Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Er ikke oppdatert på short-situasjonen, hvor mye som er utlånt, men det kan vel kanskje bli en interessant synergi-effekt i kursutviklingen om noen føler det nå begynner å haste litt med inndekningen…

3 Likes

Hadde ikke forventet noen måneferd av den meldingen. Folk er lei av evighetsseilasen nå… Det må større fremskritt til og avtaler på bordet. FPD er vel det som skal til for å holde skuta der den er.

6 Likes

Jeg tenker de fleste klarer å vurdere egen riskreward.

At det nu er økt screening og innrullering i alle geographies er for meg noe av den største mulige verdidriver i PCIB.

Her er der en avsluttende fase innen onkologi ved RELEASE som per nu danker ut eneste komkurrent (Investor sa game, set og match :partying_face:).

Og når det gjelder slike studier gjorde Pareto den nevnte peer analysen og fant verdi 10 ganger høyere enn dagens mcap (og det bare vurdert RELEASE asset).

Så for all del bare undervurder dagens melding (fredag kveld)!

Mener noen at kursen på EN dag skal direkte opp mange milliarder eller at kursen skal stige på reduser risiko, jevnlig og over tid. Og skal verdier fram mot peer skal det vitterlig snakkes om måneferd?

Jeg klarer virkelig ikke å skjønne hvorfor noen investerer i biotek om ikke slike nyheter om redusert risiko i studie innen onkologi med slike egenskaper er særdeles positivt :sweat_smile::bomb: for verdi (og det med et bakteppet med 40-50kr fall for kort tid siden)

Endelig bra til solid volum igjen!

Jeg mener dog at jeg er realist og optimist samtidig.

Ingen kan gi noen fasiten…fortelle meg Genmab historien som kurs etter IPO, ruglete i 10-11 år, så 26kr i kjelleren (alle negative) så tikket resultater og derisking og kurs gikk 100 gangeren ish…

De samme i fora går som regel igjen på likes og positiv / negative vurderinger. Og alle er uselviske og realistiske :joy:

Er folk lei evighetskarusellen sier du? Da tror jeg ikke jeg ville ha investert i noe biotek ei heller norsk biotek. RELEASE er nærmest på oppløpssiden i biotekverdenen.

Håper på mer informasjon om status på alle teknologi ben om noen dager denne uken ved kvartalspresentasjon. Meget spent på vurderinger om mulig Asia partner RELEASE, Vacc strategie og generell informasjon og Q&A session.

11 Likes

Jeg synes det er veldig positivt - men PCI har mange investorer som har sittet lenge og har det antallet aksjer de ønsker. Og med Astra-historien nylig i minne og mange år uten stort nytt tror jeg det skal enda med brus i sjampanjen til før kursen stikker over 50 kroner igjen. Det at 1 pasient er dosert er ikke en enorm endring i trajectory. (Jeg er IKKE NEGATIV, men jeg er realist.)

5 Likes

Morsomt å se hvor enormt stor forskjell det er på graden av eufori på dager børsen er stengt (helger osv) kontra i åpningstiden til børsen. Men flott å kunne ta seg et større lodd her. Synes alle bør ha seg et lodd i en norsk biotech-aksje, og da særlig denne utbombete aksjen.

2 Likes

Forsåvidt artig hvordan man (Les “Jeg”) på en del av porteføljen har PCI Bio-aksjer, mens man sitter og funderer på en defensiv hovedportefølje med obligasjonsfond, gull og annet for å ikke sitte bare i indeks. :smiley:

1 Like

Hvor mange aksjer har du kjøpt i dag ?

For PCIB sin del så er det viktig bare å få snudd den negative kursutviklingen, så om kursen i øyeblikket skulle holde seg så kan vi betrakte det som et godt stykke arbeid. Meldingen som kom var udelt positiv, men også forventet i den forstand at kun tidspunktet for når den skulle komme stod åpent.

14 Likes

Vi trenger alle positive nyheter. Denne ble først guidet i q4 19, så kom meldingen om at det kunne gli over i 2020 før den kom, så ble det stille før det nå for litt siden igjen ble meldt om at det nærmet seg - noe jeg tviler på at de ville sagt igjen uten gode indikasjoner. Så som jeg har nevnt hele helgen - ikke den meldingen jeg ventet mest på nå. Godt å få det unnagjort og mulig den skaper en mer positiv stemning og fundament. Når meldingen om at vi er på skjema igjen kommer, eller gjerne i forkant - da tror jeg vi fort kan se en økning på 100%

3 Likes

what message do you have in mind by “the message” that will boost the course 100%?

Og den meldingen kommer neppe på Q1 om fire dager. Sånn sett er det vel naturlig nok at den i og for seg positive meldingen ikke fører til den helt store etterspørselen. Kommer det ikke noe oppløftende nytt på fredag så blir det jo høyst sannsynlig tatt negativt imot.

5 Likes

Bare få «røska» frem en partner avtale med fimaChem Asia nå så skal det nok bli fart på kursen her. Tror videre vi snart får en melding om vacc studie, helt eller delvis finansiert av PCIB før partneravtale melding kommer. Dette er nå mine spådommer for de neste 6 måneder!
Internal clinical proof of concept study & partnership.

5 Likes

That the Release study is back on track as guided when it started, or better yet, in front of.
Right now the hope is Asia will help keep us on track, covid set us back a lot, and even before covid we where behind. I’m not sure if we can ever hope to be in front of scedule - even with massive help from Asia. But I still hope.

2 Likes

hva som skjer videre med FimaVACC ble guidet høst 2020, ganske sikker på at det falt igjennom pga ingen AZ avtale. Jeg ser derfor ikke for meg at de skal sette igang en VACC studie med emisjon og uten partner på disse aksjekurser.

Husk at FDA og EMA har gitt PCIB muligheten for (AA) ved interim avlesning for RELEASE studien. DE SER JO AT DETTE FUNGERER LANGT BEDRE ENN DAGENS BEHANDLING så at ikke dette blir medisin i 22-23. :muscle::champagne: Personlig investerer jeg ytterligere på disse nivåer. En liten Reminder. Nucana må innrullere 828 pasienter mot PCIB sine 186. Sier litt om troen til FDA/EMA :dart:

10 Likes

Gratulerer med FPD i USA!
Dette er en beskjed jeg har ventet på lenge.

Ikke overrasket over at aksjekurs ikke stiger mer enn den gjør og innholdet i seg selv er jo ikke svært verdidrivende. Som jeg stadig minner meg selv om så har PCIB etter min mening lagt brikke for brikke ved å fokusere på patenter, forskning, tester og samarbeid over en lengre periode. Fundamentet begynner å bli utrolig sterkt og hvis vi ser bort fra AZ-avtalen som dessverre aldri ble noe av, så er jeg glad for at selskapet har gjort det på denne måten, både for å være forberedt på hurtig vekst (som er svært vanlig i biotech), men også å vite hvor selskapet skal styre sin strategi for å lykkes med teknologien.

Da kursen var 86kr på topp var jeg ikke i tvil om å holde på aksjen. I ettertid vil jeg si at fundamentet har blitt styrket med blant annet tiltak for økt innrullering i RELEASE (FimaChem), lovende patenter og hittil ingen utsettelse av estimert tid for Interim (selv med Covid-situasjonen). Den store driveren for oppgangen var da AZ og potensiell FimaNAc-avtale. Etter min og analytikere som har vurdert selskapet sin mening, så ligger de største håndfaste verdiene pr.dags dato i Chem, så Vacc og avslutningsvis NAc.

Jeg tror alt nå ligger tilrette for en eventyrlig reise for aksjonærene i PCIB, men for at dette skal skje før Release så tror jeg det er absolutt nødvendig med håndfaste avtaler hvor inntekter fra samarbeid er inkludert. FimaNac og FimaVacc er etter min mening begge i stand til å bli en mye større inntektskilde enn Chem, men det er Chem som holder meg optimistisk på suksess.

Min spådom over hendelser som kommer i kronologisk rekkefølge:

  • [FimaChem] Eksklusiv avtale inkl. upfront med kinesisk selskap
  • [FimaVacc] Melding om egetfinansiert studie
  • [FimaVacc] Melding om nytt studie i samarbeid med partner. Mitt bet da vil være et selskap tilbyr CPI (CheckPoint Inhibitor)
  • [FimaChem] AA i Releasestudiet og godkjenning av PCIB sin teknologi for behandling

Vil legge til at jeg holder forventninger rundt NAc nede på bakgrunn av skuffelsen etter AZ. Vil heller bli positivt overrasket dersom det skulle skje noe i mellomperioden. De oppleste i medisinbransjen er relativt overbeviste om at det fremtiden er mRNA og vi vet at PCIB sin teknologi kan både brukes sammen med andre leveringsmetoder og alene.

Avslutningsvis vil jeg si at jeg aldri har vært opplest i et selskap jeg har mer troa på enn PCIB. Kursen er latterlig lav etter min mening, men også forståelig på bakgrunn av markedets “fordommer” mot biotech-aksjer. Men når omsider toget ruller og går, så skal det sies at selskapets lave kostnader, brede portefølje av patenter, dype innsikt og klare strategi lover godt når aksjen prises til under en milliard.

Skal ikke undergrave GME, men det skal sies at de aksjonærene ikke er alene om å skulle dra til månen :slight_smile: Ha en fin uke!

45 Likes

Godt skrevet Tobaquette.

Du oppsummerer veldig godt aarsaken til at de fleste av oss ikke selger, paa tross av at det har gaatt mange aar, og Biontech AZ nederlaget.

Spoersmaalet er bare hvor lang tid det vil ta, og eller om salgsdelen i ledelsen maa skiftes ut for at vi skal ha noen mulighet til og komme dit.

1 Like

Selv om det stadig skrives avtaler preklinisk må jeg si jeg blir overasket om det kommer avtale før interim eller annen avlesning/hendelse fra studien som sier noe om resultat. Jeg har håp om at de forhandler i forkant, slik at avtalen kan være klar når dette skjer. En avtale på nåværende tidspunk uten mer data er jeg redd blir med veldig stor “rabatt”.

Det er mulig det allikevel er det rette å gjøre, “gi bort” deler av CHEM for å komme videre med VACC.

Ble vel oppklart her i går, men legger allikevel ut svaret jeg fikk, på hvor mange behandlinger som blir gitt i RELEASE:

Takk for mail og din interesse for PCI Biotech.

«Det blir gitt opp til 2 fima Chem behandlinger i RELEASE, og dette vurderes i hvert enkelt tilfelle. Bakgrunnsbehandlingen med kjemoterapi gjennomføres i 8 sykluser med 21 dagers mellomrom. Det er ikke alle pasientene som gjennomfører alle 8 sykluser, og en eventuell andre fima Chem behandling skjer ved eller etter den femte syklusen.»

15 Likes

Forstår veldig godt synspunktet ditt. Når det kommer til data i FimaChem-studiet så er det jo godt dokumentert at teknologien fungerer bedre enn noe annet som er tilgjengelig innen behandling av GGK. Posisjonen og strategien selskapet kjører per dags dato tror jeg gjør at både ledelse og eiere ikke ønsker å gå med på en potensiell dårlig avtale. Det skal sies at selskapet kan se verdier av en avtale utover ren kapital også mtp. inntreden i Kina som er et komplekst marked. Samtidig kan selskapet ha sikre finansielle midler da for både egetfinansiert Vacc-studie og trygghet for aksjonærer rundt RELEASE. Så det kan være mange fordeler med å inngå en avtale med partner i Kina, men jeg er sikker på at selskapet ikke vil gjøre dette for enhver pris og uten nøye gjennomgang av fordeler og ulemper. Så dersom ikke en potensiell avtale er god nok, så tror jeg heller ikke PCIB vil gå med på det.

Heller ikke uvanlig at de største verdiene i en slik avtale kommer i form av milepæler. På denne måten kan partner slippe de største kostnadene på forhånd før validering av teknologi er oppnådd og samtidig sikre tilgang på produktet før andre konkurrenter.

2 Likes