en kreftsvulst er noe helt annet. Her fungerer ikke et skudd i blinde, og LNP like godt, uten store bivirkninger. Her kommer PCIB inn med målstyring gjennom PCI.

PW burde kanskje dempet alle spørsmålene rundt covid og PCIB, og heller snakke om målstyring og PCI, feks i kreft.

Se for dere bildet av musen med to svulster, hvor den ene ble behandlet med PCI, og den andre med LNP.

Det er her PCI teknologien blir genial, når mRNA skal målstyres.

Edit: PW er litt slik, at han svarer på spørsmålene folk fra utsiden er opptatt av. Han burde kanskje ha mer målstyring i kommunikasjonen selv?

35 Likes

Jeg tenker akkurat det samme.
Vi får nok ikke det store markedet nå med en gang, men på kreft innen alle teknologibeina så vet jeg det blir en avtale med penger - og da iløpet av dette året.
Først partner på Release. Så har jeg følelsen at det skjer noe stort med FirmaVacc snart også der det vil være naturlig å inngå samarbeid når den kliniske studien er ferdig.
Hvorfor skulle det ellers ta så lang tid å sette igang en FirmaVacc studie? Tenker de er i dialog med noen der diskusjonene tar litt tid.

Edit - jeg vet ingenting. Jobber ikke for Pcib og er økonom av yrke. Men jeg har en følelse om at noe løsner for Pcib iår :slight_smile:

12 Likes