Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det var bombe at du sa nei @stav098 :joy::joy::joy:

DN Investor

Trodde 25 var bunn. Kan fort være noen prosenter å hente om man tar imot her, om det er en trader som gikk lei.

2 Likes

Man skulle kanskje tro at en aksje burde være mer interessant når den er billig enn når den er dyr, men det er bemerkelsesverdig hvordan interessen forvitrer når aksjen befinner seg i en bølgedal. De profilerte skribentene kan selvfølgelig unnskylde seg med at det er lite nytt å kommentere, men litt repetisjon av det som gjør aksjen interessant hadde sikkert kunnet “styrke moralen” hos de mer usikre mindre aksjonærene. Det gir et dårlig inntrykk når man kun er aktiv i “gode dager” og svikter i “onde dager”. Da spekulerer nok mange på om man har mistet troen eller bare gått lei av å skrive. Selv sitter jeg ihvertfall i ro. Etter å ha solgt 1/3 på topp så ble dessverre store deler av disse kjøpt tilbake alt for tidlig. Men 400.00 i fortjeneste på det lille stuntet er selvsagt bedre enn ingenting. Planen var for øvrig å selge alt og kjøpe tilbake senere, men kuttet salget da aksjen begynte å falle. Forstår lite av de som lot være å selge på 85 og selger nå istedet. Jo lavere aksjen faller jo mer tight sitter jeg.

2 Likes

Ja du har jo nevnt tidligere at du solgte på 84,- da vi alle satt fuly loaded å ventet på svar deg der i med 1.juni, men intet svar dagene over. Hvor vil du? Sitter fortsatt med mitt som da til lavere kurs enn dagens å plukker jevnt å trutt!! Skjønte bare ikke :arrows_counterclockwise: men du kan sikkert utdype!

Pål selbo is a guest today at radium podcast 171

6 Likes

Det kan være fristende å kjøpe nå, men det er en del som har lån på aksjene. Og en kan ikke se bort ifra at enkelte nå begynner å få beskjed fra långiverne: - Hør her ,lille venn, vi er bekymrer for om der er dekning for lånet ditt…

2 Likes

Markedet har mistet tiltro til PCI og kanskje spesielt ledelsen. Styret står ansvarlig ovenfor aksjonærene. Uavhengig av jobben som er gjort må tilliten gjenopprettes. Det er da naturlig at man ser på endring av ledelsen og spesielt øverste leder.

Behov for en sterkere og mer tydelig leder som har kommersialisering av teknologien som sitt kompetanseområde og hovedfokus. Ikke ulikt grep gjort i Ultimovacs når selskapet gikk inn i ny fase. Nok grunnforskning, nå er det salg som gjelder.

Et krav fra oss aksjonærer bør derfor være at styret sparker PW og finner en mer egnet leder. PW må som leder ta ansvaret for manglende kommersielle resultater (fortjent eller ufortjent). Om ikke annet vil det trolig umiddelbart øke kursen med 5-10 kr. til gagn for oss aksjonærer.

Det må tas grep raskt! Send mail til styret ([email protected]) “Småaksjonærene krever endring i PCIB”

Nytter ikke å klage på TI. 1000 mails bør gjøre susen!

2 Likes

PCIB har gått 350% på 5 år. Hvor er dere på GF 28.5? Det er i så fall stedet for aksjonærene å uttrykke sin evt misnøye…

1 Like

https://soundcloud.com

Radforsk 171 er ute Pål Selbo og PCI Biotech

2 Likes

Helt normal praksis i næringslivet å endre ledelse for å stimulere til endring, ny dynamikk og kanskje nye tanker og endret fremgangsmåte. Spesielt dersom resultater ikke står til forventningene (overhodet).

PW er øverste leder og blir da automatisk syndebukk (fortjent eller ufortjent). Sånn er dessverre business og næringslivet, PCIB er ikke noe unntak.

Som aksjonærer ønsker vi høyest mulig kurs, kanskje spesielt dersom det blir nødvendig med en emisjon, noe som ikke er usannsynlig (mindre utvanning).

Samtidig har jeg sett PW ifm. noen presentasjoner og han fremstår i mine øyne ikke (unnskyld meg) som noen karismatisk, selvsikker og utadvendt leder. Kanskje det helt motsatte, han inngir ikke tillit (i mine øyne). Jeg tror ikke han er riktig mann i situasjonen selskapet er i og for den videre kommersialiseringen av teknologiene. Dessverre!

Resultatene taler for seg, teknologiplattformen er solid, men ingen kommersialisering. Det er for dårlig! Håndteringen av AZ, spesielt i etterkant var en katastrofe. Godt mulig PW ble overrasket av utfallet, det var ikke hans skyld, men han er likevel leder og må ta ansvaret. Så enkelt er det!

Likevel holder man pga. teknologien på aksjene :slight_smile: men som aksjonær er det mitt håp og anbefaling at PW byttes ut - han har dessverre gjort sitt! Tilliten til PCIB må gjenopprettes og det må inn ny entusiasme, driv og kommunikasjon.

Takk for oppmerksomheten :grinning:

5 Likes

Fint det. Forventer et ramsalt innlegg på generalforsamling.

Eller så kommer nyheter plutselig før GF og ledelsen plutselig genierklært :sweat_smile::pray:

Det kan godt komme kursdrivende nyheter før GF. Noe flere her inne forventer. Det endrer imidlertid ikke konklusjonen om at PW ikke er rett mann for fremtiden!

Det er flere avtaler som må på plass de neste årene.

1 Like

Anyway…
Når man hører PW fortelle om RELEASE og vi vet de gode resultatene som er oppnådd for en kreftindikasjon som det ikke finnes medisin mot og vi vet PCIB kan levere cellegift målrettet og direkte til svulst og inn i cellene og at RELEASE kommer til å blåse hatten av og mer til i forhold til kontrollarmen så er det ufattelig selskapet har børsverdi under 1 milliard - selv med covid-19 problemer og utsettelse.

På European Biotech Investor Days nå nettopp brukte PW over halvparten av tiden på CHEM og Release.

Kan legge til dagens podcast er skikkelig interessant (nr. 171).

1 Like

Ja, markedsverdien er både krise og skandale.

Enda værre, den kommer til å påvirke verdier ved fremtidige avtaler…

2 Likes

Tenker det ikke er helt tilfeldig Must har akkurat over 10% så alle oppkjøpsforsøk for småpenger effektivt blokkeres.

Vi får se når det gjelder kommersielle avtaler. PCIB har jo ingen enda.

1 Like

@Ebitor vær så snill! Kan du ikke forholde deg til fakta for en gang skyld :sweat_smile:. Syvertsen er 15 største fortsatt

Realiteten er at de 20 største aksjonærer har økt siden feb/mars med 0,34%!

9 Likes

Kursutviklingen er en mistillitserklæring mot ledelsen fra aksjonærene. Likevel vil det ikke være særlig lurt å fremtvinge endringer i ledelsen på det nåværende tidspunkt. Fima Nac og fimaVACC trenger mer tid for å modnes, og her vil PW trolig være rett person til å føre dem i mål. Når det gjelder releasestudiet er det vel et faktum at den nåværende ledelsen rotet bort mye tid i de første årene. Slik situasjonen er nå har det trolig liten effekt å bytte mannskap for å gjennomføre studiet.

3 Likes

Undertegnede har ikke solgt aksjer på lenge og er fortsatt blant de 20 største aksjonærene. Skjønner derfor ikke hvorfor du skriver det du gjør!

55 Likes

Jeg kan ikke se at det er grunn til å håpe på noe som helst på kort sikt. Frem til nå har jeg trodd at selskapet ihvertfall må være verdt såpass som det er i dag. Men nettopp disse stadige antydningene om en mulig emisjon har fått meg til å tenke at jeg bør være forberedt på at kursen til og med kan falle under det jeg har betalt (knappe kr 17 i snitt) eller at jeg blir utvannet tilsvarende. OG det nettopp fordi jeg ikke ser noen grunn til å håpe på avtaler som skal dukke opp i løpet av kort tid. Bare koronapandemien er nk for meg til å tenke at evnt avtaler neppe kommer før dette er så noenlunde over. Da kan man til gjengjeld kanskje gjøre seg forhåpninger om både kraftig opptrappet rekruttering til RELEASE-studien og kanskje en avtale med litt penger på bordet.

3 Likes