Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

@FiloD og @Sorlendingen

I studieoppsattet heter det “inntil to behandlinger”. I praksis må vel det bety at dobbel behandling vil bli gitt dersom 1.
Klinikerne mener at pasienten kan ha nytte av en andre behandlingssyklus - og 2. Dersom pasienten ønsker det.

Bare dersom en betydelig andel av pasientene i den eksperimentelle armen - av den ene og/eller andre årsak - skulle ende opp med kun én behandlingssyklus, vil man kunne nå det planlagte antall for interimsavlesning før IDMC har gitt sin “sikkerhetsklarering” (for her teller bare de pasientene som har mottatt dobbel behandling).

7 Likes

Det er vel lagt opp til at dobbelt behandling er utgangspunktet og om noe forhindrer dette så blir det singel behandling

Edit,
at det er sakt «inntil to behandlinger» kan vel også være fordi safety på dobbelt behandling ikke er helt avklart/godkjent og hvis IMDC kommiteen skulle finne noe problem med det så kan RELEASE studiet fullføres med kun single behandlinger?

1 Like

Det er ikke enkelt, det som er dobbelt.

3 Likes

@abacus

Dette er en riktig fin opklaring.

Min opfattelse er at udgangspunktet er 1 behandling. Men at man kan gi intill til to behandlinger som i

hvis lægen og primært klinikkerne ønsker det. Patienterne skal selvfølgelig godkende en ekstra behandling, da den jo er en ytteligere belastning.

9 Likes

Jo, i den forstand at alle som blir rekruttert til studien som et minimum vil motta én behandling.

Men når man som vilkår for “sikkerhetsklareringen” legger til grunn at de nødvendige åtte pasientene skal ha mottatt dobbel behandling, så indikerer gjerne det at man ut fra hensyn til vitenskapelig styrke i studien håper at flest mulig vil behandles to ganger.

5 Likes

Det er vel et håp om at dette kan behandles flere ganger og bli noe flere kan overleve «hele livet»? :pray::star_struck:

4 Likes

Vi snakker cellegift tross alt. Er ikke noe du ønsker å utsette kroppen din for alt for mange ganger.

2 Likes

Spennende å se om det blir noe fart på kursen imorgen. Tar ikke seieren på forskudd :stuck_out_tongue:

1 Like

@FiloD @Sorlendingen @abacus this is what PW said about IDMC review (Q3 2020)

«We have established an Independent Data Monitoring Committee. They will provide a review to us when we have had 8 patients in the experimental arm that have had 2 treatments and gone through the safety window. I will not provide any guidance on when this will happen. In theory, this study can go on all the way to the end without this happening because we allow up to 2 treatments, but it’s really the investigator and patient choice whether they do 1 or 2 treatments. So when this will come will depend on how many elect to do a second treatment.»

29 Likes

@StockDZ

Superb.

Som skrevet tidligere, derfor går jeg ikke å venter på en sådan melding fra IMDC, jeg venter heller på at de melder stopp i Soc armen, den kan faktisk komme før det blir meldt safety for 2 behandlinger.

8 Likes

25 Likes

all nations say that about themselves, not only Norwegians!

grad
substantiv
fra latin gradus ‘skritt, trinn’
1
trinn i en (tenkt) skala
EKSEMPEL
sykdommen har forskjellige grader
https://naob.no/ordbok/grad_2

1 Like

Hehe, you’re probably right, but we are very high up on that top 10 list :grin:

1 Like

Forholdsvis enkelt å kjøpe mer her i åpningen på lav kurs🤑

3 Likes

Lunken reaksjon på FPD US foreløpig. Klart en positiv melding, men kanskje markedet syns den kom for sent? Får håpe de har noe snadder på Q.

4 Likes

Vi er opp 8%. Det er jo ikke så ille det.

5 Likes

Lunken? 8% opp, men alt er jo relativt :wink:

3 Likes

Vi var opp ca 4.5% da jeg skrev det. 8% er jo noe varmere men jeg popper ihvertfall ikke noe sjampis for å være tilbake på det som var støtte for noen uker siden

2 Likes