Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Godt poeng og right on. Jeg tror det er slik fordi mange som skriver på forumet er mer opptatt av å poengtere noe for å få oppmerksomhet enn å tjene penger. “Her er jeg og hva var det jeg sa” effekten. Det morsomme er også at de negative gir inntrykk av å være mer seriøse og faktabaserte enn de positive - det gjelder i alle trådene faktisk. Det tror jeg er en ren norsk effekt knyttet til at vi er mer komfortable med felles fiasko enn suksess (mer politisk korrekt også siden vi ikke liker at folk tjener for mye penger :grin:).

3 Likes

De har jo hele tiden sagt at de børsmelder FPD i USA. Så ikke noe ekstra drama at de gjør det selv om viktigheten har blitt stadig mindre med tiden som har gått. Den positiv utvikling andre steder, steder som ikke var med engang når de begynte. Har gjort viktigheten av USA mindre. Men det er fortsatt viktig, så jeg er spent på reaksjon på mandag.

2 Likes

Husk de rekner med 1 pasient pr site i året sann ca.
Personlig tror jeg at Asia kan rekruttere 3-4 pasienter pr site,i året.
Og nå når USA er oppe,og at det antagelig vis vil bli åpnet noen flere sites, er vi jo godt over det som var planlagt i starten.
JEG tror faktisk at vi kan komme i mål FØR planlagt !!
Og at studien vil bli forandret før slutt,slik at alle får fimaporfin av Etiske grunner🤘

15 Likes

God og viktig nyhet.

Jeg venter fortsatt på safety ok på 8 pasienter som har fått dobbel behandling. Nærmer seg vel det også…? Når den meldingen kommer estimerer jeg at 28 pasienter er innrullert. Totalt må det rulleres inn 120 pasienter for mulig aa (hvis ikke studien avbrytes før pga etiske årsaker). I min bok bør denne meldingen komme ila H1 for at ikke interim ila H2 2022 skal ryke.

4 Likes

Er dette noe du forventer at de børsmelder, eller kan de like gjerne ta det ved kvartalsrapportering?

I think US patients are still as important to the study as before, NANO CEO in last Q mentioned that FDA expects to see US patients recruited in their study, PW said this was not a requirement (after a question I asked in Q&A). However, there is a fine line between a requirement and an expectation for which I believe it is a “plus” to submit to FDA with US patients.

recruiting US patients is also important to engage with US KOLs as well for post market approval activities.

7 Likes

Selvfølgelig, men når man startet opp var nok planen at USA skulle bidra vesentlig mer av de 120 enn hva de trolig kommer til å ende opp med å gjøre.

1 Like

I think we should stick to what PW said, this message might never come if they don’t have 8 patients with double treatment, this information is irrelevant to recruitment.

4 Likes

Det er jo litt urovekkende hvis det er få som får 2 behandlinger. PW sa vel at den kunne komne etter interim. Min tanke som er naturlig skeptisk er jo at det er få som lever lenge nok til å få 2 behandlinger, men man kan jo tenke positivt også og si at første behandling har virket så bra at det er få som foreløpig har hatt behov for behandling #2

My point is that it should not be perceived negative if the IDMC messages never comes and certainly can not be assumed that the recruitment is going slow due to this message not coming.

5 Likes

@StockDZ Correct and stated by the company as well.

I really enjoyed the stock exchange announcement late friday. Great news regarding FPD USA!

Not the least this sentence regarding RELEASE overall performance in all geographies, in this era of «minimal» valuation mcap , its as bull as it gets.

Remember that some of the writers in this fora will be negative even when / if RELEASE will be a product in the market for patients world wide :sweat_smile: :rofl:

“It is reassuring to see screening activity and enrolment picking up across the geographies of the RELEASE study, despite Covid-19 still having an impact on the healthcare systems. We are focused on optimal execution of the RELEASE study, to bring a new treatment option to a patient group with a high unmet medical need.“

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/04/30/2220853/0/en/PCI-Biotech-First-US-patient-enrolled-in-the-fimaChem-pivotal-RELEASE-study.html

@sjog correct and with great uncertainty in this covid period it is great value to get such a confirmation 2-3 months from Biotech companies after Q comments. Especially to finally establish Trust in guidance :partying_face:( picking up across…) The stock exchange notice even stated reassuring

Have a great week and good luck with Q this week as well :muscle::bomb::pray:

2 Likes

“And we are now seeing increased screening and increased enrollment into the study. And we see that even though the pandemic is still affecting many countries. So our full focus on this now is really to ensure as optimal progress as possible out of the RELEASE study.”

Per på Q4 for 2,5 måned siden. Litt andre ord men ikke mye. Dette var den muntlige presentasjonen.

1 Like

Meldingen er vel også er skridt i rigtig retning i forhold til samarbejdspartner og hele projektet står mere attraktivt.

4 Likes

@StockDZ har fuldstændig rett. PW var selv ute å si at det ikke er sikkert at de kan få 8 pasienter med dobbelt behandling i hele studiet. Så det er ikke noe jeg venter specifikt på.

Langt de fleste pasienter vil klare seg med en behandling.

Det jeg derimod venter på er at IMDC kommiteen kommer får å avbryter SOC armen på etisk baggrund.

Jeg kan ikke beregne når dette kunne skje, men jeg har en ide om at den statistiske signifikante forskjell kunne kommer mellom 70-90 pasienter.
Jeg har tidligere gjettet på at det ville skje i år. Nu er jeg ikke så sikker pga. Covid. Men at senest H1 2022 tror jeg det er på plass. Og da får vi AA.

27 Likes

PW sa (langt tilbake i tid) at alle pasienter som kan få 2 behandlinger vil få 2 behandlinger.

3 Likes

Bra endelig å få FPD USA :slight_smile: At de nå ser generell økning i rekruttering er jo egentlig av større betydning, men manglende FPD er konkret og derfor en veldig tydeliggjøring av forsinkelse som er viktig å være kvitt.

Blir spennende å se i morgen hva det vil bety for kursen. 1 innrullert er jo ikke egentlig noe sjumilssteg i seg selv, men lettelse over bortfall av en usikkerhet har jo verdi. Samtidig opprettholdes nok foreløpig en del usikkerhet i markedet av at man ikke kan vite omfanget av den generelle økningen de melder om. I denne sammenhengen synes jeg det er synd at de ikke vil oppdatere på rekrutteringstall for om tallene var gode, så hadde jo oppdatering virket hensiktsmessig i nåværende situasjon. Litt rart å ri prinsipper om “bransjestandard” heller enn å gjenskape sårt tiltrengt troverdighet hvis mulig.

Når de da ikke oppdaterer tall, så risikerer man jo at noen tolker det negativt. I første omgang kan kanskje det føre til at noen fremdeles er litt avventende frem til Q1, enten i håp om litt mer kjøtt på beinet der om økningen i rekrutteringstakt eller av frykt for at økning uansett ikke er nok.

Uansett, med PCIBs historikk på reaksjoner på positive meldinger så har jeg trua på trøkk ut av blokka i morgen tidlig… Så er spm hvor lenge det varer :slight_smile:

5 Likes

To behandlinger er som jeg forstår det kun for de pasienter som ikke responderer godt på første behandling. Enkelte tumorer kan være veldig vanskelig å behandle.

Du kan spørge PW på fredag.

6 Likes

Mener det ble sakt fra PW den gangen at selv om det ble en CR etter en behandling ville det bli gitt 2 behandlinger fordi det kunne være igjen celler som ikke var målbare. Men godt mulig du har rett, dette kan du bedre enn meg.

Edit, veldig oppmuntrende i disse tider at du ser det som sannsynlig at ting kan skje etter ca halvparten av pasientene er inkludert🚀

2 Likes

@FiloD,

Det tror jeg du tar feil. Min forståelse er at aller som kan (det vil si ikke dør eller av andre grunner ikke er i stand til å få to behandlinger) vil få to behandlinger. Altså samme prosedyre som i Extension studiet.

17 Likes

Jeg er egentlig ret sikker, men lad os spørge PW på fredag.

9 Likes