Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

A world class signing!

Og som påpeket et enormt marked!

Geoinvestor407

2t

Markedet for behandling mot hårtap er rimelig bra. Om OliX lykkes sammen med Pcib vil det potensielt kunne gi enorme gevinster.

According to Inkwood Research, the global hair loss treatment market size is estimated to grow 5.51% annually from $8.4 billion in 2018 to $13.6 billion in 2027.

1 Like

I allefall et stort marked for alle som har revet av seg håret under ørkenvandringen til pcib

7 Likes

Nå må det vel komme noen hårda bud, snart!

3 Likes

will be nice to know though who bears the cost of such a collaboration, the message reads:

“The partnership is governed by a research collaboration agreement, under which the collaborators will perform an extensive evaluation of technology compatibility and synergy based on OLX104C (Androgenic Alopecia) preclinical studies. The companies will evaluate results achieved from this research collaboration to explore the potential for further development and partnership”

I read it that both companies are liable for the cost, i might be wrong but we know that fimanac is moving away from the “opportunistic approach”. Other than this, this shows the versatility of the fimNac outside oncology. great move

6 Likes

OliX påstår de har kontroll på bivirkningene, kan vi stole på det?

3 Likes

Aaaa

1 Like

Set i lys av hva PW sa i podcast etter sist Q er det for meg litt overraskende at første avtalen deretter kommer innen det yngste programmet (FimaNac). Når han sier dette er det vell allerede i forhandlinger med Sør-Korea. Kan det da være niks nada på gang i fimaChem/fimaVacc? Jeg tror ikke det. Spennende hva annet som kommer :+1:

20 Likes

Det vil være rart om det ikke er noe på gang i Chem.Tror det er tid for sterkt kjøp i Pcib nå.

13 Likes

Jøye her skal det virkelig gis ved dørstokken. Gidder folk å selge her nå altså? Rt 25,44

VWAP (volumvektet gjennomsnittskurs) nu 26,9 :partying_face:

Laktose99 men fint om ikke kursen må plutselig opp 300-500% på EN dag. Men gjerne om det skjer for kommer penger på bordet blir det like kjapt ATH :pray:

Mer naturlig vil vel kunne være 10-30% på dager som denne hvor det i realiteten er derisking og økt tillit. Det er til overmål indikert kort vei til klinisk i samarbeidspartner i tråd over. Hva er 2022 i biotek liksom?

2 Likes

Penger på bordet må til for å ta bort risiko. Det må de få til i Chem-avtalen. Kommer det vil dagens kurs være en gavepakke.

Ingen gledens dag. Når det selges så offensivt ned igjen tyder det bare på en ting, lite tillit. Her må det sterkere lut til. En klar svakhet er mine tanker. Håper jeg tar feil. Vi får smøre oss inn med noe som er sterkere enn 9-6

Det er omsatt snart 750 000 aksjer og volumveiet kurs er langt høyere. Det er solid oppgang og noen er også offensive kjøpere :joy:

Også omsatt mye i 28-29kr i dag. Shortskvis eller ikke og kanskje «noen» forsøker å justere nu (livredde for altfor høy kurs??)

Når volum kommer tilbake ser der ut til at «noen» ikke klarer å holde kursen «nede». Selvsagt spekulasjon men ser tendensen.

Gjennomsnittlig volumvektet pris er nesten 2 kr høyere enn kurs nu. Klart merkelig hvordan noen med lavt volum kjører et løp?

Tipper sluttkurs i dag skal langt nærmere volumvektet gjennomsnittlig pris. Sjelden stor differanse

2 Likes

Helt klart det Jubel. Så får håpe jeg tar feil

1 Like

Vi kan vel like gjerne ende i minus. For meg bare understreker det at kursen er frakoblet det fundamentale. Og da er det vel strengt tatt ingen grunn til å forvente at den endrer seg stort på grunn av en avtale som dette. Hadde det vært i det minste noe penger på bordet så hadde det kanskje vært noe annet. Kanskje… for jeg lar meg stadig overraske litt over at det er såpass mye “søppel” blant aksjonærene. Det er ihvertfall lærerikt, om ikke annet. De som selger nå de har vel kanskje tross alt bidratt til at ikke kursen havnet enda lenger ned i ukene som har gått. Det kan man jo “glede” seg over. :frowning_face:

11 Likes

Hvor lang tid tror man at det vil skje noe ytterligere kursdrivende fra det nye samarbeidet? Noen som tør å spå tidsramme?:slight_smile:

Hvis en nu skal spekulere igjen vil vel freddan være den mest sannsynlige dato for trigger forhold Vacc og mulig Asia partner

I et marked er sjelden kurser er frakoblet det fundamentale over særlig lang tid, god trøst :bomb: @olafalo

1 Like

@Inveliten fant en link litt lenger opp her hvor de skriver at det har planer å gå klinisk innen 2022, så det burde jo komme noen nyheter i løpet av året. Men det kan jo fort komme før da de skriver at de har planer om å utvide samarbeide.

Det jeg lurer, er det naturlig at de går klinisk uten å betale ? Eller blir det ett samarbeide/delte kostnader ?

Håper vi får mer info på fredag om løpet i denne avtalen. Det må da være den mest konkrete avtalen som er skrevet så langt ?

10 Likes

Veldig god nyhet dette, og fra en del av PCI teknologien som ikke var ventet. Dette betyr bare at PCI besitter en teknologi som kan brukes i et bredt felt. Synd ikke kursen gikk mer på dette, men sier vel litt om hva aksjonærer mener og tror om potensialet i PCI. Jeg tror at vi får en rekke positive nyheter fremover, og nyheten i dag viser at selskapet ikke ligger på latsiden. Lykke til på fredagens presentasjon.

13 Likes

Utfallet av dagens nyhet var vel som forventet. Så lenge det ikke er penger på bordet er det sell the news som gjelder for enkelte som i alle andre aksjer. Fair enough. Men dagens melding er så mer enn det. Få av oss hadde vel forventet en nyhet i Nac nå. Foruten GGK som de fleste sitter for er det vel vacc som er spennende. Her tror jeg bestemt av egen investering at det kommer en godbit med penger på bordet innen få måneder. At tradere kjører på å småsparere selger er vel intet nytt. Snart fredag folkens å jeg gleder meg til å høre hva pw & Ronny har å komme med på radium. Uken som kommer blir særdeles spennende. Også kursmessig!!

9 Likes