Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

jeg tenker det kan ha en vis rigtighed, jeg har selv købt ind i NANOV, dog uden at mindske min position i Pcib -tvært imot.

10 Likes

Synd at dette forumet for noen har blitt en blogg for de som ellers ville møttes på bingoen. Håper lokalene snart åpnes igjen over det ganske land.

Her er en sak fra Kina. Dette beviser at de har oppdaget teknologien, og at det ikke er utenkelig at de ønsker å komme til dekket bord. De virker i så fall å være fornøyd om man studerer rapporten.
For det vi vet kan Robin ha vært i Kina i snart ett års tid.

Accepted 8th March 2021 (11 sider):

the combination of phototherapy and chemotherapy is considered to be a very promising strategy to enhance the effectiveness of cancer therapies. In addition to directly killing cancer cells by hyperthermia and reactive oxygen species (ROS), phototherapy can also promote therapeutic molecule internalization into cells by the ‘‘photochemical internalization’’ (PCI) effect, resulting in reduced side effects and enhanced therapeutic effects.

The dissolution studies demonstrated that the nanocapsules had sensitive reduction-responsive drug release profiles, while the drug release rate could be further accelerated with the assistance of NIR laser irradiation. Owing to the small size, targeting ligand of cRGD and PCI effect, the nanocapsules could effectively be taken up by squamous cells in vitro as well as target the tumor of squamous cell carcinoma in vivo. Additionally, the nanocapsules exhibited an outstanding photothermal effect and ROS generation under laser irradiation, which was also evidenced by the enhanced cytotoxicity in the treated squamous cells. Finally, the in vivo antitumor and biosafety investigations vali- dated that this synergistic photo-chemo combination treatment by DINCs plus NIR laser irradiation could completely eliminate the tumor and significantly prevent tumor recurrence, with a favorable biological safety profile in the SCC-15 tumor-bearing mice model. Altogether, this high-performance NIR-triggered photo-chemo combination therapeutic platform may offer a promising strategy for the treatment of various malignant tumors.

Link: https://pubs.rsc.org/en/content/articlepdf/2021/ma/d1ma00097g?page=search

72 Likes

@lenny

Setter virkelig stor pris på dit utrættelig og gode arbejde med å opspore veldig interessant leads vedr. PCI.

God weekend til dig.

32 Likes

@lenny
Helt enig med FiloD. Du gjør en kjempejobb som jeg tror de fleste Pcib interesserte setter stor pris på og har mye å lære av. Mange takk!

35 Likes

Jubel; Helt uenig i det du skriver her:“Hadde jeg vært så negativ som veldig mange av de som nu skriver ville jeg ALDRI eiet PCIB. Hvis noen tror kursen skal ned samtidig som de er eiere og de ikke har tiltro til styret eller ledelsen, ja, da synes JEG mye av meningene om at de «liksom» er eiere blir svært tvilsomme.”

Dersom man har stor tro på teknologien og sitter med en relativt stor post med aksjer med et perspektiv på 5-10 år spiller det det liten eller ingen rolle om kursen kortsiktig faller.
Forstår godt at kortsiktige aksjonærer er veldig forsiktige med å komme med kritiske innlegg, men vi langsiktige kan i større grad tillate oss å være kritisk til f.eks. ledelsen av selskapet i håp om et skifte.
Folketrygdefondet som langsiktig eier drar f.eks. det jeg nevner så langt som til å låne ut til kortsiktig shorting. Å låne ut til short mener jeg generelt bør være lov, men det er svært betenkelig at det gjøres for små biotekselskaper som er avhengig av emisjoner til en fornuftig aksjekurs for å finansiere fortløpende drift og for å overleve.

Flott, da er vi enig om å være uenig!

Synes du jeg virker kortsiktig :rofl:

Det er sikkert flere veier til Rom. Men som sagt er min filosofi fokus på results OG jeg må ha tillit til styret og ledelse i et selskap. Alt det finner jeg i PCIB.

Uten dette er jeg ikke eier i noe selskap

2 Likes

Nei, jeg har ingen grunn til å tro at du tilhører den kortsiktige kategorien, men vi har kanskje litt ulikt syn selskapsledelse og til hva som er “tillatt” å skrive på diskusjonsforum dersom man er eksisterende aksjeeier.

2 Likes

Synes ogsaa slike rapporter er veldig positiv lesning. Problemet er bare at man har lest tilsvarende rapporter som har skapt forventninger en gang pr. uke. i 11 aar, uten at det har materialisert seg i en avtale det foelger penger med.

Det blir litt som og rope ulv uten at det noen gang er noen ulv der. Derfor greier ikke lenger slike positive rapporter engang og loefte oeyenbrynet mitt lenger. Venter paa relaese, punktum.

3 Likes

Akkurat. Da er vi 11 år nærmere. PCIB uttalte at de gikk inn i en ny fase i forbindelse med ansettelsene av Robin/Sapir mai 2020.
Et standard utviklingsløp for legemiddelutvikling er +/- 10 år.

21 Likes

Dette bekymrer meg litt. Det er vel blitt uttalt i snaut et halvt år at screening har tatt seg opp i USA. Men ingen pasienter er innrullert. Kan være tilfeldig, men med 6 sykehus hadde jeg forventet FPD i US nå. Hvis det er dette PW mener er økt screening i andre land også vil RELEASE trekke ut i det uendelige…

1 Like

De landene med høyest rekrutteringsantall er vel uttalt av PW å være de store europeiske. Så kan det jo argumenteres med at disse opplever en relativt utfordrende bølge 3, samt at UK med tilnærmet full kontroll på pandemien heller ikke er med på Release. Men jeg velger å tro at de som er i risikogruppen (inkl de kreftrammede) ble vaksinert senest i Februar/starten av Mars, og at mange av disse som har ventet og vært delvis nedprioritert i omtrent et år nå, blir prioritert til det fulle for behandling (også kliniske utprøvinger) igjen.

5 Likes

Tenker Asia oppveier forsinkelsene i USA og delvis Europa.

7 Likes

Ja, PW&co har gjort en stor jobb (og holdt det riktige fokuset og ressursbruk, i min mening) med å forsøke og kompensere forsinkelsene forårsaket av C-19 med utvidelse til Asia, og ikke minst lempinger på inklusjonskriteriene. Usikkerheten hos dem (og hos oss) er i hvilken grad disse lempingene i praksis vil kompensere for Covid ( i et bull scenario kan jo tiltakene på tross av C-19 fremskynde avlesing, til og med)

2 Likes

Well I don’t know if this is good enough documentation for you, it may be irrelevant, but consider the following:
I own the following shares in a Nordnet IK0 account. These positions have been stable from Feb 20 to march 21.
7430 pci
13300 tvx
350 pho

I got “utbetaling aksjeutlån” in the following approx proportions:
20q2 PCI 50x pho

20q3 PCI 400x pho

20q4 PCI 300x pho

21q1 PCI 1,3x pho

in these 4 quarters, I Also got 5-10x from TVX vs pho

If it is relevant info, I’ll let you do the maths.

2 Likes

@Buffert og @Oxion

Er veldig sikker på at dere begge har rett.

Rekrutteringen til RELEASE-studien er i ferd med å ta seg kraftig opp både i Sør-Korea og Taiwan. For det er utvilsomt disse to landene det i første rekke siktes til i årsrapporten når det vises til oppsving i screening og rekruttering.

Begge disse landene har - sammenlikna med europeiske forhold- svært høy forekomst av gallegangskreft. Samtidig har de, typisk for øst-asiatiske land, høy effektivitet og målbevissthet når det gjelder gjennomføring av helsepolitiske program.

For et par dager siden sjekka jeg status for nettopp disse to landene med hensyn til bekjempelse av covid-pandemien. Da viser det seg at Sør-Korea har rundt regna 20 - 25 % av den smittebyrden vi har her i landet. Taiwan har praktisk talt null.

På denne bakgrunn tror jeg at man i betydelig grad kan være i ferd med å hente inn det man mista av rekruttering I 2020.

I denne sammenhengen betyr derfor ikke pasienttall i USA særlig mye. Her er det viktigste at man oppnår en viss deltakelse også i FDAs kjerneområde. Allerede i år kommer man til å dekke inn dette "behovet.

20 Likes

Det er helt latterlig at terskelverdien for synlig short er så høy

7 Likes

It is relevant and shows that PCIB is shorted even if no short is shown in the Finanstilsynet list.

I can confirm PCIB is quite heavily shorted via the Nordnet Zero accounts (IKZ). I also got payments the last 4 quarters and quite significant amounts in the last 3 quarters.

4 Likes

Det ser virkelig ut til at der er et lite eller stort shorte stunt. Denne fra Krosta viser eksakt dette. Håper shortere i biotek blir knust. Sårt tiltrengt midler til forskning og utvikling i selskap med dobbel bunnlinje. Uting så det holder. Shortskivs i biotek på vei :crossed_fingers::muscle:

8 Likes

Litt interessant at utsagn om shorting møtes med såpass skepsis. Det er jo helt udiskutabelt at pcib på linje med stort sett alle aksjer er gjenstand for all mulig spekulasjon. Dette er endel av markedets natur (kunne sikkert vært regulert annerledes) og blir et dilemma for selskaper med såpass integritet og alvorlig forretningsområde som Pcib. De fine oppturene vi har hatt er også resultat av denne opportunismen hos store og små aktører på børsen. Inklusive oss selv. Når selskapet velger en konservativ informasjonsstrategi er dette et signal om at fundamentene er fokus. Vi får faktisk takke vår egen grådighet om vi blir forbannet her. Tror jeg har til gode å se noen av de største aksjonærene klage på andre for egne investeringsvalg. De selger vel ikke noe særlig heller har jeg skjønt så det sier jo sitt.

6 Likes

Det som hadde vært interessant er å vite er hvor mye/mange som gikk short 20.10.20.