Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Rapport om at rekruttering fortsatt er på skjema, eller i forkant vil være meget positive nyheter å få. VACC og NAC ligger der som en gulrot. Dette kan smelle når som helst. Ser ikke for meg en VACC emisjon uten gode nyheter som drar kursen først. PCIB er ikke i posisjon hvor de må kjøre emisjoner, da er det ikke noe grunn til å gjøre det på stadig lavere kurser.

12 Likes

Fin podcast. Episode 171: Pål Selbo og PCI Biotech by Radium

Her sier Selbo jo at det også forskes på pankreas, og at dette kommer til å bli en off labe brug etter RELEASE godkendelse er jeg helt sikker på.

Hør i øvrigt 36.00 at Jonas fisker etter Kinesiske kontakter, godt nok for PDT. Men jeg tror det er flere enn meg som venter på att en “Kina avtale” på fimachem kommer som lyn fra en klar himmel.

70 Likes

Ser det blir etterlyst at noen av oss som har bidratt mye tidligere skriver og kommenterer også når det går “dårlig” (les: med kursen). Jeg tror ingen av oss føler noen forpliktelse for å booste moralen hos hardt prøvede aksjonærer sånn sett. Personlig skriver jeg når jeg har noe å melde eller kommentere. Per nå er det dessverre ufattelig lite nytt å kommentere.

Når jeg likevel har blitt dratt ut av hulen kan jeg jo kort gjenta min analyse av tingenes tilstand :

Jeg tror selskapet jobber knallhardt på få i land en avtale på fimaVacc. Jeg håper og tror styret innser at å sette en emisjon nå for å kjøre en studie alene uten medvirkning fra andre selskaper, vil være særdeles umusikalsk og ville være en en invitasjon til pengesterke tradere og fond som har som formålsparagraf å utnytte små biotekselskaper som trenger penger, og samtidig et hån mot eksisterende aksjonærer som for 2,5 år siden spyttet inn 360 millioner kroner i selskapet til kurs langt over dagens. Jeg håper styret har kommet til samme konklusjon: *PW får rett og slett ikke lov til å sette igang fimaVacc før det er kommet penger og partner på bordet i wet inc.

Jeg ble oppmuntret av Q4 og påfølgende Radium og er overrasket over kursfallet siden da. Vi har sett det samme i mange andre norske biotekselskaper, sånn sett er ikke PCIB noen versting. Markedet er nok fortsatt bekymret for rekruttering til RELEASE. Selskapet hadde tjent på å spille med åpne kort her. Men de har altså valgt å lytte til sine rådgivere som har fortalt dem at vanlig industristandard er å rapportere tidslinjer og ikke pasienter. Markedet vil nå se bevis på at PCIB har fikset rekrutteringen. 1. pasient i USA kunne vært et sånt bevis så det vil nok være kjærkomment når det kommer.

Forøvrig tror jeg den lave kursen om dagen delvis er en konsekvens av hvordan situasjonen rundt AZ ble håndtert. PW og co har lav tillit i markedet etter det som skjedde. Det ville på mange måter ikke vært feil om styret tok grep og sa at nok er nok for PW. Det at de ikke har gjort det ennå eller at PW selv har tatt hatten og gått, indikerer for meg at her finnes det ting som kan gi vind i seilene framover.

Husk også at det er vi aksjonærer som eier selskapet og som velger styret. Istedet for å stemme med salgsknappen, eller å surmule på forumet, kan man heller gi innspill til valgkomiteen om man ønsker endring.

74 Likes

Jeg er rett for at det går som PW sier , 1 patient per sykehus. Ingen som vil lyte til slike beskjed. ??

Den muligheten holder jeg på ingen måte for usannsynlig. Walday har sjøl nevnt Kina som et interessant marked, men med en kommentar om at det kinesiske markedet er mer krevende. Da siktes det gjerne både til gjennomføring av kliniske studier og til kommersialisering.

Dette er sikkert - til en viss grad - riktig. Men ser man på det raskt voksende samarbeidet mellom vestlige og kinesiske farmaselskaper, er det slett ingen umulighet å få til noe i Kina.

Et slikt samarbeid har for øvrig Photocure gått inn i, dvs. både for Cevira (klinisk utprøving) og Hexvix (markedsføring).

16 Likes

Har vært helt ute av Pcib en stund, men kjøpte mine første aksjer siden høsten 2020. Rekruttering har vært grunnen til at jeg gikk helt ut. På høsten hadde de kun en pasient. Det virker som de jobber hardt med rekruttering, og forhåpentligvis begynner det å gi resultater. Stillheten rundt rekruttering tar jeg som et signal på at det går veldig tregt. Jeg tør ikke kjøpe mange aksjer før vi blir oppdatert på hvordan rekrutteringen går. På den annen side kan det komme avtaler og de har fantastiske resultater.

1 Like

Tror nok markedet blir værende avventende inntil det åpnes opp mer om rekrutteringstall og spesifikt hvordan de ligger an i forhold til forventet “rekrutteringsbane”
Synes det er synd de holder fast ved den “gamle” standarden og med mindre dette er en ulempe rent konkurransemessig eller noe i den retningen ser jeg ingen god grunn til at ikke pcib også kan åpne opp om tallene slik andre norske selskap i samme sfære nå gjør. Det inngir ikke tillit når vi allerede vet at rekruttering har vært et problem…
Dersom tallene holdes skjult av konkurransegrunner må de spesifikt forklare hvilke konkurransegrunner som legges til grunn for dette valget dersom de skal håpe på å ha markedets tillit tilbake og i tillegg må de gi en guiding med “høy grad av konfidens” på at de skal nå denne guidingen.

Og så er det selvfølgelig slik at en avtale vil kunne slå beina under stemninga som råder nå, gi sikkerhet/tillit tilbake til aksjonærer/markedet og sette aksjen i en helt annen modus. Hvor sannsynlig det er er vanskelig å si noe om – det er vel oftest usannsynlig helt til det plutselig foreligger… I mitt hode, så er det Asiaavtale på Fimachem som er nærmest å kunne gi det løftet og kan gi størst umiddelbar gevinst (i aksjeverdi) per nå. Tror en evnt Fimavacc-avtale heller vil være litt baktung og ikke gi mye penger upfront eller på kort sikt. Blir gjerne bare avtale om å prøve ut teknologien sammen med samarbeidende firma på “like vilkår” - begge bidrar med sin teknologi…

That`s my 5 cents, anyway.

29 Likes

22 dager til Q1.

2 Likes

6 days to Annual Report!

2 Likes

Har ikke fulgt så nøye med på tråden må jeg innrømme, folk er ikke så veldig aktive med å bruke rapporteringsfunksjonen.

Men ja det er ganske mye HO-tendenser nå med folk som spammer ned det samme innholdet gang på gang, og det er på tide at folk begynner å legge litt sjel i innholdet som produseres.

5 Likes

Beklager feilen, sørlendingen

1 Like

Det er rimelig spesielt å fremlegge såpass substansielle påstander, få massiv input fra mange medlemmer på tråden på at det er feil, og så bare stå fast på påstanden uten å ta seg tid til å sjekke de faktiske forhold.

16 Likes

Interim avlesning for Release studiet er forventet H2 2022 - H1 2023. Kriteriene er ved 120 pasienter inkludert. Dvs. ved 60 pasienter som får behandling med PCIB (1:1 randomisert studie).

Kan PCIB få midlertidig godkjennelse tidligere av etiske årsaker HVIS det viser seg behandlingen har så stor effekt at det ville være uetisk og ikke tilby den til alle?

Er dette i det hele tatt mulig og har det skjedd før noen gang?? Hva vil i så fall kriteriene være?

Noen som med kjennskap til det regulatoriske løpet som kan si noe om dette?

@the1nonly

Ja, slik jeg har forstått det kan IDMC (den uavhengige komiteen som overvåker løpende data fra studien) komme med tilråding om å avbryte kontrollarmen dersom etiske hensyn skulle tilsi det.

Om så skulle skje, vil selskapet måtte ta tilrådingen fra IDMC opp med de regulatoriske myndighetene; altså EMA og FDA.

2 Likes

Startordre på 23,1…skal vi videre ned? :dizzy_face:

Lavt volum og synes det kan virke som noen «jobber» kursen ned. At kursen skulle tryne ytterligere fra februar snart 10kr på så lavt volum med slike start og sluttordre synes jeg er rart.

Men med liten interesse kan selvsagt syltynne volum flytte kursen mer enn merkelig. Hvorfor viktig med lav sluttkurs som mulig flere dager (og godt lavere enn volumvektet pris) og åpne bid lavt kan virke som noen vil tryne sentimentet. Skjønner ikke helt hva som skjer annet enn at investorer venter avklaring vacc og mulig Asia partner for RELEASE?

Naar man ser paa kursen, virker det som om markedet tror en Vacc emisjon vil vaere det foerste som kommer fra PCIB.

2 Likes

I teorien ja, men det fremstår ekstremt urealistisk i og med at enigheten om avlesningstidspunkt allerede er vurdert og satt i samråd med FDA. Det kreves jo uansett et minimum av tilfeller for at resultater skal bli statistisk signifikante.

Største problemet til TI er ikke moderatorene, men brukernes mulighet til brukerstyrt moderering. Inklusivt i dette er neandertalerbruk av emojier.

2 Likes
7 Likes