Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hvor har du det fra?
https://ssr.finanstilsynet.no/

2 Likes

Brannfakkel :wink:: Det er nok lettere for den enkelte å skylde på shorting enn å erkjenne at man kanskje ikke har vurdert det fundamentale helt riktig på et tidspunkt.

6 Likes

Forventer ingenting annet fra deg Ebitor!

Det er typisk mønster for shorting som Investor sa og det beste med det er at disse robotene tar ikke forbehold om positive nyhet men kun pris bevegelsen i aksjen. Derfor med positive nyheter så kommer robotonene løpende etter for å dekke inn shorten og derfor forsterker rallyen oppover.

Det fundamentale har bare forsterket seg de siste par årene og jeg ser disse nivåene som meget gunstige til å plukke på og oppsiden betraketelig større enn nedsiden selv om vi kan kanskje videre ned i det korte bildet!

5 Likes

Mulig det. Jeg er derimot helt enig i ovennevnte kommentarer og JEG vurderer handel og lavt volum på grusing av kurs som indikasjon på shorting. Og det er vel flere biotek som har slike posisjoner.

Merkelig handel og robot fart.

La i så fall shortere bli knust helt plutselig på nyheter

Jeg vurderer handel på lavt volum og grusing av kurs som indikasjon på at markedet ikke har trua på selskapet.

Reporting threshold reset to 0.2% after 19 March 2021

https://ssr.finanstilsynet.no/

Men når volumet er så lavt som det er for PCIB så er det vel mulg at det foregår shorting av en viss betydning likevel. 0,2% tilsvarer 74.652 aksjer. To av tre dager de siste fem ukene har volumet for PCIB ligget under 100.000. NANO, BGB, ArcticZymes og Photocure er ført opp i registeret for i år. Sånn sett er det vel ikke usannsynlig at også PCIB kan være utsatt for noe tilsvarende i mindre skala.

2 Likes

Kult å være så uenig!

Jeg leser merkelig handelsmønster.

Bare å fortsette å levere results så kommer verdier helt plutselig fram. Enkelt og greit

Og dritkult at vi har med jammerkor daglig på et selskap de ikke har troa på. En studie det hele :sweat_smile:

Det var kun det at det var skrevet som fakta at vi var under short angrep. Setningen er forandret så det er greit.

Trur vi har litt tillitskrise til PCIB og noen ønsker å selge seg ned i påvente av ny info.

1 Like

Har du stirret på kursen hver dag i 11 år?
Har dette da vært en form for kompensering av den ekstreme pessimismen du ellers utviser i markedet, spesielt gjennom ditt andre nick på Hegnar?

2 Likes

Grensen for hvor vi vanlige folk får se short og den blir synlig er 0,5 % selv om det skal meldes fra til FT ved 0,2 %…

5 Likes

Enig i at det er “kult” å være uenig, for det er nødvendig at man er det hvis dette aksjeforumet (ikke aksjeFANforum) skal tjene noe formål.

Hvis du faktisk synes det er kult, så kunne du kanskje spare deg for jammerkor-karakteristikkene av meningsmotstanderne dine…

Synes det er helt håpløst når folk ikke vil ha motforestillinger fra folk som ikke har aksjer. De er jo de beste til å komme med motforestillinger i og med at de ikke er farget av egen posisjon. Ønsker man ikke det velkommen bør man isteden starte en PCIB fanklubb på Facebook eller en eller annen blogg.

Det er heller heldigvis ikke sånn at alle her på forumet er all-in i en aksje og bare setter seg inn i den. Sikkert de fleste sjekker ut mange selskaper og varierer posisjoner. I de prosessene er det jo helt naturlig å følge massevis av tråder/selskaper uten at man selv er inne.

Forøvrig har jeg nettopp kjøpt en mindre post i PCIB basert på at jeg anerkjenner det grunnleggende premisset om at potensialet er stort HVIS de kommer i mål. Blir lite overrasket om den posten går videre i minus kortsiktig. Ikke mye som taler for selskapet akkurat nå, men så er jo morroa litt som du sier selv, at når det ser mørkt ut så skal det ikke så mye positivt til…

8 Likes

Aksjesnila

Takk for oppegående tankegang.

1 Like

Enig i mye jeg snila! Og velkommen til de som av ymse årsaker er negative til PCIB.

Hadde jeg vært så negativ som veldig mange av de som nu skriver ville jeg ALDRI eiet PCIB. Hvis noen tror kursen skal ned samtidig som de er eiere og de ikke har tiltro til styret eller ledelsen, ja, da synes JEG mye av meningene om at de «liksom» er eiere blir svært tvilsomme. Har ikke behov for fan klubb. Har mer behov for hvordan eks peer kan prises 10 ganger høyere enn PCIB mcap og det kun vurdert mot en indikasjon i ett av PCIB sine teknologiben. Ref Pareto over. Der priser tydeligvis lite blockbuster og potensial for fremtidig suksess. Såpass har jeg forstått. Det gjør jo for meg riskreward svært interessant. Og RELEASE alene burde da kanskje lett kunne reprise PCIB mot peer alene?! Det er så stor forskjell i mcap at det er mye jeg ikke forstår. Og det er jo helt greit :sweat_smile:

Det er nu slik at det er flere enn deg som skriver og uten noe som helst av fakta omkring resultater, teknologi, marked, stats, peers osv. Kun onelinere igjen og igjen eks om PW, daglig og uselviske :rofl:Det er dessverre slik at sterkere enn kjønnsdriften er det for noen å se andre mislykkes :joy:

Og de negative har jo så rett så rett. Kursen er ned ca 60% på ett år og fra 80-90kr for kort tid siden ned hele 60kr ish. Det er brutalt og gruset kurs. Det er jo fakta. Likevel presentert data og resultater under kollapsen som har vært gode. Ballen :pray::bomb:

Og nu var det vel 2000 ish aksjer som fikk kursen ned 50-60øre. Noen som sa at noen ikke ser ut til å leke eller mulig shorte. Syltynt volum på kursfall tyder kanskje på det eller? Trodde høyt volum den ene eller andre veien var mer sikkert tegn på håndfast TA.

Jubel

Alle kjenner ditt ståsted.
Egentlig er du rimelig tolerant mot de som er kritiske røster i PCIB sammenheng

Ikke nødvendigvis ulogisk å sitte i en aksje man tror vil fortsette å falle. Sitter fortsatt i PCIB selv om jeg har tenkt at den vil fortsette å falle inntil det dukker opp positive meldinger. Men slike meldinger kan komme som lyn fra klar himmel, og utfallet kan fort være mange ganger større enn det et videre fall vil være.

14 Likes

Enig, men da er vi jo enig for sagt på en annen måte forventer du plutselig SOLID rekyl (any time)? Mao oppgang. Det er svært annerledes og forståelig rasjonale enn mye annet som skrives :+1::sweat_smile:

3 Likes

Helt enig mister. Når man har skikkelig trua på et selskap å Deres teknologi er det morro å få lov til å handle aksjer for en billig penge :partying_face:

6 Likes

Det er stort sett småfolket som selger pluss noen fond/samlekonti. Egentlig ingen ting å bekymre seg over. Når det er sagt er det skuffende at det ikke dukker opp nye store investorer på aksjonærlista. Det er betydelig « innavl» her.

2 Likes

Tror nok mye av grunnen til at folk selger PCIB er flytting av midler til NANOV. Er nok mange av de samme aktørene i begge og NANOV står mye nærmere oppskytning.

4 Likes

Kan være enig i den betraktningen. Jeg har selv prioritert økning i NANOV og føler den spenner buen kraftig nå. Men sitter stille i PCIB.

1 Like